eastviolence Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Hei folkens, Har holdt på med en ny Android-app en stund, og vil gjerne ha tilbakemeldinger og forslag til nye funksjoner. Appen heter BeerBets, og går rett og slett ut på å vedde om ting med øl som innsats.. Funksjoner: Registrer deg med Facebook Join eller lag ny gjeng med kompiser med tilhørende passord Legg inn Bets. Man kan velge å legge inn et valgfritt bet, f.eks "Arsenal slår Man Utd", og sette inn odds og deadline. Det andre valget heter HighCard, hvor du og den du better mot får et random kort, høyeste kort vinner Scoreboard for hver gjeng man er medlem a Payback, hvor man legger inn hvor mange øl man har kjøpt til den andre spilleren, og scoreboardet justeres deretter Øyeblikkelig notifications når noen legger ut nye bets eller aksepterer ditt bet Har laget en gjeng som het amobil.no (passord amobil), for de som vil være med å teste BeerBets på Google Play Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Man skal altså vedde bort øl. Ser endel problemer her. Om jeg vedder en kasse øl på f.eks presidentvalget, og vinner....hvordan skal ølet innkreves? Sannsynligheten for at en vilt fremmed kineser faktisk sender ølkassen er lav. Ergo er det kun blandt kjente det vil være logisk å bruke appen. Men er det kjente, kan man vel bare sende en sms om veddemålet? Bortsett fra litt mer fancy grafikk så ser jeg ikke poenget med appen. Sorry. Payback. Noen kontroll på dette? Hva om jeg legger inn at jeg har kjøpt en million øl til motparten. Scorebordet oppdateres etter det tallet? Hva om man sikrer seg. En kasse på at man u vinner og en kasse på at arsenal vinner. Garantert å gå i null. Highcard. Hva om man kjører highcard, men ikke har simkortet i før resultatet er klart? Om man vinenr, setter man simkortet i og vinner. Om man taper, restarter man telefonen pga..kremt..teknisk feil. Hvorfor ikke utvide betsene til mer enn øl? Huset, bilen, kona, golfsettet, maling av hus, klipping av plen osv. Det kan jo bli spennende om man taper et vedemål man har veddet bort kona i. Lenke til kommentar
eastviolence Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Først, takk for tilbakemelding! Hele poenget med appen er at ting foregår mellom kompiser, og gjengene er passordbeskyttet. Ergo vil du ikke havne i samme gjeng som en kineser. Man kan selvfølgelig heller sende sms, men da vil man ikke ha noe sted å ha "regnskap" eller oversikt over bets.. Du kan velge å legge inn payback på 1000000 øl hvis du vil, men tviler på at personen du legger det inn mot kjøper de til deg.. Som sagt, man spiller mot kompiser, og man kan se i appen hvilke paybacks som har skjedd. Vedder du en kasse øl på at Arsenal vinner og en kasse på at United vinner bør du håpe på at det ikke blir uavgjort.. Å utvide til å gjelde andre ting er en god idè, eneste problemet er scoreboardet ettersom man da kan velge forskjellige ting å vedde med. Mulig det kommer en WifeBets snart, kan slå ann på swingers-markedet Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Misforsto kanskje payback, men oppfattet det slik at man bare la det inn for egen del, altså at det ikke var noe mer. Isåfall ville folk lagt inn tulletall. Jeg kan se at den har sitt marked, i og for seg, men slike bets skjer vel om man er hos kompiser der og da, og er vel kanskje litt skeptisk til at man skal orke å føre logg over dette. WifeBets kunne vært artig, ja :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå