Smartidart Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) . Endret 30. april 2018 av Lamaz98 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Nei, det har jeg aldri hørt om - er det fra en spesiell leverandør, du mener at dette forekommer? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Brusk eller noe slikt? Kanskje fett? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Han kjent det mange ganger, men jeg bryr meg ikke noe om det. Det er sikkert ikke noe farlig. Lenke til kommentar
userman Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Grøss å gru. Disse klumpene er selve grunnen til at jeg gikk fra å like IKEA Kjøtbullar til å hate dem. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Farsen kan være mikset for lenge. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Googla litt, uten nytte desverre. Derfor lurer jeg på om det er noen andre enn meg her som har oppdaget at det "alltid" er en liten klump i kjøpekjøttkaker, og eventuelt vet hva det er? Det er brusk. Kjøttkaker er ikke laget av biffdeig. Karbonader har strengere krav til seg og har mer rent kjøtt. Det er mye bindevev i et dyr og i kjøttdeig og kjøttkaker er det greit å bruke det, for der blir det ikke lagt merke til. Du viser ikke til hvilke merker du kjøper men flere av billigmerkene har enda lavere kvalitet, (dvs. enda mindre rent kjøtt), enn for eksempel Gilde. Det er ikke noe farlig, eller ikke usunnt. Men å forvente at et "fattigmannsprodukt" som kjøttkaker skal være av 100% rent kjøtt er urealistisk. -frank Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Men hvorfor er det en klump i midten av kjøttkaken liksom? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Er det i alle, eller bare enkeltere? Er den helt i midten, eller kan den være andre plasser? I de aller fleste tilfellene, er det nok brusk som nevnt over her. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Jeg opplever at det pleier å være i alle kjøttkaker, men jeg har ikke tenkt noe særlig over det før nå. Det er sikkert brusk som nevnt over her, men det kan i visse tilfeller være ubehagelig, og det skjønner jeg godt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå