skinnfellen Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Hei! Er på jakt etter et fotostativ i karbon, som ikke er altfor dyrt (maks 3000 kr. +/-, helst inkludert kulehode). Jeg har ikke særlig peiling på stativ, så hadde vært fint med forslag. Har Canon 7d, men ikke noen spesielt tunge teleobjektiver, så stativet trenger ikke tåle så mye utover kameraets vekt. Vil helst kjøpe fra Japan Photos sortiment, så fint om dere eventuelt linker til produkter derfra. Det er ikke noe absolutt krav om at materialet må være karbon, hvis det finnes andre stativer som er lette å dra med seg, og som samtidig ikke veier for mye, så tar jeg i mot forslag her også. Noen som har noen formeninger om dette? Lenke til kommentar
arthon Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Det er ikke så mye å velge mellom hos Japan. FotoVideo har Benro Karbon Travel Angel Stativkit m/avtagbar monopod & kulehode i forskjellig prisklasse fra 3595.- hvis avtakbar monopod inkluder er av interesse. http://www.fotovideo...ev1ID%c2%a41_12 Blir 315.- kroner dyrere enn det Induro stativet med det billigste kulehodet. Endret 8. november 2012 av arthon Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) FotoVideo hadde store avslag på Gitzo karbon på messa for tre uker siden, og for et par dager siden lå det fortsatt en god del igjen....til "messepris". Ta en telefon - så kanskje det blir et "kupp" på deg... Edit: Giottos Endret 8. november 2012 av flageborg Lenke til kommentar
runett Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Ellers har fotovideo Benro karbonstativ til 1795,- og oppover uten hode. Vet ikke hvordan kvaliteten er på disse, men vurderer å anskaffe noe lignende selv... Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Jeg er svært fornøyd med mitt karbonstativ fra Benro (i Travel-serien), men jeg skal være forsiktig med å uttale meg siden det er det eneste stativet jeg har brukt. Det får i hvert fall gode kritikker, og sammenlignes ofte med langt dyrere stativer fra Gitzo. FotoVideo har større utvalg enn JapanPhoto, så har du muligheten til å stikke innom dem ville jeg gjort det. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Manfrotto M055XPROB m/498RC2 er/var populært her på forumet, spesielt hvis man liker makro og vil veldig nær bakkenivå. Lenke til kommentar
skinnfellen Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Tusen takk for mange gode tips! Sjekker litt rundt på FotoVideos nettsider nå. Jeg bok ganske langt unna butikken deres, derfor jeg helst ville kjøpe fra JP. Er så greit å bare kunne stikke innom butikken hvis det skulle oppstå problemer, men ser jo at utvalget er noe større hos FotoVideo. Lenke til kommentar
skinnfellen Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 FotoVideo hadde store avslag på Gitzo karbon på messa for tre uker siden, og for et par dager siden lå det fortsatt en god del igjen....til "messepris". Ta en telefon - så kanskje det blir et "kupp" på deg... Edit: Giottos Supert tips! Ganske mye i avslag også, ser jeg... Hvilket ville du ha valgt? Og med hvilket hode? Regner med at det følger med hurtigkobling på det fleste stativene nå til dags? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Ganske mye i avslag også, ser jeg... Hvilket ville du ha valgt? Og med hvilket hode? Regner med at det følger med hurtigkobling på det fleste stativene nå til dags? Det er ganske lett å la seg "blende" av rabatter - men et stødig stativ er som regel dyrere. Karbon pga. av vekten. To hoder er mine favoritter, dette benyttes innendørs til produktfotografering http://www.benrousa....ails_HD-28.html og til actionfotografering/reise er det kulehode http://fotovideo.no/...0000153900.aspx Ja, men sikt deg inn på et hode med Arca-Swiss kompatible hurtigplater. Endret 11. november 2012 av flageborg 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Mitt forrige generasjon Benro har vært med til Italia, Tyskland, i sølvgruvene i Kongsberg m.m. og er fortsatt i toppform og er såpass lite sammenlagt at det henger over lokket på en Think Tank Retrospective 30 festet med karabinkroker på hver side. Lenke til kommentar
skinnfellen Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Går det an å bruke stativhode fra en annen produsent enn selve stativet? Er det noen betenkeligheter ved dette? Hvordan vet jeg om dette går, eventuelt ikke går? Lenke til kommentar
skinnfellen Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Hvilken kombinasjon ser greiest ut? - 1) Benro kulehode N2 + Giottos MTL 8361 Pro Carbon - 2) Benro Karbon Angel II C1682 stativkit Har vel i grunn tenkt å bare ha ett hode, ville det være gunstigere med et treveishode, da? F.eks. dette? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Går det an å bruke stativhode fra en annen produsent enn selve stativet? Jeg veksler hodene mine fint mellom tripoder og monopoder av forskjellig fabrikat - no problem - standard gjengetapper Endret 12. november 2012 av flageborg Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Hvilken kombinasjon ser greiest ut? - 1) Benro kulehode N2 + Giottos MTL 8361 Pro Carbon - 2) Benro Karbon Angel II C1682 stativkit Har vel i grunn tenkt å bare ha ett hode, ville det være gunstigere med et treveishode, da? F.eks. dette? Treveis hode er min favoritt, men låsearmene stikker så langt ut, og jeg ble så lei av å demontere hver gang det skulle være med ut i felten(fly), at det ble parkert i fast oppsett innendørs. Alt. 2 som du lenker til ser identisk ut til en annen "pakke" jeg allerede har, og det er denne jeg oppgraderte med Benro kulehode N2 for større og bedre ett-greps håndtering - kjempefornøyd. Edit: Kjøpte også en større arca-swiss baseplate pga. objektivet Endret 12. november 2012 av flageborg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå