bamsefar Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hei, Kjøpte tidligere i høst meg vannkjøling og er fornøyd som bare det. Men med tiden så har det kommet et par ulemper. For sirka en uke siden så begynte skjermbildet mitt å flikre noe sinnsykt. Å se på skjermen ble anstrengende og å spille ble umuligt. Trodde først at det var skjermen det var noe galt med så jeg skulle akkurat til å pakke den ned å returnere den, men når jeg testet en venns maskin på skjermen var alt i orden. Så noe annet måtte være galt. Etter litt eliminering så kom jeg fram til at det var min Aquabee 500 pumpe som var synderen. Maskinen står relativt nært skjermen. (Kan ses her) Akkurat i heimen er ikke dette et så stort problem, men jeg tenker på når man er på lan (som jeg er relativt ofte) så ødelegger dette for mange andre. Sist helg så trudde vi at to skjermer var døden nær pga. dette. En har allerede sent inn sin til reperasjon (gud han er forbannet nå). Så dette kan jo ikke fortsette. Jeg har ikke plass til å isolere pumpen og jeg har heller ingen peiling på hvordan jeg skulle klart dette uansett. SKAL pumpen egentlig ødelegge for skjermbildet eller er det noe rivt ruskende galt med min? Den er kjøpt på en lokal butikk så jeg får nok litt problemer med å returnere den fordi "den ødelegger skjermen min". Kan tenke meg uttrykket på personen bak kassa. Så jeg spør skal pumpen være slik? Og hvis den skal det så vil jeg gjerne ha råd på hvordan pumpe jeg burde kjøpe som ikke gjør dette. Takk Lenke til kommentar
Daron Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 var en lignendes post for ikke så lenge siden.. Problem med elektronisk støy fra vannpumpen.. husker 2 forslag i farten.. 1. flytt pc'en lengre vekk... 2. lag et "metallbur" rundt pumpen i metall netting.. Det skulle holde støyen inne.. ikke spør hvordan.. men det skal hvist nokk virke... Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Leste en plass på internett det at hvis du ville stenge ute alle elktriske signaler, kan du lage et bur av hønsenetting og koble dette til jord! Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Ta og lag noen hull på ca 1cm omkrets i litt alufolie, og pakk pumpa inn i dette og lager en litt solid aluklump i ett hjørne.. Her taar du og surrer litt ledning godt rundt, og den andre enden skrur du til chassiet i kabinettet.... Hullene i folien lager du pga varme pumpa avgir.... Da skal du ha ett "bur" som hindrer elektromagnetismen fra å påvirke andre komponenter... Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Ta og lag noen hull på ca 1cm omkrets i litt alufolie, og pakk pumpa inn i dette og lager en litt solid aluklump i ett hjørne.. Her taar du og surrer litt ledning godt rundt, og den andre enden skrur du til chassiet i kabinettet.... Hullene i folien lager du pga varme pumpa avgir.... Da skal du ha ett "bur" som hindrer elektromagnetismen fra å påvirke andre komponenter... Dette reddet dagen min! Har ikke fått prøvd enda, men det høres logiskt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå