Rolols Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Heisann, jeg skal lage en nettbutikk/nettside for en bedrift jeg og noen venner har startet via skolen. Vi skal starte med å selge et produkt og vil at nettsiden skal være et sted folk kan nå oss lett og kjøpe produktet. Det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg med å finne en enkel og billig løsning. Jeg har ikke noe særlig kunnskap om koding og de greiene der men jeg vet sånn cirka hvordan jeg vil at nettsiden skal se ut. Jeg har søkt veldig mye og funnet mange maler og sett at det kan bli veldig dyrt. Bare noen enkle trinn for å fort få en nettside eller nettbutikk. Jeg lurer på om det er lurest og ha at man kan sende ordre til eposten eller om man kan bestille og betale via nettet. Og hvordan gjør man de forskjellige tingene. Eneste jeg trenger er en nettside som er raskt oppe og er litt billig Alt som kan hjelpe meg er bra! Hvordan går jeg fram og hva gjør jeg? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Sjekk prestashop, er gratis og lett å sette opp. Da får du en meget bra webside med som man må registrere seg og legge inn ordre osv. Handlekurv og hele pakka som de store nettbutikker. Lenke til kommentar
Rolols Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Takk, har lastet ned prestashop nå. Lurer bare på om det er sånn at jeg bare kan skaffe meg et domen via der eller må jeg kjøpe et på Bluehost? vil egentlig bare ha de så billig så mulig! Uansett, takk så langt! Endret 11. november 2012 av Rolols Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Takk, har lastet ned prestashop nå. Lurer bare på om det er sånn at jeg bare kan skaffe meg et domen via der eller må jeg kjøpe et på Bluehost? vil egentlig bare ha de så billig så mulig! Uansett, takk så langt! DOmene kan du du kjøpe mange plasser, og ofte er det lurt å kjøpe seg webhotell i samme slengen. Jeg benytter accmera til dette, de var billigst da jeg kjøpte meg webhotell med domene i fjor engang Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Finnes mange gode hoster, en billig holder sikkert lenge for dere. Sjekk ut golarge.no, unoeuro.com, host1-no Lenke til kommentar
Rolols Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Hærlig, men støtter alle disse hostene Prestashop? Siden det må legges inn i forskjellige steder o.l! Denne nettbutikken/nettsiden skal ikke være noe særiøse greier, det skal bare være for å vise at vi er der liksom. Den skal bare være oppe i 6 mnd tid, cirka! har sett andre UB, som har kjøpt opp domen for 2 år, noe som ikke er noe vits siden vi avslutter bedriften på skolen;) Det er kanskje så enkelt at alle hoster/domen støtter presta... ? Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Er nok det ja, Presta trenger : Web server: Apache 1.3, Apache 2.x, Nginx or Microsoft IIS PHP 5.1+ installed and enabled MySQL 5.0+ installed with a database created Det har de fleste host's men du kan dobbeltsjekke dem oppgir som oftest dette. Etter du har kjøpt får du FTP, MySQL info du trenger nå et FTP program som FileZilla (feks) tast in brukeropplysningene du fikk av host, last opp alt til www_public folderen din, eller den øverste folderen i hirakiet. Etterpå går du inn på www.mittdomene.no så er det nok en step by step veiviser som installerer resten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå