Gå til innhold

BK: Fredriksten festning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Varmt og godt lys, og bruken av porten som innramming er klassisk men fungerer godt for det. Støyen er ikke til sjenanse før i fullstørrelse, så til "vanlig" bruk går det greit.

Eneste jeg har å sette fingeren på, er at bildet føles litt skjevt. Heller litt mot venstre, så litt rotering mot høyre hadde nok ikke skadet.

Lenke til kommentar

Hadde det enda vært like varmt som det ser ut som :)

Liker måten du har brukt porten som innramming; fornuftig med vignettering for å dempe veggen rundt portåpningen.

Har du prøvd å bekjære tettere?

Tusen takk :) Har prøvd å beskjære - men vet ikke helt om jeg skal ta venstre eller høyre side i og med vinkelen går fra venstre og lyset kommer inn i høyre - litt mismatch her.

Vi var egentlig ferdig, og på vei hjem - da dette bare dukket opp. Det var et lys og en stemning. Men så er det de berømte sekundene,,,, var litt for treg. Det var lyset og stemningen jeg prøvde å fange - noe som ble borte ved å bevege seg en halv meter lenger mot høyre. Prøvde i tillegg å utnytte linjene i husrekken til venstre. Legger ved et beskåret bilde - ble bedre det :)

Endret av Jentungen 1
Lenke til kommentar

Varmt og godt lys, og bruken av porten som innramming er klassisk men fungerer godt for det. Støyen er ikke til sjenanse før i fullstørrelse, så til "vanlig" bruk går det greit.

Eneste jeg har å sette fingeren på, er at bildet føles litt skjevt. Heller litt mot venstre, så litt rotering mot høyre hadde nok ikke skadet.

Tusen takk :) Prøver å rette opp. Lyset er nok litt for kraftig. Og stemningen som fikk oss til å stoppe ble litt borte. Tar med meg det dere sier alle sammen :)
Lenke til kommentar

Tusen takk :) Har prøvd å beskjære - men vet ikke helt om jeg skal ta venstre eller høyre side i og med vinkelen går fra venstre og lyset kommer inn i høyre - litt mismatch her.

Vi var egentlig ferdig, og på vei hjem - da dette bare dukket opp. Det var et lys og en stemning. Men så er det de berømte sekundene,,,, var litt for treg. Det var lyset og stemningen jeg prøvde å fange - noe som ble borte ved å bevege seg en halv meter lenger mot høyre. Prøvde i tillegg å utnytte linjene i husrekken til venstre. Legger ved et beskåret bilde - ble bedre det :)

Jeg tenkte meg enda mer drastisk - gått over til 1:1 eller 7:6 formatet.

Du er ikke alene om det å misse øyeblikket :) Synes allikevel at du fikk formidlet mye stemning i bildet.

Lenke til kommentar

Takk igjen Tomsi42 :) Skal gjøre som du sier.

Og er det noe jeg har skjønt - men ikke lært helt ennå, er at når øyeblikket er der så skal en stoppe akkurat der en er, på sekundet, ikke et eneste skritt til - og håpe på det beste. :)

Endret av Jentungen 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...