xzibiz Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) <?php $query[0] = sprintf("SELECT * FROM harkurs WHERE kursid = 19"); $result = mysql_query($query[0]) or die ("no query"); while( $row = mysql_fetch_assoc( $result)){ $new_array[ $row['personid']] = $row; } foreach($new_array as $array) { $personid = $array['personid']; $sql = sprintf("SELECT * FROM folk WHERE ID = %d;", $personid); $results = mysql_query($sql) or die ("no query"); while( $rowe = mysql_fetch_assoc( $results)) { $new_arrays[] = $rowe; } foreach($new_arrays as $arrays) { echo '<a href="index2.php?ID='.$arrays['ID'].'">'; echo $arrays['fornavn']. '<br />'; } } ?> Med denne koden skal jeg finne personid'er som har kursid 19 i tabellen harkurs. Og deretter bruke samme personid'en til å hente ut personalia fra tabellen folk. Dette fungerer så og si. Problemet er at jeg får opp personene mer enn en gang. Jeg har nå kun 2 personer som har kurs 19. Men første personen står 2 ganger, før neste person står. Setter jeg inn en til person i databasen får jeg opp alle flere ganger. Noen som har en veldig god ide ? Endret 9. november 2012 av xzibiz Lenke til kommentar
etse Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Dette burde du gjøre i en spørring, ikke i 2 spørringer, på denne måten. Spørringen kan være noe lignende dette: SELECT * FROM harkurs JOIN folk ON folk.ID = harkurs.personid WHERE harkurs.kursid = 19 Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 Den koden virket jo helt supert Aldri brukt JOIN men fikk det til med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå