Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nav - Økonomi hjelp

ane-tte

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har noen spørsmål angående om nav systement, håper noen har svar og peiling på dette.

Jeg går på arbeidsavklaringspenger, og pengen går ikke til (pga de pengene jeg får er utregnet fra lærlingeperioden). Bor med samboern min som eier hus og jobber normalt. Han har sefølgelig det meste av økonomiskeansvaret, jeg har virkelig lyst til å hjelpe til med noe annet enn mat og mine egene regninger, og få det til å gå i rundt.

Dermed lurere jeg på om jeg har noe mulighet får å få mer penger bare bostøtte eller noe slikt?

Takk på fårhånd!

(Beklager skrivefeiler også, hehe)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kan defineres som ung ufør så kan du få 3000 kr ekstra i mnd (før skatt, utifra hva jeg har skjønt). Det er på den andre siden vanskelig å få status som ung ufør, du trenger mange dokumentasjoner fra lege og bevis på at du har blitt minst 50% ufør før fylt 26 (mener jeg å tro, google it) av en langvarig sykdom. Ung ufør burde heller ikke forveksles med å være ufør, ung ufør er en tilleggsytelse man kan få itillegg til AAP, siden det er liten sannsynlighet for at man har kunnet opparbeide seg noe krav på noe annet enn minstesats, og denne ytelsen er der for å sikre for at de som har vært genuint syke skal få litt ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...