Gå til innhold

Omtale av Pirates of the Caribbean (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*SKUFF!* :cry:

Så for et åar uker siden mitt aler første piratspill, et ELDgammelt ett fra Amiga tror jeg. Og når jeg begynte å lese omtalen skjønte jeg etterhvert at det var oppfølgeren dere omtalte. Og jeg som hadde syntes orginalen var så stilfull. Det er synd at slike selskaper skal få lov til å gi ut oppfølgere som senker kvaliteten dems så drastisk...

Men det var en GLIMRENDE skrevet innledning. Gliset spredte seg meget raskt kan du si :)

Lenke til kommentar
*SKUFF!* :cry:  

Så for et åar uker siden mitt aler første piratspill, et ELDgammelt ett fra Amiga tror jeg. Og når jeg begynte å lese omtalen skjønte jeg etterhvert at det var oppfølgeren dere omtalte. Og jeg som hadde syntes orginalen var så stilfull. Det er synd at slike selskaper skal få lov til å gi ut oppfølgere som senker kvaliteten dems så drastisk...  

Men det var en GLIMRENDE skrevet innledning. Gliset spredte seg meget raskt kan du si :)

Takk, takk! Men jeg skjønner ikke helt. Oppfølgeren til noe du spilte på Amiga? Det er umulig. Sea Dogs var et PC-spill som ble sluppet for omtrent tre år siden.

Lenke til kommentar
Han tenker nok på Sid Meyer's Pirates. Det får sin egen oppfølger/oppgradering snart, laget av det nye teamet til Sid Meyer :)

Pirates er for øvrig så gammelt at vi spilte det tilogmed på C64'en i hine hårde tider (på 80-tallet engang).

Han gjorde nok det. Pirates! Rebirth of a Classic, som det heter, kommer i oktober 2004 etter planen. Over ett år til, med andre ord. Jeg var så heldig å være på pressekonferansen da spillet ble kunngjort i Los Angeles. Jeg tok bilder av folkene der og skrev det jeg hørte. Du kan lese alt her:

http://gamer.no/art.php?artikkelid=85

Lenke til kommentar
Han gjorde nok det. Pirates! Rebirth of a Classic, som det heter, kommer i oktober 2004 etter planen.

Heh, det kan godt være det ja. Som sagt var det ikke jeg som spilte, men jeg så en kamerat spille det. Og "carribian" hadde lksom litt, tja, mye, av det samme som det spillet. :)

Lenke til kommentar

Jeg spiller dette spillet for tiden på Xbox og storkoser meg. Det er ikke Morrowind nei, men Pc versjonen kan da ikke være så mye dårligere enn Xbox versjonen at det får terningkast 2?

Jeg liker det godt men hare bare spilt det en 15 timer. Det er vanskelig i begynnelsen ja men det er akkurat det jeg er ut etter.

Grafikken på Xbox er veldig bra syns jeg personlig og jeg kjenner meg ikke igjen i kommentaren i Pc anmeldelsen. Folk som var på besøk hos oss i helga mens jeg spilte reagerte med " What the f...Simply astonishing visuals!"

Kanskje er forventingene hos Pc folk større enn hos xbox folk? Pc folk er sikkert også vant til praktfull grafikk så at PotC ikke når opp blant det beste. Anyway for Xbox eiere med intresse i RPG som er villig til å akseptere noen bugs og glitches er det massevis av gullkorn å finne i PotC.

Lenke til kommentar

Vil ikke være noe frekkas eller noe men denne omtalen var litt rompa iforhold til spillet. Lånte spillet av en kamerat for tre dager siden på X-B-O-X og synes det er dødsgøy! Greit nok altså, jeg ser hva du skal fram til med A BUGS LIFE o.l men ærlig talt, det er jo gøy som pokker! Kanskje fordi jeg nå tror jeg er Kapteinen av Black Pearl.. hehe :D

Spillet har massevis av potensiale og kunne vært noe mer finpussa, men en 2'er er for drøy..

BTW! Sjekk løpestilen på fyren i Gothic 2, ser det ikke ut som om fyren har Ice Skatez under støvla ? Det fikk 5 tror jeg og har like mange bugs som POTC.. Jaja, smak og behag, men en anmelder skal være kritisk men positiv til potensiale.. MITT lille synspunkt :roll::yes:

Lenke til kommentar
Vil ikke være noe frekkas eller noe men denne omtalen var litt rompa iforhold til spillet. Lånte spillet av en kamerat for tre dager siden på X-B-O-X og synes det er dødsgøy! Greit nok altså, jeg ser hva du skal fram til med A BUGS LIFE o.l men ærlig talt, det er jo gøy som pokker! Kanskje fordi jeg nå tror jeg er Kapteinen av Black Pearl.. hehe :D

Du trenger ikke like omtalen, og jeg nevner ingenting om bugs i spillet. Bugs synes jeg ikke var så veldig galt (jeg er aldri den som overreagerer når slike feil dukker opp), det var selve spillet som fikk trekk.

Spillet har massevis av potensiale og kunne vært noe mer finpussa, men en 2'er er for drøy..

Spillet ga jeg 2.5, ikke 2. Jeg vet at spillet har potensiale, og jeg sier i omtalen at spillet er et offer for høye ambisjoner. Det er veldig mange forskjellige deler i spillet, men ingen av delene er særlig godt utviklet. I mine øyne er spillet rett under middels. Og tro meg, jeg var en av dem som sto først i "glede seg"-køen når det gjaldt dette spillet.

BTW! Sjekk løpestilen på fyren i Gothic 2, ser det ikke ut som om fyren har Ice Skatez under støvla ? Det fikk 5 tror jeg og har like mange bugs som POTC.. Jaja, smak og behag, men en anmelder skal være kritisk men positiv til potensiale.. MITT lille synspunkt  :roll:  :yes:

Bugs er ikke det som bestemmer karakteren til et spill. Gothic 2 var spennende, morsomt og veldig bra laget. Pirates of the Caribbean er nesten ikke bedre enn det forrige spillet i det hele tatt. Det har mange forskjellige funksjoner, men alle er latterlig underutviklet. Eksempel: Hvor er alle de hundre piratene som skal ta over byen når jeg går i land? Hvorfor ser jeg ikke piratene slenge seg over fra den ene båten til den andre, i vill kamp på liv og død? Pirates of the Caribbean er bare livløst.

Og til sist - du har all rett til å mene hva du vil om et spill, og en omtale her på Gamer.no er en fin blanding av subjektivitet og objektivitet. En annen anmelder ville kanskje elsket spillet, men basert på blant annet erfaring (jeg var en ivrig spiller av Sea Dogs, det første spillet) er det ingen tvil om den karakteren som er satt.

Grafikken på Xbox er veldig bra syns jeg personlig og jeg kjenner meg ikke igjen i kommentaren i Pc anmeldelsen. Folk som var på besøk hos oss i helga mens jeg spilte reagerte med " What the f...Simply astonishing visuals!" Kanskje er forventingene hos Pc folk større enn hos xbox folk? Pc folk er sikkert også vant til praktfull grafikk så at  PotC ikke når opp blant det beste. Anyway for Xbox eiere med intresse i RPG som er villig til å akseptere noen bugs og glitches er det massevis av gullkorn å finne i PotC.

Grafikken er rett over middels, enkelt og greit. Vannet ser grensesprengende vakkert ut, men det er nesten irrelevant for hele karakteren. Vannet er et produkt av teknologi og 3D-kort-produsentene, ikke grafikerne hos Akella. Alt annet i spillet, da spesielt teksturene på skip og på land, er av veldig dårlig kvalitet. Det er ikke håpløst, men hvis du ser f.eks. på brygga på land og på skipet ditt, er teksturene så smørt utover at det er vanskelig å se hva det er for noe.

I tillegg er alt veldig kunstig og firkantet. Byene virker falske, og det gjør i hvertfall områdene utenfor byene. Himmelen er statisk, og av og til like smørt utover som teksturene ellers. Animasjonene på figurene er svært dårlige, og grafikkmotoren er ikke mye å skryte av når du ikke engang kan se alle de hundre piratene dine i kamp på land og til vanns. Det er rett og slett bare vannet som imponerer, mens alt annet er "Ok". En kan ikke premiere slikt.

Lenke til kommentar

Takk for forklarersen Erling, forstår også ditt synspunkt. Altså effektene i filmen synes jeg personlig er helt fantastiske, når the Kaptn'z slåss i gruva og månelyset er der halvveis måten det reflekteres på karakterene, er helt utrolig.

Spillet er ganske så dødt, grunnen til at jeg finner det såå spennende som jeg sa er pga min døgnrytme. Starter å spille i to tiden på natten og pusher on til 6-8.. Spillet er kult men jeg føler samme om dette spillet som om Enter The Matrix, var jo råfet men mangla såklart elementer på spillet og grafikken var fantastisk til tider og noen ganger mindre fantastisk. Jaja, I rest my case, du har faktisk rett i en god del Erling, men en 4/3 var vel mer passende, etter min mening. ;)

Lenke til kommentar
Takk for forklarersen Erling, forstår også ditt synspunkt. Altså effektene i filmen synes jeg personlig er helt fantastiske, når the Kaptn'z slåss i gruva og månelyset er der halvveis måten det reflekteres på karakterene, er helt utrolig.

Spillet er ganske så dødt, grunnen til at jeg finner det såå spennende som jeg sa er pga min døgnrytme. Starter å spille i to tiden på natten og pusher on til 6-8.. Spillet er kult men jeg føler samme om dette spillet som om Enter The Matrix, var jo råfet men mangla såklart elementer på spillet og grafikken var fantastisk til tider og noen ganger mindre fantastisk. Jaja, I rest my case, du har faktisk rett i en god del Erling, men en 4/3 var vel mer passende, etter min mening. ;)

Jeg er like imponert over filmen som du er. Hadde spillet vært halvdelen så bra som filmen, ville det vært et bra spill. Spillet mangler fullstendig alle filmatiske virkemidler, og da blir det litt døvt i eventyrdelen.

Og you're more than welcomed til å gjøre deg opp en mening om hvilken karakter du ville satt :wink:

Lenke til kommentar

Takk for forklaringen Erling. Jeg forstår ditt poeng også og potensiale kjøpere av dette spillet er jo mer tjent med informasjon som gjør dem tilbakeholdende rett og slett for å spare dem for store skuffelser.

Du har rett med teksturene som ser ut som "smurt utover" men saken er at jeg fremdeles syns det ser veldig vakkert ut :D.

Fint også at du referer til dine tidligere erfaringer med Sea Dogs så at vi som spillekjøpere vet hvor du kommer frem til vurderingene. Kommer det en Xbox anmeldelse av dette spillet også?

Lenke til kommentar
Takk for forklaringen Erling. Jeg forstår ditt poeng også og potensiale kjøpere av dette spillet er jo mer tjent med informasjon som gjør dem tilbakeholdende rett og slett for å spare dem for store skuffelser.

Du har rett med teksturene som ser ut som "smurt utover" men saken er at jeg fremdeles syns det ser veldig vakkert ut :D.

Fint også at du referer til dine tidligere erfaringer med Sea Dogs så at vi som spillekjøpere vet hvor du kommer frem til vurderingene. Kommer det en Xbox anmeldelse av dette spillet også?

Det er akkurat det vi skal gjøre - informere spillere om hva de har i vente, slik at de selv kan ta en avgjørelse. Noen vil like dette spillet veldig godt, slik som du, mens andre vi hate det til de grader. Grafikken skal jeg si meg enig i kan bli veldig pent på sjøen, og stormene ser utrolig ekte ut, men det holder liksom ikke i lengden.

En Xbox-anmeldelse er ikke på horisonten akkurat nå, men straks den kommer skal jeg rope "Ohoy!".

Hehe.

Lenke til kommentar

Ærlig talt, Erling!

Greit nok at du sier at spillet er dårlig, og har mangler og flere "hull", noe jeg er enig med deg i. Men grafikken? Den er da virkelig ikke så "smørt utover" som du påstår?! Riktignok kunne den vært mer levende etc., men objektene er da virkelig pene nok å se på...

Forstår at du virkelig ville slakte dette spillet, men det får være grenser til slakt av ting som faktisk er BRA ved det. :grumpy:

Og hva har du gjort med skjermbildene i skjermbildefesten? Det ser ut som om du har skrudd ned grafikken til det dårligste. Jeg vet at flere har hatt problemer med kvaliteten på skjermbilder fra POTC, ser ut til at du har hatt det samme.

Jeg sier nå til alle dere gamere der ute at spillet overhode ikke ser like ille ut som på skjermbildene!

Og til deg, Erling. Skru opp oppløsningen og teksturkvaliteten, så skal du se hvor vakker grafikken i dette spillet er!

Ellers er jeg enig med deg i det aller meste angående spillet. Alfor mangelfullt gjennomført dette her... :shrug:

Lenke til kommentar
Ærlig talt, Erling!

Greit nok at du sier at spillet er dårlig, og har mangler og flere "hull", noe jeg er enig med deg i. Men grafikken? Den er da virkelig ikke så "smørt utover" som du påstår?! Riktignok kunne den vært mer levende etc., men objektene er da virkelig pene nok å se på...

Forstår at du virkelig ville slakte dette spillet, men det får være grenser til slakt av ting som faktisk er BRA ved det.  :grumpy:  

Og hva har du gjort med skjermbildene i skjermbildefesten? Det ser ut som om du har skrudd ned grafikken til det dårligste. Jeg vet at flere har hatt problemer med kvaliteten på skjermbilder fra POTC, ser ut til at du har hatt det samme.  

Jeg sier nå til alle dere gamere der ute at spillet overhode ikke ser like ille ut som på skjermbildene!  

Og til deg, Erling. Skru opp oppløsningen og teksturkvaliteten, så skal du se hvor vakker grafikken i dette spillet er!

Ellers er jeg enig med deg i det aller meste angående spillet. Alfor mangelfullt gjennomført dette her...  :shrug:

Dette er ikke en slakt. Spillet fikk 2.5. En slakt ville vært 1-2. Jeg sier klart og tydelig at spillet ikke er håpløst (jeg går ut i fra du har lest omtalen?). Likevel er det så mange feil og mangler med det, at det ikke kan imponere ordentlig.

Det er uansett ikke bare teksturene sin feil. Det er ikke det som virkelig irriterer, selv om de ikke er spesielt pene. Grafikken er pen på sjøen. Alt annet er kjedelig og trist. Byene er firkantede og sterile. Alt er likt. Det er ikke noe liv.

Du trenger absolutt ikke være enig med meg i det hele tatt. Og husk - grafikken var den delen av spillet som fikk best karakter.

Lenke til kommentar

Jeg mener faktisk at utviklerne har klart å gi hver av byene sin egen karakteristiske stil arkitekturmessig. I alle fall hvis du ser på de forskjellige kolonienes stiler (engelsk, fransk og spansk). Riktignok er hver by basert på noen hovedbygninger som finnes i alle byer, og disse ser dessverre temmelig like ut innvendig. Men utvendig er da for eksempel tavernaen i Oxbay totalt forskjellig fra tavernaen i Douwesen.

Er enig med deg i at det dog kunne vært litt mer liv i byene. Folk bare går rundt på måfå i gatene. Ikke bra! :shrug:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...