thfi Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Hjelper ikke når den er elendig, og ikke virus-sikker nok.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Får man adblock til IE10? Viss ikkje det, så er det jo passelig uaktuelt å bruke den. Kva med bookmark sync? 2 Lenke til kommentar
Allsider Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Lurer på hva "octane" scoren er for de ulike nettlese i w8. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Det skal litt mer til for å stoppe "Internet Explorer is shit"-circlejerkingen. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Får man adblock til IE10? Viss ikkje det, så er det jo passelig uaktuelt å bruke den. Du trenger ikke AdBlock-plugin i IE10. Annonseblokkering er faktisk en innebygget funksjon. Safari på Windows er jo helt fantastisk! Safari for Windows finnes ikke lengre. Apple kutta nylig ut Windows-versjonen. Bruker du fortsatt Safari i Windows, bruker du en utgått versjon. http://www.digi.no/899519/slutt-paa-safari-for-windows Endret 8. november 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Fint at man endelig vurderer hvilken plattform de ulike nettleserne fungerer i. Jeg kunne ikke tenke meg å bruke noe annet enn IE10 i W8. Fungerer perfekt til mitt bruk. Det gjør også FF eller Opera i Ubuntu. Noen som bruker IE10 i Ubuntu ?? Neppe, og hva skulle vitsen være ? Samme gjelder omvendt også, mener jeg. IE10 problemer på FB ? Er vel omvendt. Merket problemer for en tid siden jeg også, men funker bra nå. Er vel så at alle må tilpasse seg nye retningslinjer for lesing av sider. Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Har sittet på win8 en god stund nå, og må få si det at IE 10 er en flott nettleser på dette OS. Den er kjapp, ryddig og funksjonsrik. Det som hindrer meg ifra å bruke IE er primært at fingerprint funksjonen på min PC ikke fungerer med IE, og dårlige muligheter for sync med bokmerker og historikk. Vist noen har noe fiks på disse punktene, kommer jeg til å bytte til IE. -Geiren Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Hjelper forsatt veldig lite når den suger i den ene jobben en nettleser opprinnelig er laget for; å vise nettsider korrekt og å kunne navigere rundt på nett på best mulig måte. 1 Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Favorittsystemet er best i IE har jeg nesten alltid ment. Men det synker ikke med favoritter fra andre nettlesere så vidt jeg vet. De ligger jo i egen mappe og er lett å ta backup av og overføre til nye og andre installasjoner. Er bare å kopiere og lime inn det. Fingerprint bruker jeg ikke, men på datterens Laptop funker det fint. Er vel ikke en funksjon i noen lesere, men heller i programvaren for fingerprinten at det er noe du kan klikke på ? Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Personlig har jeg bare hatt trøbbel med IE. Masse virus og tull. Etter at jeg gikk over til Chrome har jeg aldri hatt noe problemer. Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Er det snakk om Metro? Grand Bazar Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Så lenge Microsoft skal gjøre det jævligst mulig å bruke IE så spiller hastighet ingen rolle. Det var ekstremt vanskelig å bytte ut eller fjerne Bing i IE9. Nå med Win8 og IE10 er det nærmest umulig. Du får ikke lov til å velge selv, Microsoft har tatt alle valgene for deg og nåde den som ikke er fornøyd. Bing er selvsagt noe alle ønsker seg og noe annet trengs ikke. Endret 8. november 2012 av Abigor 1 Lenke til kommentar
Holyfrey Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Ja greit det at Explorere er raskest, men da må den funke ortlig også. Takket være glash trur jeg så låser explorere sæ helle tiden. Og når Explorere skal prøve å restore dine forige sider du var på får den låste seg så greier den ikke å fixe det og alle adressene blir i lange urlser som iframe error og masse dritt. Explorere 10 er den mest ustabile browseren i Windows 8. Æ har aldri erstattet explorere med en annen browser sinden Windows 95, og nå for et par dager siden gjorde æ det æ aldri hadde trud æ kom til å gjøre. Erstartet explorere med firefox. Microsoft fix exlorer eller Asobe fisk den driiten flash. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Legg inn AdBlock, som demonstrert i videoen over. Mange av Flash-elementene er bare unyttig reklame. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Så lenge Microsoft skal gjøre det jævligst mulig å bruke IE så spiller hastighet ingen rolle. Det var ekstremt vanskelig å bytte ut eller fjerne Bing i IE9. Nå med Win8 og IE10 er det nærmest umulig. Du får ikke lov til å velge selv, Microsoft har tatt alle valgene for deg og nåde den som ikke er fornøyd. Bing er selvsagt noe alle ønsker seg og noe annet trengs ikke. Dette kan du endre selv. Verktøy -> Administrer tillegg -> Søkeleverandører -> Søk etter flere søkeleverandører. Eventuelt http://www.iegallery.com/Addons . Velg United States (English) på toppen, klikk "search" i Add-On listen og klikk Google search. Litt dumt at den ikke vises på Norsk, men, men. Savner litt muligheten for å legge til custom search, men har ikke forsket på om det er mulig eller ikke. 1 Lenke til kommentar
dodoman Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Hjelper lite når den ingen eller dårlig støtte for nyere teknologier 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Dette kan du endre selv. Verktøy -> Administrer tillegg -> Søkeleverandører -> Søk etter flere søkeleverandører. Eventuelt http://www.iegallery.com/Addons . Velg United States (English) på toppen, klikk "search" i Add-On listen og klikk Google search. Litt dumt at den ikke vises på Norsk, men, men. Savner litt muligheten for å legge til custom search, men har ikke forsket på om det er mulig eller ikke. Funker bra i teorien. I praksis har Microsoft fjernet alle muligheter for å finne google eller noe annet brukbart alternativ. Google finnes ikke i listen og dukker ikke opp når man søker. Bra microsoft, smart tenkt. Anbefalt: Bing, abc, alt mulig annet dritt. Ikke-eksisterende: Google Endret 8. november 2012 av Abigor 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Så nå er vinteren kommet til helvete også?Siden helvete må tydligvis ha frosset over nu ^^ Helvete fryser over hvert år, det vil si Hell, og der har du Gods Expedition på jernbanestasjonen. Uansett blir ikke IE uansett, usikker nettleser som man heller ikke kan få verifisert koden på, BrannReven og Kromen kan man i allefall sjekke kildekoden, mens Microsoft graver ned alvorlige feil og innrømmer disse når de blir funnet ut og muligens utnyttet. Men jeg har mine tvil på at IE er såpass rask som de skal ha det til. Om jeg ikke husker feil så bruker Damp IE på WIndows plattformen, og kan ikke si at jeg imponert over responsen og hvordan den oppfører seg i det siste. Nei, FireFox væpnet med NoScript dekker sikkerhetsbehovet. 1 Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Jeg har ikke brukt IE siden versjon 6 .... Aner ikke om jeg muligens har gått glipp av noe Firefox med sine utallige addons , er som midt i blinken for meg. Har i det siste brukt Pale Moon og Waterfox , som er tweakede utgaver av Firefox. 1 Lenke til kommentar
Nator Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Fortsatt krap og ustabil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå