Shibiz Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Hei. Sitter fast på en liten bagatell som jeg ikke helt skjønner enda. Jeg skal gjøre grader om til radianer. Cos(theta)/Sin(theta) skal gjøres til sin*5 grader (om til radianer). Leste meg opp på denne uten å bli noe særlig klokere. Noen som kan dumme det ned for meg? else if(roter == true){ for(int i = 0; i < mittPolygon.npoints; i++){ mittPolygon.xpoints[i] = (int) (mittPolygon.xpoints[0])+(mittPolygon.xpoints[i]-mittPolygon.xpoints[0])*cos(theta)(mittPolygon.ypoints[i]-mittPolygon.ypoints[0])*sin(theta); takker på forhånd. Endret 8. november 2012 av Shibiz Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Fikk løst det. else if(roter == true){ for(int i = 0; i < mittPolygon.npoints; i++){ mittPolygon.xpoints[i] = (int) ((mittPolygon.xpoints[0])+(mittPolygon.xpoints[i]-mittPolygon.xpoints[0])*Math.cos(Math.toRadians(5))-(mittPolygon.ypoints[i]-mittPolygon.ypoints[0])*Math.sin(Math.toRadians(5))); Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Det er radianer i en full sirkel (360°) For å gjøre grader om til radianer, multipliserer du rett og slett med som forkortet blir . Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 Det er radianer i en full sirkel (360°) For å gjøre grader om til radianer, multipliserer du rett og slett med som forkortet blir . Det vet jeg. Men det var heller ikke problemet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå