Gå til innhold

Nordisk superliga: Kunne det økt kvaliteten?

Delvis

Anbefalte innlegg

Hva om man hadde en nordisk superliga. Der feks de 4 beste lagene fra ligaene i Danmark, Norge, Sverige og Finland dannet denne ligaen med 12 lag ( eller flere hvis det er bedre), og så var det fire som rykket ned, og vinneren fra hvert lands liga som rykket opp hvert år.

Denne superligaen ville altså spilles samtidig som de nasjonale ligaene.

Ville det øke interessen og nivået i skandinavisk fotball og vært en ide? Kanskje det har vært vurdert før for det jeg vet.

Det var jo noe som het Roayal leage en stund, men tror ikke det var helt sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi hadde Royal League i flere år ja, men det var ingen stor suksess. Ble riktignok spilt om vinteren så det er kanskje ikke rart at det var en publikumssvikt. Å starte opp en slik liga midt under sesongen er ikke aktuelt i det hele tatt. For det første er kampprogrammet tett som det er. Hva var det vi opplevde forleden uke med Molde ute i Europa League? Jo, de hvilte hele laget sitt fordi de hadde en viktig kamp mot RBK få dager senere. Det samme kommer til å skje hvis det opprettes en slik liga du beskriver, det kommer bare til å være reservene som får spille. For det andre blir det utrolig mye reising for ingenting. Jeg hadde aldri giddet å ta med laget mitt til Danmark på onsdag, for så å ha hjemmekamp på Ullevaal i ligaen på søndag. Det er bare bortkastet tid/penger/ressurser, og kommer neppe noen gang til å heve kvaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...