Protective Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Så at komplett.no hadde Samsung 830 128GB og 256GB på tilbud nå. Prisen på 2 x 128GB koster litt mindre (~20kr), enn en 256GB. Hva burde jeg gå for? Tenkte da evt. å sette de to i RAID0. Eller er det noe annet jeg heller burde se etter? Har ca 1500kr å bruke på SSD nå, og har lyst på ~250GB. Takk for svar! http://www.komplett.no/k/kcf.aspx?id=9429 Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Jeg ville kjøpt 256gb disken, mindre styr rett og slett. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Hei! 256GB er billigere hos andre, og binder deg ikke til kun det hovedkortet http://www.supersmart.no/PartDetail.aspx?q=p:4469413 Lenke til kommentar
Protective Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Supert! Da kjører jeg på 256GB du sendte meg Marius. Lenke til kommentar
handir Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) jeg merka virkelig liten forskjell på 2x120gb Intel 330 i RAID0 og 1x180gb, bortsett fra at RAID0 bød på en god del uforutsette problemer med tiden. SSD benchmarks ble selvfølgelig småpene, men opplevd hastighet syns jeg var omtrent det samme. Endret 8. november 2012 av handir Lenke til kommentar
Protective Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Okei, da føler jeg meg enda mer sikker på at en 256GB er det rette valget. Takk for informasjon! Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Forstår ikke hvorfor consumere/hjemmebrukere har nytte av slik? Man merker omtrent ikke forskjeld på en hdd vs en ssd på en clean install av win 7. Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Forstår ikke hvorfor consumere/hjemmebrukere har nytte av slik? Man merker omtrent ikke forskjeld på en hdd vs en ssd på en clean install av win 7. Merker ikke forskjell på SSD og HDD? Det er den største performance boosten jeg har fått på et system av en enkel og nå forholdsvis billig enhet. Hvordan kan du mene det? Oppstartstiden går ned, tunge programmer som leser/skriver går fortere, kopiering fra et sted til et annet er ubeskrivelig, ja hele systemet får en bedre flyt. Jeg kan være enig i at du foreksempel ikke merker noe spesielt til det i et spill f.eks, men å si at SSD ikke er for konsumer markedet eller hjemmebrukere, er hva jeg vil kalle "på jordet". Endret 8. november 2012 av EvenAug Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Forstår ikke hvorfor consumere/hjemmebrukere har nytte av slik? Man merker omtrent ikke forskjeld på en hdd vs en ssd på en clean install av win 7. Lurer litt på hvilken SSD du har prøvd da? merker stor forskjell jeg, spesielt på den bærbare. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Forstår ikke hvorfor consumere/hjemmebrukere har nytte av slik? Man merker omtrent ikke forskjeld på en hdd vs en ssd på en clean install av win 7. Foruten at du tar helt feil ang. performance så er det vel nettopp consumere/hjemmebrukere som i første omgang bryr seg om ting som er lite kluss med (mer robust og ingen varme) og som ikke lager irriterende lyder. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 ssd hjelper på alt i systemet. og loading i spill blir nærmest borte ved bruk av ssd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå