Gå til innhold

[Løst] Hvem skapte gud?


Anbefalte innlegg

Religioner er noe som utvikler seg.

 

Jepp, det er helt riktig. Helt fra de mest primitive natur religioner til dagens sinte og tilbedningskåte guder...

 

En kan kanskje tenke at de siste er langt mer sofistikerte og moderne, men slik er det ikke, de er alle konstruert for å gjøre mer eller mindre det samme, nemlig først og fremst å opprettholde kontroll over massene (I en enkelt stamme kjenner alle hverandre og kontrollen er derfor enklere å holde enn i store byer med over 500 mennesker, for ikke å snakke om nasjoner... Bibelen er jo full av "bevis" på at det er lettere å overtale folket når man allerede har et felles mål, nemlig å rappe landet til andre stammer. Ved å innbille folket at dette var guds vilje så var det LANGT lettere å få de til å kjempe for en felles sak, nemlig slakte ned andre stammer for fote, gjerne mens man påberopte seg at dette var guds vilje. Dette har vi sett flere steder i historien, ikke minst da katolikkene gikk til krig mot protestantene der de kriger om hvem av versjonene av i utgangs punktet den samme guden som hadde den lengste penisen....

 

Og slik bruker lederne ignoransen i gudetro til å få folket til å gjøre som de vil... Kirken har ALLTID passet godt på å stå på de sterkestes side, på siden med makten. Og slik har religioner utviklet seg fra enkle natur religioner til sinte gudebilder som også, på toppen av å styre folk, har gitt seg ut på å "forklare" ting. Her har de utviklet dogmer.

 

I natur religioner så er det naturen som bestemmer hva som er sant og ikke til en viss grad, ihvertfall FØR det spirituelle. I sinte guders religion, som er konstruert for å styre langt flere mennesker, er dette gjort til dogmer, dogmer som det ikke går an å komme unna grunnet påstanden om at de er guds ord. De må tros eller så er du ikke en troende. At dogmene, som skapelses berettninger og båt historier og slikt er helt bak mål er ikke så nøye, da tror man på en aller annen unnskyldt versjon, eller en versjon som ikke helt tenkes grundig i mellom eller som er full av kognitiv dissonans for hver enkelt troende.

 

Utvikler man seg litt videre og faktisk ser skikkelig og ærlig på religiøs tro så finner man fort ut at alt sammen er gjettninger og påstander som, ved den minste ærlige tilnærming, ikke holder vann i det hele tatt. Her kommer den genuine uærligheten til enhver religiøs inn, for det begynner med fornektelse av alle andre guder enn den de tilfeldigvis tror på. Troende nekter plent å innse at deres gud ikke har flere eller bedre bevis enn andre guder, men isteden for å være ærlige her å se realitetene i dette faktumet forsterker de bare uærligheten ved å opprette et føleri for guden de tilfeldigvis tror på som "filtrerer" alle slike kjedelige fakta, de juger ikke direkte, (enkelte religiøse bruker så mye føleri samt kognitiv dissonans og confirmation bias at de faktisk innbiller seg at de VET sannheten!!), men de holder seg heller ikke til sannheten. For sannheten er så kjedelig at den tilsier at ALLE religioner og guder og forestillinger er fantasi og påstander, noe de da også er så langt, for ingen av dem kan vise til et eneste bevis for guden sin, ikke et eneste. Det eer jo grunnen til at fantasi føleri, såkalte vitnesbyrd, blir tillagt så mye vekt i slike miljøer. Slike fantasier ville ALDRI passert i foreksempel min vennekrest, for de lever etter alt for kritiske regler til å godta så tynne "bevis" for annet enn nettopp fantasi for å støtte opp føleriet til den eller den guden... eller annet folk nå enn måtte tro på... Men slike "bevis" er mer enn gangbare i slike begrensede ignorante kretser nettopp fordi skikkelige bevisaldri blir etterspurt i slike miljøer... For hvem er kristen-Ola som kommer å stiller spørsmål ved gud? Hadde slike kritiske spørsmål blitt stilt i religiøse miljøer så hadde spørsmåls stilleren tatt sosialt selvmord PLUSS at han antagelig hadde fått en ganske hard straff. Dette har vi tvunget kristendom til å avskaffe nettopp fordi vi har utviklet en moral som overstiger denne primitive ørken religionens "moral", muslimer som bor i muslimske land er ikke så heldige, her tar den imaginære guden hevn over vedkommende som spør slike spørsmål, eller våger å tvile, og slik kveler jo effektivt enhver nysgjerrighet på området...

 

I norge og andre fredelige land der religiøs mistro ikke ender i halshugging blir slike "straffer" oppretthold ved å fryse ut vedkommende som tviler eller spør. enkelt og greit røske det sosiale teppet vekk under bena på vedkommende...

 

Ser man på religion så er dette noe mennesker har funnet på. Ofte har jeg møtt kristne (og andre) som har latt seg forbløffe til å tro at antall troende er en indikator på hvor sann en religion er samt at slikt umulig kunne ha spredd seg på de premissene som følger av at en religion er funnet på, men det er bare å se på scientologene så forstår man at slike finne på selv religioner i høyeste grad er en realitet. Mannen som fant på scientologi, L Hubbard, var en under middelmådig, ja bent frem elendig science fiction skribent som faktisk evnet å skyte gullfuglen, enten ved ren tilfeldighet eller ved å faktisk forstå seg på den menneskelige naturen, når han konstruerte gradene man må igjennom for å renses fra urenhetene etter atom sprengningen den slemme guden hadde gjort her på jorden for millioner av år siden (Historien bak er så far out at jeg finner det helt utrolig at noen er evneveike nok til å tro på det...)

 

Som jeg sa så kan det ha vært en slumpetreff at han fant ut at vi faktisk finner oss i mer tull til vanskeligere det er å oppnå tullet. En rekke tester har helt klart vist at vi bruker bestrebelsene som blir pålagt oss til å rettferdiggjøre tull vi må tro på for å passe inn i grupper. Vi ser dette i religion, der alle slags rare "dyder" blir holdt frem som noe positivt for at man skal passe i gruppen til grupperinger som frimurer losjen og Hells Angels. I begge av de sist nevnte er det levelsman må opp i for å komme videre. I hells angels så må man, som regel, gå et helt år som hang around, det vil si at du enda ikke har noen merker eller tilhørighet til klubben, men på en måte "måles" opp hvor lojal du er og om du er til å stoles på. Deretter følger et år som prospect, der du er "innenfor" ved at du har et lite merke på vesten som signaliserer tilhørighet og du får mer og mer plikter og gjøremål innad i klubben til det en dag, etter ca et år, blir tatt opp i klubben som fullverdig medlem etter et system som sier at ALLE medlemene må være enige om å ta inn det nye medlemmet. Hvis et medlem i klubben nekter, og han trenger ikke å oppgi noen grunn, så er prøve medlemmet prospect et helt år til mens han legger seg enda mer i sælen for å bli medlem i klubben. Så fort han er medlem så er ALLE menn likeverdige, uten unntak. Det finnes ingen ledere i hells angels i så måte, som politiet innbiller oss til å tro, men noen tar naturlig mer ansvar enn andre og leder derfor an men de er ingen "gjengleder" av den grunn, nettopp fordi ALLE medlemmene er likeverdige. Dette er et brødre system som er mega rigid og steinhardt i utdøvelsen, men du verden hvor godt samholdet er!!! Har selv opplevd dette på nært hold og har bare gode ting å si om hells angels i så måte. Så når politiet påstår at det finnes organisert kriminalitet er de så langt unna sannheten det går an å være... For de blir nemlig kastet loddrett ut av klubben hvis de brukte klubben til noe slikt, nettopp fordi de vet at en kriminel gjør ALLE til kriminelle (Spør deg dette spørsmålet neste gang du hører om en advokat i advokat foreningen har kjørt i fylla: Kjører ALLE advokater i fylla? Er det slik i advokat foreningen at hvis en advokat gjør noe dumt så gjør ALLE det?)

 

Grunnen til at hells angels er så ettertraktet å være medlem av er jo nettopp at det er så utrolig vanskelig å bli medlem der! Som i alle slike lukkede grupper eller miljøer. Av samme grunn som foreksempel kristne syntes at de er spesielle som kristne... For de MÅ se på seg selv som syndere og de må forstå at de aldri kan kvitte seg med denne innbilte synden annet enn ved frelse og for å oppnå frelse må de underlegge seg en del ting som faktisk gjør det vanskelig å være kristen, ja helt umulig faktisk, nettopp for å få frelsen til jesus. Så du har det samme her som i hells angels eller frimurer losjen, de spiller alle på tilhørighet og et genuint ønske om å tilhøre en slik gruppe, som ofte sitter igjen med følelsen av å være de tøffeste,baskeste, frommeste, snilleste, godeste (her er det bare å tilføye av hjertens lyst...) nettopp fordi "dogmene" i gruppen sier at det er slik. Men hells angels medlemmer er ikke noe tøffere enn andre, det r ofte kun på utsiden, kristne er ikke snillere enn andre, dette er kun på utsiden, frimurere er ikke mer kunnskapsrike enn andre, dette er kun på utsiden, men i og med at det er vanskelig å komme inn i slike grupper TROR vi at vi tjener noe på å bli medlemmer i slike grupperinger.... og det er mer eller mindre den DIREKTE grunnen til at jeg IKKE ble hells angels medlem, da jeg rett og slett ikke har noen behov for å tilhøre en gruppe med hud og hår og på den måten stenge meg ute fra andre ting jeg ville lært noe av. (Jeg tråkket skoene i dette miljøet for en halv evighet siden og var allerede så stolt på at jeg kunne skippet hang around tiden på et halvt år om jeg hadde villet.... Men jeg valgte å prioritere anderledes... (Jeg valgte familie og utdannesle isteden faktisk, men jeg hadde heller ikke noe ønske om å binde meg til noen grupperinger...)

 

For i alle disse grupperingene brukes det bøtter og spann med kognitiv dissonans for å rettferdig gjøre at de gjør det riktige og at deresvalg er de riktige, slikt sett skiller ikke hells angels seg fra fri murer losjen eller andre grupperinger, de rettferdig gjør sine valg på det samme svake grunnlaget....

 

Noen trenger slike grupper mens andre ikke gjør det, men vi har alle evolvert med en sterk gruppe tilhørighets trang....

 

Så en kan jo si at alle slike grupperinger har utviklet seg i årenes løp.... For vi klarer nemlig ikke å forholde oss til særlig mange flere enn 200 til 250 mennesker (overstiges det antallet så klarer vi ikke å feste ansikter til navn...) og da er slike grupper veien å gå, de lager tilhørighet og trygghet og sosiale bånd.

 

Så religioner har utviklet seg ja, men grunntanken er og blir den samme, kontroll av massene, der de som kontrolleres ofte undertrykker seg selv faktisk....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kan vi konkludere at her hjelper det ikke mye med å påberope "det er samme gud". Her har vi tre religioner, og de driver krig mot hverandre.

 

Disse religionene er alle i gjeld til babylonsk kunnskap. Religioner er noe som utvikler seg.

Ro ro ro...

 

Barnemasakren i egypt er fremdeles en del av den kristne bibelen.... Så ikke prøv å ro deg vekk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, strengt tatt ikke den kristne bibel, men den de har bygget sin egen bibel på ja...

 

Var en undersøkesle for en tid siden i USA der godt over halvparten av de kristne ikke visste at GT var eldre enn NT.... Det går jo liksom ikke klart frem av tittelen.. he he... Men det sier noe om hvor ufattelig grunne og ignorante slike mennesker er... De har sin tro, den er riktig og sann og alt annet driter de egentlig tynt i... :no:

Lenke til kommentar

Hvem er du?

Forsiktig nå, det kan være satan som er på forumet her ene og alene for å lure deg... Man vet aldri med den fyren, hans veier er uransakelige og mystiske...

 

Har du kanskje ikke kjennskap til den delen av bibelen du, der guden du tilber bedriver barnemord av en hel haug med uskyldige i all sin stupiditet for å befri jødene, som aldri har vært slaver i egypt? Du ER kristen eller?

Lenke til kommentar

Jeg synes denne videoen er fornøyelig.

 

http://www.youtube.com/watch?v=l4iVbqCIYPo&feature=related

 

Jeg skrev at paganister ikke har det som tilsvarer "du skal ikke drepe" og "du skal ikke lyve".

Her ser vi en som framfører taler han ikke selv skriver. Jeg ville også ha blitt nervøs om jeg skulle forklare meg selv under slike omstendigheter. Fort gjort å snuble for en løgner.

 

I said in my heart “I will ascend to the heavens; I will raise my throne above the stars of God..."

 

Hva betyr det? Ateist...

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jeg skrev at paganister ikke har det som tilsvarer "du skal ikke drepe" og "du skal ikke lyve".

 

Moralen vår kommer ikke fra bibelen eller andre såkalte hellige skrifter om du trodde det....

 

Jeg har faktisk aldri slått ihjel noen og det er VELDIG skjelden at jeg lyver, så den påstanden om at man må være troende for å ikke stjele eller drepe faller på sin egen urimelighet..

 

Det som faktisk ville vært gøy var om en religiøs gjorde seg litt flid med å forklare hvorfor han tror moral og slikt kommer ut av tro... Men så langt har jeg ikke set en eneste god forklaring på det, kun påstandene om at moralen kommer fra bibelen og det er jo ingen forklaring, kun en påstand...

Lenke til kommentar

Jeg bruker "paganist" som henvisning til historiske religioner

http://en.wikipedia.org/wiki/Tengriism

 

Djengis Khan var en "paganist"

Så enkelt er det ikke skjønner du, for i ALLE sivilisasjoner, verden over, har du de samme moralske reglene, så og si. Selv djengis khan hadde moralske regler og normer og moral. Mistenker deg for å si dette KUN for å sette bibelens regler og ti bud i en særstilling, men det kan du nok ikke gjøre av flere grunner. For det første så er ikke bielens regler unike og for det andre, hvem sier at de reglene eer de eneste riktige?

 

Blir som å hevde at monogame forhold SKAL vare livet ut uten mulighet til skillsmisse fordi det står i bibelen at det skal være sånn, men uten å faktisk sjekke om vi i det hele tatt er skrudd sammen slik imed hensyn til vår natur. Hvorfor er foreksempel folk utro hvis vi fra naturens side er monogame? Her henfaller kristne og andre moralister til synde begrepet, men selv det blir jo bare tull opp i mot vår faktiske natur...

 

Det jeg skal frem til er at kristendom ikke har noen unik moral på noen måte i forhold til andre grupper og sivilisasjoner. Så dette er noe du drar frem enten fordi du er ignorant ovenfor andre grupperinger eller fordi du vil bade kristendom i et spesielt gunstig lys, eller begge deler...

Lenke til kommentar

Hva og hvem du oppfatter som kristen legger jeg overhodet ingen vekt på, for det er mange som deg som tror de besitter fasiten over hvem som er kristne og ikke uten å ha fasiten... Så det blir egentlig bare din subjektive mening og derfor uten verdi...

 

 

Men jøder har vært greit å drepe for kristne, for de er jo ikke hedninger? Hekser, kjettere, ja listen er lang som et vondt år over hvem kristne har slaktet ned uten anger oppover i historien, men hedninger lar de altså i fred? Akkurat.... :no:

 

Tror du burde lese deg litt opp på historie jeg, for myten om at det er de kristne som ble forfulgt er en gedigen løgn de serverer hverandre for å dekke over at de selv har stått for de fleste forfølgelsene... Det lille de ble forfulgt før de kom til makten er bare barnemat mot de forfølgelsene og undertrykkingen de selv har stått for oppover.

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Men jøder har vært greit å drepe for kristne, for de er jo ikke hedninger? Hekser, kjettere, ja listen er lang som et vondt år over hvem kristne har slaktet ned uten anger oppover i historien, men hedninger lar de altså i fred? Akkurat.... :no:

 

Da er ikke tillatt å drepe jøder. Har aldri vært det. Hvorfor sier du det?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Da er ikke tillatt å drepe jøder. Har aldri vært det. Hvorfor sier du det?

 

Hvem var det som tok livet av jesus om ikke jøder...... Ser man på hva martin luther, grunnlegeren av protestantismen, skrev om jøder blir jo hitler selv nesten en smågutt i forhold... Den mannens hat mot alt og alle, spesielt jøder og bønder (av alle ting) kan gi noen og enhver frysninger...

 

Så nei, du kan nok ikke bare friskmelde kristndom på denne lettvinte måten nei. Kristendom har stått for en masse av både undertrykkelse, forfølgelser og drap i verden av både jøder, "feil" kristne ( i følge deg) samt alle som ikkesvelget de kristne dogmene og påstandene hele... De har slettes ikke noe å være stolt av, såpass kan jeg si deg! :)

Lenke til kommentar

Hvem var det som tok livet av jesus om ikke jøder......

 

Det var ikke "kristne"

 

Ser man på hva martin luther, grunnlegeren av protestantismen, skrev om jøder blir jo hitler selv nesten en smågutt i forhold... Den mannens hat mot alt og alle, spesielt jøder og bønder (av alle ting) kan gi noen og enhver frysninger...

 

Martin Luther var vissnok freemason da han angrep paven. Men han oppdaget selv at han var blitt utsatt for et bedrag :)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Det var ikke "kristne"

Selvfølgelig var ikke jøder kristne, jesus og hans bande på 12 var heller ikke kristne da krostendom ikke var oppfunnet enda... De forhindrer ikke jødene fra å le rått den dag i dag av denne forlengelsen av dere egen tro som liksom skal fortelle dem at de har feil og kristne rett... Så hva venter du på? Gå nå å ta dem da, de ler av deg og troen din.... Og har null og niks tro den dag i dag på disse mytene om jesus, deres såkalte egen frelser...

 

 

Martin Luther var vissnok freemason da han angrep paven. Men han oppdaget selv at han var blitt utsatt for et bedrag :)

Ja, sånn går sikkert de mytene... Det fritar ham ikke fra å inneha et fryktelig verdensyn da...... Fyren var en steindum kødd uten tvil...
Lenke til kommentar
Hva "Jødedom" er vet jeg fortsatt ikke.
Er du ikke kristen da? Så vet du ikke at kristendommen rappet ideeen til jødedommen? Jøss, du har virkelig ikke lest bibelen du skjønner jeg, for hadde du så gjort hadde du visst at jødedom er forløperen til krsitendom, altså en egen religion, som kristne rappet grunnideene sine fra når de skrev NT (Nye testamentet). Hele jesus figuren er jo derivert frajødedommen jo, dette må du da ha lært en eller annen gang? Du vet at GT (gamle testamentet) er jødenes bibel? Riktignok ikke hele, men de delene de kristne syntes passet med deres nye oppfinnelse... Uten jødedommen hadde vi hverken hatt kristendom eller islam, da begge deler er avarter av jødedom... Vel, nå vet du det ihvertfall...

 

Jesus myten er skrevet på bakgrunn av hva du finner i toranen, som utgjør GT i de kristnes bibel...

 

Det er med stor sannsynlighet bare flaks at kristendommen ble valgt som romerikets stats religion, samt en del triksing i kulissene... Keiseren ble jo tvangs døpt på døds leiet...

 

Så nei, kristne har virkelig ikke mye å være stolte av nei... Ikke rart at de må rakke ned på alle andre i så måte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...