Gå til innhold

bytte skjermkort?


Nitrius

Anbefalte innlegg

ja som sikkert maaange av dere vet så er R9700 pro min og asus p4g8x delux ikke så gode venner :-/

 

men pappaen min har et geforce 3 kort det beste geforce 3 kortet eller noe sånt, vil det hjelpe for meg vis han får mitt r9700 pro kort og jeg får hans geforce 3 kort?

 

jeg vet at jeg vil miste en del ytelse, men det holder vel til å spille diablo 2 f.eks ikke sant?

 

dette er bare sånn midletilig da at jeg skal ah geforce 3 kortet! men skal jeg gjøre det? sef så formatere jeg pc'en da å :)

 

takker for alle svar på forhånd!

 

PS: sikkert en del skrive feil :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

et Geforce3 skal nok fungere til diablo 2 helt supert spør du meg.

 

Jeg kjørte lenge med et Riva tnt2 utra som er mye værre, men synd å høre at skjermkortet og hovedkortet er uvenner,,,ingenting som hjelper? Du kan jo høre med butikken du kjøpte den hos osv for å høre om det virkelig er nødvendig å byttek ort for i mange tilfeller er den bare noe software/driver problemer som ganske enkelt kan fixes :)

Lenke til kommentar

det er for gammalt tror jeg, den støtter ikke CPUen og rammen min osv... tror jeg da!

 

spurt nettopp pappaen min om dette :D han sa at isted så skal vi kjøpe et nytt skjermkort! men under 2000 kr tror jeg, hvilket kort burde jeg kjøpe da? det skal være stabilt med det jeg har fra før av! :D

 

takker for svar på forhånd!

Lenke til kommentar

:-) Hey. Jeg har ikke fått med meg hva problemet er , men her er et tips : Når du går fra 9700 Pro til Geforce 3 , får du ca samme ytelse uten AA og Antistropisk filtrering. Ikke alt for galt , med andre ord , men du kan glemme AA og aniso.

Det jeg villa annbefat deg er først å sjekke om 9700 Pro kortet fungerer i Pappaen sin maskin . Hvis den ikke gjør det , er det nok noe galt med kortet , levere tilbake...

Jeg har aldri hørt at "Granite Bay" hovedkort ( ditt er et av dem) skulle ha kompatibilitetsproblemer med 9700 Pro , det eneste chipsettet jeg har hørt at sliter der er Via KT 4000 ( til AMD cpu) . JEg ville nok trodd det er kortet ditt det er noe feil på , men hvis 9700 Pro korete virker , og f. eks G3 ikke virker er det hovedkort. Så bare prøv deg fram.....

 

PS for under 2000 kr er det bare 1 kort som gjelder

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

 

men det er dårligere enn det du har ....( 9700 Pro )

Lenke til kommentar

og for å si det sånn det er ikke noe feil med hovedkortet eller skjermkortet, det er bare at dem ikke passer sammen, sende inn r9700 pro til komplett for test og dem fant ingen feil, det som er problemet er at pc'en fryser i spill og 3dmark tester osv... pc'en er helt fin vis jeg driver med vanelige ting, og dette er jeg lei av for jeg kjøpte pc'en for å spille så derfor nå skal jeg ha et nytt skjermkort og det er det jeg har bestemt akkurat nå! men hvilket skjermkort vet jeg ikke, men det skal være et kort til 2000 kr eller mindre ca, og det skal ikke være noe from for stabilitets problemer med det, for det er jeg lei av, vil spille spill uten å måtte skru pc'en av og på! :D

Lenke til kommentar

Rart... Sitter akkurat nå på en maskin med samme oppsett som ditt. GB og 9700PRO. Kjører UT2K3 så det spruter lemmer og blod den? Har du linker til det du mener er ditt problem? Kanskje det er noe med denne maskina som kan hjelpe deg?

 

Dessuten vil det jo være mye bedre og selge ditt gamle HK og kjøpe ett nytt fancy SpringDale hovedkort, hvis du er så sikker på at det er hovedkortet som er synderen. 9700PRO kan ikke sammenlignes med kort til under 2k.

 

-KJ

Lenke til kommentar
det er, Ati Sapphire Radeon 9700 Atlantis Pro, jeg kjøpte det for 3800 kr ca eller noe i nærheten der, vet ikke hva jeg vil ha jeg, men det er ikke sikkert jeg kan selge det, får høre med pappaen min først, men i mellom tiden bare gi meg en pris som du syns er grei  :D

 

har du prøvd å flashe biosen på hovedkortet ditt ? kanskje dette hjelper... har du prøvd forskjellige drivere til skjermkortet ?

Lenke til kommentar

se her jeg har lagd utalliger topicer her om mitt problem, og jeg har fått så mye hjelp at det ikke går ann :-/ og det er jeg takknemelig for, jeg sende også inn skjermkortet inn på test for å sjekke om det var i orden og det er det, det er bare at R9700 pro kortet mitt og p4g8x delux hovedkortet mitt ikke går sammen

også har jeg formatert pc'en 3 ganger til sammen for å sjekke om det hjalp :-/

 

fryser i spill og i 3dmark, sånn at jeg må skru pc'en av og på igjen for å spille mer. vis jeg ikke har Fast write av og AGP speed på 4X så slår pc'en seg noen ganger av og p og detter ned i en lav resuation sånn at jeg MÅ starte pc'en på nytt for å bytte igjen, spør en som heter collapse generation(ikke riktig stavet tror jeg) han vet alt om dette problemet!

 

og dette er jeg lei, kjøper meg nytt skjermkort som et geforce 4 eller noe! og vis jeg skulle ha helt feil og det er hovekortet så bytter jeg bare det å!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...