hasuwest Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hei. Har nettop bygd en ny pc med følgende specc; AMD XP 2500+ Abit NF7-M (Integ. GF4MX) 512MB Twinmos DDR PC-3200 30GB Maxtor 7200RPM 52x24x52x Samsung Q-tec Tower. Jeg bygde sammen PC'n og det så ut til å fungere helt greit de 2 første sekundene, den hadde funnet CPU og tellt opp RAM. Så skulle den til å finne IDE Devices. Der hang den seg. Vi prøvde å bytte alt mulig fra CPU til strømforsyning, hovedkort, hdd, ide kabler, ram osv.. Det fungerte ikke nå heller. Jeg kommer ikke engang inn i BIOS siden den stopper før jeg får kjangsen til å trykke på DEL. Jeg har også reset'a CMOS og tatt ut BIOS batteriet. Det kommer heller ingen feil meldinger, den bare stopper opp. Har tenkt på å flashe BIOS til en nyere versjon, vil det være en mulighet for at det vil fungere da? Og mens vi holdt på å tenke ut hva som kunne være feil, la kammeraten min haka på siden av toweret. Og det viste seg at det var strøm(!) i toweret. Alle svar mottas med takk. Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Å oppdatere bios kan hjelpe, men ettersom det er strøm (!) i kabinettet virker det som om det er kortslutting mellom HK og kabinett... sjekk at du har brukt avstandsskruer på rette plasser.. (det er ikke bare å plassere de vilkårlig, men der skruhullene på HK'et er!!!!) Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Å oppdatere bios kan hjelpe, men ettersom det er strøm (!) i kabinettet virker det som om det er kortslutting mellom HK og kabinett... sjekk at du har brukt avstandsskruer på rette plasser.. (det er ikke bare å plassere de vilkårlig, men der skruhullene på HK'et er!!!!) Jeg har satt avstands skruene på riktig plass ja (ATX HK). Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Jeg har tenkt litt på det, og lurer på om det kanskje kan være at IDE enhetene og Floppy'n ikke fungerer siden det er strøm i kabinettet, at de blir på en måte defekte av det? Det er jo trosalt disse enhetene som ikke fungerer . Jeg kan prøve å bytte delene til et annet kabinett, vil det ha noe for seg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå