finfyr Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Har lett litt etter erfaringer med å sette opp en router etter den NGT leverer. Har en Billion trådløs router som jeg vil koble til. NAT? Hvordan kan jeg gjøre dette på letteste måte? Lettest å selge, for å kjøpe nytt aksesspunkt bare? Takker for svar! Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg har nesten samme oppsett som deg. Ruteren fra NGT kan gjøres transparant. Dette gjør du fra Broadpark. Du kan også bruke Telnet, men da må du ha passord fra NGT. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg har nesten samme oppsett som deg. Ruteren fra NGT kan gjøres transparant. Dette gjør du fra Broadpark. Du kan også bruke Telnet, men da må du ha passord fra NGT. Med transparent, mener du da subnett? hvis det var det du tenke, så må mann ha fast ip... dvs ekstra penger i mnd... Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg har nesten samme oppsett som deg. Ruteren fra NGT kan gjøres transparant. Dette gjør du fra Broadpark. Du kan også bruke Telnet, men da må du ha passord fra NGT. Med transparent, mener du da subnett? hvis det var det du tenke, så må mann ha fast ip... dvs ekstra penger i mnd... Med transparet mener jeg at NGT sin ruter slipper alle data gjennom. Din egen ruter tar seg av rutingen. Jeg har satt opp ruteren til NGT at den slipper igjennom remtote desktop. Ruteren er satt som standard gateway med adresse 10.0.0.1. Internt i nettverket (på innsiden) kan adresser 10.0.02-10.0.0.255 benytter. Du trenger ikke å ha fast IP for dette. Men du kan risikere at den ytre adressen forandre seg, men det er sjelden. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Akkurat ja jahnlo... Hadde du ikke giddet å satt opp en "steg-for-steg" sak for meg. Er ikke helt inne på alt dette med nat, routere og slikt... Finner ikke noe om dette på ngt sin side heller, og ikke i brukermanualen til routeren fra NGT. Og en ting til, tror jeg har glemt brukernavnet og passordet jeg satte opp på Billion routeren min... Har ikke lest brukermanualen enda, da den er hjemme, men hvordan kan jeg slette dette, evt. kome rundt på en måte? Takk igjen, og ha en fin mandag!" Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Du må gjøre følgende: 1. Ringe NGT og be dem maile deg passord for ruter og det passordet som tilhører kundenummeret ditt. Du må ha dette for å aksessere web-grensesnittet for ruteroppsettet. 2. Gå inn på denne linken for å aksessere webgrensesnittet. Her må du taste inn kundenummer og passordet som følger med kundenummeret. 3. Her finnes det en valg for å gjøre NGT ruterten transparent. Men hadde jeg vært deg hadde jeg solgt den ruteren du har, og kjøpt et aksesspunkt istedet. For da vet du iallefall at ting vil fungere, siden ruteren du bruker må støtte NAT. Jeg regner med at ruteren din har en reset-knapp, slik at alt blir satt til "default". Det er vel den eneste måten å fjerne et glemt passord som jeg kan komme på iallefall. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Takk igjen. Får prøve når jeg kommer hjem. Noen som vil kjøpe en trådløs router kanskje? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Du må gjøre følgende: 1. Ringe NGT og be dem maile deg passord.......... kundenr og aktiviseringsnr fulgte med routern, så hvis du ikke har kastet papirene... da slipper du å ringe inn og vente i kø... For det andre, det du snakker om ER subnett... klikk på spørsmålstegn ved siden av subnett så får du: Legger inn standard subnettkonfigurasjon i ruteren. Fjerner blant annet NAT- og DHCP-funksjonen som ligger i standard ruteroppsett. Ruteren blir "transparent", og all trafikk rutes inn til maskinene lokalt med IP adresser f.o.m. den tredje adressen i det tildelte for å ha subnett må du ha fast ip... og det koster 50/100kr mer i mnd... er ikke helt sikker |king_m|ephisto har spurt! så det så Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Og dette er du sikker på? Kjipern å betale for slikt altså! Men dere sier jeg burde solgt og kjøpt et aksesspunkt. Da kan jeg kun koble meg til trådløst, ikke sant? Kun jeg, av tre, som har trådløst nettverkskort. Vil gjerne ha muligheten for å koble til via den gode gamel tp kabelen og. Har enda noen uker å fikse på, før NGT får flyttet abbonementet. Hvorfor tar det 3-4 uker å flytte et abb? Alt er jo klart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå