Arodem Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Kommer til å be DayZ Bounty om å stenge ned planene. Les hele saken Lenke til kommentar
HeatedCoffee Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Bohemia er da ikke utviklerne av DayZ, dette er det Dean "Rocket" Hall som står for. Tittelen (og artikkelen for øvrig) tolket jeg som om at det var han som var imot DayZ Bounty, helt til jeg googlet Matthew Lightfoot og så han var ansatt i Bohemia. Lenke til kommentar
HeatedCoffee Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Det jeg egentlig mente å påpeke var om DayZ-utvikleren (Dean Hall) hadde mulighet til å stoppe DayZ Bounty når han ikke har noen opphavsrett, men saken blir jo en helt annen når det er et større selskap som Bohemia (med god råd til advokater) kommer inni bildet. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Bohemia er da ikke utviklerne av DayZ, dette er det Dean "Rocket" Hall som står for. Tittelen (og artikkelen for øvrig) tolket jeg som om at det var han som var imot DayZ Bounty, helt til jeg googlet Matthew Lightfoot og så han var ansatt i Bohemia. Både Lightfoot og Hall er ansatt i Bohemia. Hall ble leid inn for å jobbe på Arma3, men samtidig laget han Dayz modden. Da den ble såpass populær så valgte de å lage et eget spill og Hall fikk med seg et team fra Bohemia for å lage standalone spillet Dayz. Hvorvidt Lightfoot har vært ansatt i BIS over lengre tid jeg usikker på, men du kan jo lese mer her. http://www.battlefie...skjer_med_day_z EDIT: Bohemia eier alt som har med Arma å gjøre(foruten om Operation Flashpoint tittelen - som var utgitt på Code Masters), og fordi Dayz er en modifikasjon av Arma, så vil også alle mods være eid av Bohemia. Endret 8. november 2012 av Green_Monster 1 Lenke til kommentar
HeatedCoffee Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Bohemia er da ikke utviklerne av DayZ, dette er det Dean "Rocket" Hall som står for. Tittelen (og artikkelen for øvrig) tolket jeg som om at det var han som var imot DayZ Bounty, helt til jeg googlet Matthew Lightfoot og så han var ansatt i Bohemia.Både Lightfoot og Hall er ansatt i Bohemia. Hall ble leid inn for å jobbe på Arma3, men samtidig laget han Dayz modden. Da den ble såpass populær så valgte de å lage et eget spill og Hall fikk med seg et team fra Bohemia for å lage standalone spillet Dayz. Hvorvidt Lightfoot har vært ansatt i BIS over lengre tid jeg usikker på, men du kan jo lese mer her. http://www.battlefie...skjer_med_day_zEDIT: Bohemia eier alt som har med Arma å gjøre(foruten om Operation Flashpoint tittelen - som var utgitt på Code Masters), og fordi Dayz er en modifikasjon av Arma, så vil også alle mods være eid av Bohemia. Man lærer noe hver dag! 1 Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Så lenge man lever....og spiller Endret 8. november 2012 av Green_Monster Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Godt noen har vett. Aldri likt gambling i video spill. Jeg forstår ikke at Diablo 3 kom seg unna med auction house, nesten ingen som brydde seg, Feil retning innen spill 1 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Godt noen har vett.Aldri likt gambling i video spill.Jeg forstår ikke at Diablo 3 kom seg unna med auction house, nesten ingen som brydde seg,Feil retning innen spill Så lenge det blir gjort i konkurranseform, som for eksempel StarCraft 2-turneringer, ser jeg ikke noe problem med pengepremier i spill. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Så lenge det blir gjort i konkurranseform, som for eksempel StarCraft 2-turneringer, ser jeg ikke noe problem med pengepremier i spill. det kommer problemer med alt nytt, som at det blir vanskeligre og skaffe ting i spillet. du blir tilslutt tvinget til og kjøpe tingene, nesten som pay too win. og spillet er ikke online engang. Se for deg Zelda , du får ikke Master sword før du spiller 200 timer eller kjøper det, det er det DIablo 3 gjør....... Visst vi fortsetter og godkjenne disse salgs metodene så vil de til slutt ende opp i alle spillene vi liker, Uvirkelig ja men vi er jo dumme gud vet hva som skjer om 10 år. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Alle som har litt vett i hodet forstår at dlc/in game purchase kommer til å spiralisere totalt ut av kontroll om de fortsetter å tjene mye penger på det. Og bare gled dere og vent til dere må betale full pris for 1/4 av spill der de hugger opp spill og selger dem episodevis for å tjene inn enda mer penger. Dlcer som de er nå er ofte ikke fjernet innhold siden det ofte har nesten ingenting med hovedspillet å gjøre og har nesten ingen skikkelig voiceacting. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 det kommer problemer med alt nytt, som at det blir vanskeligre og skaffe ting i spillet. du blir tilslutt tvinget til og kjøpe tingene, nesten som pay too win. og spillet er ikke online engang. Se for deg Zelda , du får ikke Master sword før du spiller 200 timer eller kjøper det, det er det DIablo 3 gjør....... Visst vi fortsetter og godkjenne disse salgs metodene så vil de til slutt ende opp i alle spillene vi liker, Uvirkelig ja men vi er jo dumme gud vet hva som skjer om 10 år. Nei, det er ikke det Diablo 3 gjør. Er jo ingen historiebaserte elementer som blir låst bak en betalingsmur. Det er bare tilfeldig genererte våpen du kan kjøpe, og det synes jeg er helt greit. Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Både Lightfoot og Hall er ansatt i Bohemia. Hall ble leid inn for å jobbe på Arma3, men samtidig laget han Dayz modden. Da den ble såpass populær så valgte de å lage et eget spill og Hall fikk med seg et team fra Bohemia for å lage standalone spillet Dayz. Hvorvidt Lightfoot har vært ansatt i BIS over lengre tid jeg usikker på, men du kan jo lese mer her. http://www.battlefie...skjer_med_day_z EDIT: Bohemia eier alt som har med Arma å gjøre(foruten om Operation Flashpoint tittelen - som var utgitt på Code Masters), og fordi Dayz er en modifikasjon av Arma, så vil også alle mods være eid av Bohemia. Det stemmer ikke helt. Brukerskapt innhold i en modifikasjon vil tilhøre den personen som har laget innholdet (f.eks. teksturer og modeller som har blitt spesiallaget for en mod). Lenke til kommentar
hu3cakewalkhu3 Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Både Lightfoot og Hall er ansatt i Bohemia. Hall ble leid inn for å jobbe på Arma3, men samtidig laget han Dayz modden. Da den ble såpass populær så valgte de å lage et eget spill og Hall fikk med seg et team fra Bohemia for å lage standalone spillet Dayz. Hvorvidt Lightfoot har vært ansatt i BIS over lengre tid jeg usikker på, men du kan jo lese mer her. http://www.battlefie...skjer_med_day_zEDIT: Bohemia eier alt som har med Arma å gjøre(foruten om Operation Flashpoint tittelen - som var utgitt på Code Masters), og fordi Dayz er en modifikasjon av Arma, så vil også alle mods være eid av Bohemia.Det stemmer ikke helt. Brukerskapt innhold i en modifikasjon vil tilhøre den personen som har laget innholdet (f.eks. teksturer og modeller som har blitt spesiallaget for en mod). Det nytter jo fint lite når modden er lagd av Dean Hall og eid av Bohemia. Så hvis noen som lager en mod gjør noe de ikke har lov til så kan bohemia stoppe dette.. Just sayin.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå