smetho Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 min mening er at minst 90% av det du finner på f.eks vglista topp 20 er søppel.konsept som:Finne pen dame, skafffe henne brystimplantasjon, kle henne i mist mulig klær og lage elendig sang. Slike artister/grupper fenger meg overhodet ikke. Amen to that! Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 MC hammer - U can't touch this Og MC hammer - U can't touch this er jo også tøff da. MC hammer er stygg da! Han ser jo helt idiotisk ut når han danser... Desutten vil jeg kalle det mer for pop-rap enn ekte hip-hop. Men jeg må innrømme at "can't touch this" er litt fengende da... Tror ikke Ice Cube og han var så gode venner akuratt. I "Check Yo Self" rapper han et eller annet med: "You say I can't touch this, and I would't touch ya punk mother fucka'" Ikke akuratt vanskelig å skjønne hvem det var rettet mot... Var ikke "Can't touch this" ment til Vanilla Ice eller .no? en fet sang er [GangStarr - Full Clip] !Den er fet ja! Har alle Gang Starr Albumene :D Noen også på LP :Dhmmm, ja det må jo være noe med Øystein Sunde... du følger med...min mening er at minst 90% av det du finner på f.eks vglista topp 20 er søppel. konsept som:Finne pen dame, skafffe henne brystimplantasjon, kle henne i mist mulig klær og lage elendig sang. Slike artister/grupper fenger meg overhodet ikke. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 hvis du går litt dypere ned i wu-tang clan arkivet eller til medlemmene i gjengen finner du mye såkalt underground rap som er ganske bra og ikke finnes på hitlistene. min mening er at minst 90% av det du finner på f.eks vglista topp 20 er søppel. konsept som:Finne pen dame, skafffe henne brystimplantasjon, kle henne i mist mulig klær og lage elendig sang. Slike artister/grupper fenger meg overhodet ikke. Ja, sant nok - enkelte sanger er bra, dre er jo en utrolig produsent (av det som ligger på vglista osv). Men det har blitt mote å like rap og gå med feite klær. Folk under en alder av 30 +/- (ja, kan gå såpass høyt opp) eier ikke identitet eller selvrespekt. Litt trist at folk må gå gjennom livet som en bløffmaker Lenke til kommentar
ratata Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 smutpeddlers - anti hero - medicated minutes aesop rock - no regrets - bent life dilated peoples - worst come to worst copywrite cannibal ox gangstarr såklart masta ace necro nas blah... og mange fler! det er verdt å sjekka ut alle disse artistene, mye fett Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Ingenting slår Everlast - children's stories ellers eier jo rahzel litt... Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Ingenting slår Everlast - children's storiesellers eier jo rahzel litt... Everlast, neeh... Var det ikke han fyren som hadde en beef med eminem da? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Når det gjelder norsk så er fremdeles Pen Jakke - Nulltoleranse Resten av Pen Jakkes sanger er også konge. Noen av Uro også (Uroelementer). Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 han mekket en sang som heter Eminem Diss (den e faktisk litt kul) norsk rap e jo faktisk begynnt å bli litt bra... Gatas Parlament og Spetakkel e rå... Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 han mekket en sang som heter Eminem Diss (den e faktisk litt kul)eminem sitt svar er enda kulere Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Curtis Blow - Rappin Sugarhill Gang - Rappers Delight, Hot Hot Summer Day, Kick It Live 9 To 5 Mye av Granmaster Flash And The Furious Five Disse gutta lagde kul musikk når Dr Dre og de andre "heltene" idag fortsatt brukte bleier. Warre G - Regulate er også superduper da. Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hold kjeft.. den beste må være Cypress Hill - Insane in the Brain peace Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 cyprees hill glemte jeg... de er tøffe! Grandmaster Flash og Sugarhill gang er også bra... Mine grandmaster flash favoritter: -The Message -Scorpio -New Yourk New Yourk -Jesse -White Lines osv Sugarhill gang favoritter: -Rappers Delight selfølgelig -8th wonder -Kick It Live From 9 to 5 -Livin' In the fast lane -apache osv... Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Mye "known" rap her ja. Finnes MANGE andre grupperartister det er verdt å ta en titt opp. Nevner afu ra, arsonists, beatnuts, jedi mind tricks, nas, necro, non phixion, nwa, swollen members++. I tilegg har man mange fete svenske, blandt annet looptroop. Norsk hiphop har også mye bra og da snakker jeg ikke om klovner i kamp. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Grandmaster Flash - The Jungle Lenke til kommentar
Toset Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Tupac - Changes Eminen - Sing for the Moment Lenke til kommentar
Jay Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hmm.. Det var ikke lett. Alt for mye bra, men disse står i alle fall høyt som "klassikere" for min del: Bone thugs'n'harmony - Mo' Murda Above the Law - Black Superman Ice Cube - Good Day Masse masse mer... - J Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Fattaru - Min Hundar er ganske kul 8) Ikke minf favorittsjanger men en del bra er det selvfølgelig. Siden vi er inne på dette topic kan jeg nevne at jeg er på jakt etter en sang av Cypress Hill. Det var en bonuslåt på en CD og de hadde brukt et sample av Lassie-themet i sangen. Var skikkelig kul! Husker jeg riktig var det en instrumental... Anyone? Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Ice-T - The Tower og Ice-T - Squeeze the Trigger Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Nastyfjas med den låta som jeg ikke husker hva heter. Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Vanskelig å trekke fram en favoritt, her er en kort liste med noen høydepunkter: Souls of Mischief – 93 ’Til Infinity Mobb Deep - Shook Ones Pt. II A Tribe Called Quest – Electric Relaxation Nas – Life’s A Bitch Snoop Dogg – Who Am I (What’s My Name) Wu-Tang Clan – C.R.E.A.M. Ludacris – Growing Pains Eric B & Rakim – Paid In Full Dere som diskuterte wu-tang: anbefaler følgende album (i tillegg til 36 Chambers som seff er obligatorisk) GZA – Liquid Swords Raekwon – Only Built 4 Cuban Linx Ghostface Killah - Ironman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg