Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte jeg skulle prøve ut fisker yrke! men finner ingen som trenger folk fortida! Trodde det skulle være ganske greit å få seg jobb som fisker, selvom jeg er utdanna tømrer.

Har dere et nr. til meg eller et navn til meg som jeg kan ringe/ søke opp? trenger litt hjelp på veien, tyty.

Har sikkerhets kurs for fisker som er 3 uker gammelt. :)

Har denne linken; http://www.skipslistene.no/prog/bbequ3b.asp

Ringt til 4 forskjellige, ingen hadde plass..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Skal du ha jobb som fisker så må du satse på en garn/autolinebåt. Snurpere og trålere er generelt vanskelig å få plass på grunnen fine forhold og utrolig god lønn. Jeg har selv vært lærling på en snurper, og det beste året hadde vi litt over 8000kr per dag. Jeg har også vært med en tur på en garnbåt, og der er det mye tungt arbeid, og pengene er ikke like gode. Jeg vil anbefale deg å ringe rundt på båter på Sunnmøre, og mange båter hører til Herøy eller Ålesund. Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Heisann!

Tenkte jeg skulle prøve ut fisker yrke! men finner ingen som trenger folk fortida! Trodde det skulle være ganske greit å få seg jobb som fisker, selvom jeg er utdanna tømrer.

Har dere et nr. til meg eller et navn til meg som jeg kan ringe/ søke opp? trenger litt hjelp på veien, tyty.

Har sikkerhets kurs for fisker som er 3 uker gammelt. :)

Har denne linken; http://www.skipslist...rog/bbequ3b.asp

Ringt til 4 forskjellige, ingen hadde plass..

Sett ut annonse i fiskeribladet fiskaren. Både på nett og i papirutgaven, det sparer deg for mye arbeid. Det leses av alle som eier fiskebåter og alle som har med fisk å gjøre. Husk at fisking er hardt, og daglott på 8000 bør du ikke begynne å drømme om engang som fersking! 1000 kr dagen på garnbåt hvor du jobber hardere enn du har gjort noen gang, i opptil 22+ timer, konstant bølger, kummerlige forhold og ingen kjære mor. Absolutt et artig og utfordrende yrke for rette person, men om du har for vane å legge deg ned og skrike om du kjenner det verke i ryggen bør du tenke deg om før du søker deg ut:P Blir du sjøsjuk får du heller ikke gå på lugaren og sove. Spy, og jobb videre! Hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...