CKmobster Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Ser det er mange tråder om folk som vil komme seg unna, og andre som gir tips til hvordan komme seg unna. Personlig har jeg utenlandskontigenter som bakgrund, og er ikke av de som prøvde å komme seg unna. Jeg vil bare advare de som prøver å komme seg unna ved å "lyge" på seg mentale/fysiske lidelser bare for på slippe unna. Har i dag flere kolleger som angrer på at de "sneik" seg unna da de var på sesjon med å lyve. I dag har de blitt voksen i hode, og kunne tenkt seg å ta en tur i militæret, men dette viser seg å være umulig da informasjon du en gang i en alder av 17 år fortsatt vil være registrert på deg! Søk heller utsettelse, si du ønsker å fullføre skolegang/lærlingeperiode. I dagens militære, er det nesten vanskeligere å komme seg inn enn å slippe! For de som tror året i grønnt er bortkastet tid... Dere vet sært lite om hvor mye nyttig du faktisk lærer/opplever i løpet av et slikt år! Endret 8. november 2012 av CKmobster 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Av erfaring kan du bare si det som det er, du har ikke noe ønske om eller motivasjon til å fullføre førstegangstjeneste. De tar inn så få i forhold til før, at de prioterer de som har lyst. Angående å lyve på seg sykdommer, så er det sant det du sier Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Dere bør heller tenke over hva dere går glipp av. Førstegangstjenesten er for mange den beste tiden i livet, så kan heller de som ikke har lyst gjøre andre ting. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Jeg forstår at det er noen som vil unngå førstegangstjenesten men jeg personlig er faktisk litt misunnelig på dem som kommer inn, da jeg selv faktisk ville i militæret, men pga min helse ikke kom inn.. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Jeg forstår at det er noen som vil unngå førstegangstjenesten men jeg personlig er faktisk litt misunnelig på dem som kommer inn, da jeg selv faktisk ville i militæret, men pga min helse ikke kom inn.. du kan gjerne ta plassen min Har fått utsettelse, og håper jeg slipper hele driten når jeg er ferdig med læretiden. Da skal jeg endelig ut i vanlig jobb og starte livet, ikke labbe rundt i skogen som en tulling. Jeg har et kne som er helt jævlig noen ganger når jeg begynner å løpe. Håper det er nok for å få slippe. Endret 8. november 2012 av TMB Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Dere bør heller tenke over hva dere går glipp av. Førstegangstjenesten er for mange den beste tiden i livet, så kan heller de som ikke har lyst gjøre andre ting. Noe spennede og veldig, veldig mye venting. Når du har dame og leilighet hjemme er det ikke så kult å gi opp det heller i et år, motivasjon? Fantes ikke Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Noe spennede og veldig, veldig mye venting. Når du har dame og leilighet hjemme er det ikke så kult å gi opp det heller i et år, motivasjon? Fantes ikke Det var venting de første dagene på rekruttskolen, ellers var det omtrent ingen venting. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Noe spennede og veldig, veldig mye venting. Når du har dame og leilighet hjemme er det ikke så kult å gi opp det heller i et år, motivasjon? Fantes ikke Poenget er vel mer at man ikke burde stenge dører bare fordi man er ung og dum. Bedre å si at jeg ikke akkurat nå har lyst enn å ljuge på seg en depressjon og what not. Det er jo også folk som kommer på dette forumet og sier de har gjort en dum greie med å nekte å være i forsvaret det året. Jeg hadde det kos masse venner osv. en vanlig jobb etterpå ble aldri det samme. Lenke til kommentar
CKmobster Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 du kan gjerne ta plassen min Har fått utsettelse, og håper jeg slipper hele driten når jeg er ferdig med læretiden. Da skal jeg endelig ut i vanlig jobb og starte livet, ikke labbe rundt i skogen som en tulling. Jeg har et kne som er helt jævlig noen ganger når jeg begynner å løpe. Håper det er nok for å få slippe. Kan du dokumentere at du har et dårlig kne, så er vel sjangesen stor for at du ikke er fysisk skikket for militær tjeneste. Men det er litt trist at det faktisk er folk der ute, som tror at det å være inne til førstegangstjeneste er å labbe rundt i skogen som en "tulling". Anbefaler å gjøre litt mere research Noe spennede og veldig, veldig mye venting. Når du har dame og leilighet hjemme er det ikke så kult å gi opp det heller i et år, motivasjon? Fantes ikke Dama, hun tåler vel å ikke se deg en liten stund, er ikke slik at du er borte hele året. På tide å løsne litt på tøflene og få litt hår på brystet. Leilighet og regninger du frykter?? Så er det vel et system for sånnt når du går inn i forsvaret. Stefaren min "slapp" å avtjene grunnet han hadde for mange utgifter forsvaret var pliktet til å dekke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå