kjikvadrat Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Traktorveg Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
photogurl Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Fine linjer som hjelper på med å dra titteren innover i landskapet. Ganske god dybdeskarphet, i alle fall f-nummeret du har brukt tatt i betraktning! Hadde nok ikke gjort noe om du hadde blendet ned til f/8 eller lavere. I småformatene så er ikke støy noe issue, men i fullstørrelse er støyen altfor påtrengende. Ta med stativ neste gang, så slipper du ISO og blendertall som du antageligvis har måtte bruke nå pga. håndholdt og dårlig lys (jeg bare gjetter nå...). Ett helt greit bilde med god komp og godt avstemte farger. Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Takk takk. Støy bekymrer eg meg lite om, eg ser på det som ikkje-relevant.... med mindre det faktisk dominerer og er direkte skadeleg å sjå på. Litt støy er på mange måtar finare enn heilt glatte bilete uansett, etter mi meining.....kanskje eg har vorte for påverka av mørkeromsarbeidet... Takkar for godt svar! Einig angåande blendartalet, men hadde ikkje moglegheit til å ta med meg stative.. Lånte i tillegg eit objektiv av ein ven, vanlegvis hadde eg nytta 11-16. Igjen, takkar for godt svar! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Jeg er heller ikke bekymret over støyen - den støyen vi ser kommer uansett mest fra etterbehandlingen. Er dette JPEG fra kamera? Du kunne fint ha blendet ned til 4,5 eller 5,0 - har du stødig hånd så kunne også f/5.6 gått fint ihvertfall på ISO 800. Men du har truffet fokus på riktig sted, så jeg trenger ihvertfall ikke noe mer. Du har fått til fine linjer og en behagelig fargebalanse i bildet. Jeg savner dog noe spennende å hvile øynene på. Men traktoren var tydeligvis i låven ... Fine liner og Endret 8. november 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg