Gå til innhold

2 x 128GB eller 1 x 256GB SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg merka virkelig liten forskjell på 2x120gb Intel 330 i RAID0 og 1x180gb, bortsett fra at RAID0 bød på en god del uforutsette problemer med tiden. SSD benchmarks ble selvfølgelig småpene, men opplevd hastighet syns jeg var omtrent det samme.

Endret av handir
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor consumere/hjemmebrukere har nytte av slik?

Man merker omtrent ikke forskjeld på en hdd vs en ssd på en clean install av win 7.

Merker ikke forskjell på SSD og HDD? Det er den største performance boosten jeg har fått på et system av en enkel og nå forholdsvis billig enhet.

Hvordan kan du mene det? Oppstartstiden går ned, tunge programmer som leser/skriver går fortere, kopiering fra et sted til et annet er ubeskrivelig, ja hele systemet får en bedre flyt. Jeg kan være enig i at du foreksempel ikke merker noe spesielt til det i et spill f.eks, men å si at SSD ikke er for konsumer markedet eller hjemmebrukere, er hva jeg vil kalle "på jordet".

Endret av EvenAug
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor consumere/hjemmebrukere har nytte av slik?

Man merker omtrent ikke forskjeld på en hdd vs en ssd på en clean install av win 7.

Foruten at du tar helt feil ang. performance så er det vel nettopp consumere/hjemmebrukere som i første omgang bryr seg om ting som er lite kluss med (mer robust og ingen varme) og som ikke lager irriterende lyder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...