Gå til innhold

nevn tidenes beste hip hop/rap sang!!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig vanskelig å bare velge èn sang, så jeg står over akkurat det.

 

Noe jeg begynner å bli forbanna lei av, er alle sell-out-artistene i hiphop i dag. Artister uten integritet, som selger seg til bransjen for best pris. De utnytter kulturen vår.

 

De har på seg de hippeste baggy klærne, har med seg de mest good-looking slutsene i videoene, har selfølgelig med seg minst en eller to well-known commercial-rapper som snoop dogg, eminem, jay-z, ludacris, xzibit, 50 cent, DMX, Ja Rule eller en av de andre utallige sellouts i alt de foretar seg de første 2 årene, før de tør å stå for noe på egen hånd. Og selfølgelig har de fått Neptunes eller Dipset etc til å produsere 3/4 av skiva si. Blir kvalm av dette drittet. Dette er ikke hiphop.

 

I sommer hørte jeg programledere på en norsk radiokanal diskutere om techno er hiphop's nye vri. Nå har nemlig folk som P.diddy begynt å lage house/techno-inspirert musikk. Så dermed diskuterer man om dette er hiphop's forsøk på å gå nye veier, for å bli enda mer populær.

 

P.diddy er ikke hiphop. Han har solgt seg, og lever fett på hiphop-kulturen. I virkeligheten ødelegger han det han engang var en virkelig representant for. Det var før han sold-out.

 

Jeg blir kvalm og slår av når jeg ser det 97% av musikklyttere tror er hiphop's såkalte representanter opptre i musikkvideoer osv. Store gullenker, penger viftes med, villige damer tafses på, caddilacs med bounce i framhjula skrytes av, og en playboy av en rapper står og slenger noen sinnsvakt dumme rim om fete rims og ville fester, uten mål og mening. Mainstream-rap kalles det.

 

Hva skal de unge som ser dette tro? At det er slik hiphop er? At det er slik man skal oppføre seg? At det er slik man lever hvis man har nådd langt? De er tross alt rollemodeller.

 

Hiphop er noe annet. Et uttrykk og en kultur for virkelighet, for ekte følelser, for tanker og budskap. Ikke bare for folk fra slummen i usa, men for alle som har noe genuint og ekte å komme med, for alle som føler seg som en del av kulturen, for alle som veit at det de gjør kommer fra hjertet.

 

Det er alt for mange vanvittig dyktige rappere, producers og grupper til at jeg skal begynne å ramse opp artistnavn her nå. De er der ute, man må bare lete et stykke under overflaten og få øya vekk fra listepop'en. For de som likevel vil ha et lyntips, få tak i låter av f.eks. clokworx, med f.eks robots eller who's that (Og når vi kommer til nedlasting-temaet, så bør dere kjøpe cd'ene til artistene som lager musikk dere liker. God musikk skal støttes!).

 

Bah.. dette ble lengre enn jeg hadde tenkt, men jeg har mye på hjertet når det gjelder dette.. Det er sikkert mye jeg har glemt å nevne her; kommer isåfall tilbake med flere tanker!

Lenke til kommentar
smutpeddlers - anti hero

                   -  medicated minutes

aesop rock  - no regrets

                 - bent life

dilated peoples - worst come to worst

copywrite

cannibal ox

gangstarr såklart

masta ace

necro

nas

blah... og mange fler! det er verdt å sjekka ut alle disse artistene, mye fett  :woot:

 

 

Dilated peoples .... aaaah.. beat junkies, mmm ;)

 

Anyway, sjekk ut Rawkuz presents soundbombing 2, den er drit fet!

Lenke til kommentar
..f.eks. clokworx, med f.eks robots eller who's that (Og når vi kommer til nedlasting-temaet, så bør dere kjøpe cd'ene til artistene som lager musikk dere liker. God musikk skal støttes!).

 

Er enig med alt du sier, er fuckings ingen i norge som skjønner dritt av det hiphop er.

 

Men clockworx er fett. Gjør meg en tjeneste å sjekk ut www.ughh.com og katchphraze, det er bra saker!

Lenke til kommentar
smutpeddlers - anti hero

                   -  medicated minutes

aesop rock  - no regrets

                 - bent life

dilated peoples - worst come to worst

copywrite

cannibal ox

gangstarr såklart

masta ace

necro

nas

blah... og mange fler! det er verdt å sjekka ut alle disse artistene, mye fett  :woot:

 

 

Dilated peoples .... aaaah.. beat junkies, mmm ;)

 

Anyway, sjekk ut Rawkuz presents soundbombing 2, den er drit fet!

 

soundbombing 2 er jævlig bra! må vel nesten få legge til at de god gamle eminem albumene var good shit! uh, og ikke glem talib kweli; reflection eternal albumet :woot:

Lenke til kommentar
Er enig med alt du sier, er fuckings ingen i norge som skjønner dritt av det hiphop er.

 

Men clockworx er fett. Gjør meg en tjeneste å sjekk ut www.ughh.com og katchphraze, det er bra saker!

 

katchphraze sier du? De skal jeg sjekke ja. Prøvde tidligere i dag, men da fikk jeg ikke linkene til *.ram-filene til å spille av i realplayer. Prøver igjen seinere jeg.

Lenke til kommentar
Dilated Peoples med Beat Junkies konge sang. Men jeg klarer ikke å velge den beste... :shrug:¨

 

Liker jo mange andre

 

Du er fult klar over at det ikke er en SANG som heter beat junkies? :lol:

 

Det er en gruppe, som skratch perverts, xecutioners og isp.

 

Men dilated peoples - work the angles (beat junkies remix) er noe annet ja ;) den er rå

Lenke til kommentar

Alle dere som syter over at det bare er pop-rap er jo ganske på tulltur... ingen av dere har nevnt noe særlig underground rap... er jo ting som du kan gå ned på platekompaniet å kjøpe. Det regner jeg ikke som underground rap :lol:

 

Men men... skal komme med er par såkalte pop-rap låter til samlingen:

Big Pun - Off Wit His Head

- Dream Shatterer

- Twinz (Deep Cover '98)

- Brave In The Heart

 

Big L - Put It On feat. Kid Capri

- Ebonics

 

 

Blackalicious - Deception

- Alphabet Aerobics

 

De La Soul - Held Down feat. Cee Lo

- Thru Ya City

 

Dead Prez - We Need A Revolution

- Sellin D.O.P.E

 

Deltron - 3030

- Mastermind

 

Dj Babu - Duck Season feat. Beatnuts

 

DMX - Bring Your Whole Crew

- Ain't No Sunshine

 

Ice Cube - You Can Do It

 

Jay Z - Heart of The City

- Renegade feat. Eminem

 

Jurassic 5 - What's Golden

- Concrete Schoolyard

 

Kool G Rap - My Life

 

Mos Def & Massive Attack - I Against I

 

Biggie Smalls - Dead Wrong feat. Eminem

 

Planet Asia - Pure Coke

 

Raekwon, Ghostface Killah & U-God - Knuckleheadz

 

Roots Manuva - Dreamy Days

 

Styles P - My Life feat. Pharaohe Monch

 

Talib Kweli - Get By

 

Timbuktu - Ett Brev

- Gott Folk

 

Tommy Tee - Above The Law

- Takin' Ova

 

Akk ble en god del... jaja dette er et par favoritter... andre som er verdt å sjekke ut er f.eks. Looptroop og RJD2

 

Og at ingen har nevnt Big Pun før er jo uhørt... en av tidenes beste rappere!

Lenke til kommentar
Tommy Tee - Above The Law

- Takin' Ova

 

Akk ble en god del... jaja dette er et par favoritter... andre som er verdt å sjekke ut er f.eks. Looptroop og RJD2

 

glemte jo alle de gode norsksvenske. tommy tee er konge! noe av det gamle diaz greiene er fett og... en ting er sikkert, mannen har tapt seg kraftig!

son of light, opaque<- mye bra

 

men siden du nevner Rjd2 her, sjekk ut Aim... best there is

og triphop: fingathing

Lenke til kommentar

SBS, jeg nevnte jo bl.a. jurassic 5, og gangstarr, noe jeg ikke anser som "pophop".

 

Men big l er sinnsyk.

 

Sjekk disse bl.a.:

 

big l featuring big daddy kane - platinum plus.mp3

big daddy kane - the man the icon.mp3

xzibit - losin your mind.mp3

tony touch featuring doo wop - the diaz bros.mp3

tony touch featuring total - he's the greatest dj.mp3

tony touch featuring total - he's the greatest dj.mp3

the roots - respond, react.mp3

skee lo - top of the stairs.mp3

 

Noe "kjent" der men mye bra folk ikke har hørt ;) Enjoy.

Lenke til kommentar
SBS, jeg nevnte jo bl.a. jurassic 5, og gangstarr, noe jeg ikke anser som "pophop".

 

Men big l er sinnsyk.

 

Sjekk disse bl.a.:

 

big l featuring big daddy kane - platinum plus.mp3

big daddy kane - the man the icon.mp3

xzibit - losin your mind.mp3

tony touch featuring doo wop - the diaz bros.mp3

tony touch featuring total - he's the greatest dj.mp3

tony touch featuring total - he's the greatest dj.mp3

the roots - respond, react.mp3

skee lo - top of the stairs.mp3

 

Noe "kjent" der men mye bra folk ikke har hørt ;) Enjoy.

 

Joda er selvfølgelig noen som har litt peil hehe, men den generelle "HAHA VI VET OM UNDERGROUND HIPHOP _INGEN_ HAR HØRT OM GREIEN" var litt latterlig :)

 

edit: ja Platinum Plus rocker, har hørt det meste av det andre der og men har det ikke på pc'en akkurat nå :-)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner egentlig ikke den fordommen flere har når det gjelder "kjent" rap, hip-hop. Flere ser på det som komerst og dermed dårlig. Jeg er enig i at det er MYE dritt på topplistene, men når det gjelder dre, em, dmx , xzibit og 50cent , kan jeg ikke si meg enig. Dre , tupac og eminem har laget noe av den beste "next generation "hip-hop, synes jeg. Her snakker vi ikke old school ( utenom dre`s tider i NWA of course :yes: ). Jaz-z og nelly derimot er sell-outs, synes jeg. Uansett her er lista mi:

 

( ingen bestemt rekkefølge)

 

hail Mary - Tupac

Still dre - Dre

Next episode- Dre

The show down- dre

Hell for a hustler- Tupac

Damien 1, 2 og 3 - Dmx

Tupac & biggie freestyle- Bør høres av alle freestylere der ute :yes:

 

Bra eminem disses:( eminem disser)

Say My name - featuring xzibit

Quitter

I remember

 

I shit on you- D12

Pimp like me - D12

Shit can happen - D12

get back- D12

California love- Tupac,dre

Aint nothing but a G thang- dre. snoop

Keep their heads ringing- dre

 

Det blir egentlig mange flere av eminem, dre, snoop , wu tang clan og tupac. men jeg kommer ikke på flere i farta...

Lenke til kommentar
Jeg skjønner egentlig ikke den fordommen flere har når det gjelder "kjent" rap, hip-hop. Flere ser på det som komerst og dermed dårlig. Jeg er enig i at det er MYE dritt på topplistene, men når det gjelder dre, em, dmx , xzibit og 50cent , kan jeg ikke si meg enig. Dre , tupac og eminem har laget noe av den beste "next generation "hip-hop, synes jeg. Her snakker vi ikke old school ( utenom dre`s tider i NWA of course :yes: ). Jaz-z og nelly derimot er sell-outs, synes jeg. Uansett her er lista mi:

 

( ingen bestemt rekkefølge)

 

hail Mary - Tupac

Still dre - Dre

Next episode- Dre

The show down- dre

Hell for a hustler- Tupac

Damien 1, 2 og 3 - Dmx

Tupac & biggie freestyle- Bør høres av alle freestylere der ute :yes:

 

Bra eminem disses:( eminem disser)

Say My name - featuring xzibit

Quitter

I remember

 

I shit on you- D12

Pimp like me - D12

Shit can happen - D12

get back- D12

California love- Tupac,dre

Aint nothing but a G thang- dre. snoop

Keep their heads ringing- dre

 

Det blir egentlig mange flere av eminem, dre, snoop , wu tang clan og tupac. men jeg kommer ikke på flere i farta...

 

Ser ut som vi fikk i gang en aldri så liten debatt. Bra det, kom med meningene deres. Når det gjelder det du skriver her asad, så er jeg ikke helt enig med deg. I 90% av tilfellene har de som er sellouts og ligger på listene nå, gjort gode ting for hiphop før. Gutta du nevner har alle vært på hugget en gang. Det er tross alt grunner til at de fikk muligheten til å selge seg! De var gode. Så ble de sellouts, mista glød og integritet, til fordel for pengene. Dre kan ses på som et lite unntak, han har faktisk klart å holde litt fokus til tross, og har vært en fantastisk produsent. Det spørs om det varer. Han måtte utsette sitt neste album, på grunn av at han hadde gitt alle de goode beatsa til 50 cent's skive. Hvilke gode beats spør jeg.. Utenom In da club er det meget labert.

 

Nok om det. Hovedpoengene mine står i mitt første innlegg, og jeg brenner fortsatt sterkt for de.

 

ps. takker for støtte fra andre klarsynte som SineTwo og akzj0n :-)

Lenke til kommentar

Torsoli:

 

Det ble visst en liten debatt ja. Har vært med på mange slike, særlig på vorspill med teckno/rocke- folk, og jeg har lært èn ting, -det er nesten ingen vits å "disskutere" om det, siden det egentlig ikke blir en diskusjon, men heller to eller flere parter som prøver å påtvinge sin mening på den andre. Diskusjoner blant rap-tilhengere blir det litt annerledes med, siden hver av sidene har annet enn drittsnakking om sjangeren å bidra med, derfor blandet jeg meg inn i diskusjonen :wink: Synes du virkelig at eminem, dmx, og xzibit er "komerse"? De er kjente ja. De lager kvalitetsmusikk, særlig eminem, å si at de er komerse ( som er negativt) synes jeg blir feil. Men for all del, jeg respekterer andres musikk-smak, så lenge de respekterer min. ( men noen unntak :yes: )

Lenke til kommentar

Helt enig med deg der i begynnelsen. Å diskutere smak er lite konstruktivt. Hver har sin smak og den skal respekteres. Så om du hører på det som etter min mening er kommerse rapartister, så er vel det helt greit. Må jo få lov til det. Jeg kan likevel ha min mening om de samme artistene. Så her vil jeg tro de fleste er enige.

 

Når det gjelder Eminem, Dmx og Xzibit, så syns jeg de er sellouts ja. Er du klar over hvilke budsjett disse gutta har når de lager nye skiver og musikkvideoer? Her snakker vi store summer og bling bling. Det er commercial-rappers at its worst. Markedsføringskampanjer med bl.a reklamefilmer som kjøres på tv støttes av de store plateselskapene. Alt for at skiva skal nå ut til flest mulig og selge mest mulig. Her skal det tjenes!

 

Og ja, jeg mener det er negativt å selge seg slik. Fokuset artistene en gang hadde, tas vekk fra det som en gang betydde noe for artistene, vekk fra ekte følelser, og over mot "hvordan kan jeg øke min popularitet?" Eminem spytter ut rim som skal skaffe han oppmerksomhet, med stadig flere obskøne vers. Det er ikke bra.. Dmx fortsetter bjeffinga si, i håp om det samme, nemlig økt popularitet hos de som synes slikt er kult. At han i det hele tatt er på listene forundrer meg, for simplere image og rim skal man lete lenge etter, ruff, ruff! Og xzibit da. Han tok av med paparazzi, da var han ok, og etter det andre dritt-albummet, klarte han å karre seg inn på chartsene igjen ved hjelp fra bra produksjon fra Dre, guestappearances fra bl.a Snoop dogg, eminem og nate dogg + heavy markedsføring fra selskapet sitt. Gikk det et lys opp nå, eller er disse sell-outa fremdeles ikke kommers?

 

ok, dette er mine meninger, og jeg håper jeg begynner å få fram budskapet mitt.

 

og hvis noen ikke liker budskapet mitt...

 

then yall can kiss my ass!! :lol:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...