magle Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 skal planslipe min xp1700 og har gått til innkjøp av våtslipepapir i alle mulige korninger opp til 1200. men det jeg mangler er en rett plate (glass etc.) og en kloss til å feste cpu'en i. Har noen noe godt forslag til annen plate enn glass som er rett,en god kloss som ikke leder statisk elektrisitet, og hvilke korninger jeg burde starte med osv. tenkte på 600 - 800 - 1200. høres dette ok ut? skal også planslipe ribbe osv. men det skal nok gå greit. Lurer også på hvordan man skal gå frem ved plansliping av gpu på et asus GF2 400mx. hvordan kommer man til her?? forslag? Setter stor pris på svar! Hilsen Magnus Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Kan strengt tatt ikke innse nytten av å planslipe core på en AMD CPU? I utgangspunktet er denne plan nok! Men er man riktig pirkete, så "ødelegger" kanskje teksten på core´n den "perfekte" flaten? Sjansen for at du kan gjøre vondt verre er stor, om du prøver deg på dette. Legg heller jobben i en skikkelig plansliping av kjøleblokka! Som underlag for sliping kan jeg ikke anbefale annet enn en solid glassplate. Om du skal planslipe GPU, så må du først fjerne en av kjøleribbene, fortrinnsvis den som ligger paralellt med kontaktsettet på kortet. Ribba fjernes forresten enklest ved å bruke en hårføhner (eller varmluftpistol) for å varme opp ribba, samtidig som du forsiktig bender ribba løs fra RAM-brikkene. HW.no har tidligere hatt en glimrende artikkel om dette, du kan jo kikke litt i tidligere skrivelser? Lenke til kommentar
Hurrle Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Etter å ha planslipt Taisol kobber ribba mi så jeg at jeg faktisk hadde fått merker etter skriften på core på undersiden av ribba! Skriften er tydelig nok til at du kan lese alt på ribba! Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Quote: On 2002-02-14 00:04, Hurrle skrev:Etter å ha planslipt Taisol kobber ribba mi så jeg at jeg faktisk hadde fått merker etter skriften på core på undersiden av ribba! Skriften er tydelig nok til at du kan lese alt på ribba! Samme her, men det var ikke merker i kjøleblokka mi. Skrifta gikk an å vaske vekk, så det var vel skrift-lakken som smitta av. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Joda, jeg har mange ganger sett det samme, men tror allikevel at det er forsvinnende lite å hente på plansliping av core! Ikke minst holdt opp mot muligheten for å skade denne.... Og "ujevnhetene" tall og bokstaver representerer, ligger antagelig i størrelsesorden 3-5/100mm! Om man legger knivseggen på en rett skalpell over core og holder det hele opp mot lyset, kan man kanskje ane ujevnheter, som AS2 eller 3 greit vil ta seg av! Uansett: man skal faktisk være ganske stø på labben for å gjennomføre en slik plansliping, samtidig er det jo visse muligheter for at kanter / hjørner på core kan skades / knekkes? Jeg vil i allefall ikke ta sjansen.... :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå