Nilsen Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Ny modell slår tidligere rekorder. Har laget ekstra tynn hybrid med høy kapasitet Lenke til kommentar
Jan K. Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Høres bra ut, men har stor tro på at andre lagringsmedier vil ta over ganske raskt. Mye spennende som er under utvikling, bare tiden vil vise hva som vil ta grep om markedet. Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Her er et bilde av den : Kilde 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Snodig utvikling. Forstår jo behovet for tynnere enheter på bærbare enheter. Men dette kan vel neppe få like stabil mekanisk opplagring som en litt tykkere disk, jeg bare spør? Ellers vil jeg tro disken blir enda skrøpeligere om man finner på å klemme flatene over og under, enn forhold til hva en noe tykkere disk tåler. Før jeg åpnet artikkelen så hadde jeg helt andre forventninger, som til diskkontrollere og sameksistens med operativssystemer som f.eks. Windows. Jeg har en noe aldrende Seagate hybrid, som plutselig finner det for godt med hyppige (nok) og jevne mellomrom å gjøre en større slags pause på Windows Vista (der jeg har testet). Det kan virke som om den gjør noen form for kalibrering og flytting av data mellom plate og "cache" (SSD-delen). Det får ihvertfall hele Vista til å på en slags måte å fryse til og bli midlertidig uresponsivt, så lenge denne "kalibreringen" foregår. På samme maskin hadde jeg tidligere en tregere 5400 rpm platelager, og den lagde aldri dette "kalibrerings"-problemet, selv om hele brukeropplevelsen på det jevne var tregere på rendyrket plateløsning. Endret 9. november 2012 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå