Rosario Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Vi favoriserer bare en teori med større sansynlighet Oppklarende om hva "vitenskapelig fakta" egentlig betyr Endret 21. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Oppklarende om hva "vitenskapelig fakta" egentlig betyr Jepp, man har aldri sikker viten Selv om et epple faller nedover i dag, så er det på ingen måte sikkert at det gjør det i morgen. Men observasjoner viser at det er tilnærmet 100% sikkert, men det vil bestandig være en fraksjon usikkerhet. Selvfølgelig, gud kan ha skapt universet. Men det er en hypotese (merk, ikke teori) som er latterlig usasnsynlig, og som fornuftige folk derfor ikke fester noen lit til, og forkaster på linje med julenissen og troll. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Gud er ikke en hypotese engang, kun en ide, da hypoteser opererer med testbare forhold, noe den frie fantasien man benytter når man inntar et føleri med en gude ide ikke er i nærheten av å gjøre. Så nei, gude tro er ikke engang en hypotese, kun en dårlig ide.... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Ingen av religiøse gudene er i det minste interessante for vitenskapsfolkene. Men tanken på at Universets fødsel har blitt satt i gang av noe annet, er en interessant tanke. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Men tanken på at Universets fødsel har blitt satt i gang av noe annet, er en interessant tanke. Helt klart. Men det løser overhodet ingenting å gjette seg til at det må være den eller den (sinte) guden, det ER faktisk bare gjettninger. Så vi får heller vente å se og forske og undersøke og glemme gjettninger som baserer seg på føleri... Men den ærligheten som trengs for å gjøre det er det vel for mye å be religiøse om.... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Helt klart. Men det løser overhodet ingenting å gjette seg til at det må være den eller den (sinte) guden, det ER faktisk bare gjettninger. Så vi får heller vente å se og forske og undersøke og glemme gjettninger som baserer seg på føleri... Men den ærligheten som trengs for å gjøre det er det vel for mye å be religiøse om.... Når resten av fremskrittene i samfunnsutviklingen blir basert på følelser, så ser jeg ikke hvorfor religioner skal bli følelsesløse ... Hvis det gode og glade mennesket har skapt den gode gud, så har vel de sinte menneskene skapt den sinte gud ... Endret 22. november 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Blind tro på en eller annen gud man tilfeldigvis måtte tro på, ofte ikke på annet grunnlag enn geografisk (Der man blir kristen i USA og muslim i Iran...) er vel ikke det samme som samfunns utvikling, er det vel? Hvis det gode og glade mennesket har skapt den gode gud, så har vel de sinte menneskene skapt den sinte gud ... Så sant som det er sagt... Og har man ingen gud er det et produkt av rasjonalitet, ikke at man ikke har noe... Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Resten av universet flytter seg ikke "bort" fra oss, men det utvider seg. Når hele universet utvider seg, så vil det ut som at alt beveger seg fra ett enkelt punkt. Hvorfor Andromeda er på kollisjonskurs med oss, imotsetning til resten av universet, har jeg faktisk ikke sett nærmere på. Jo, jeg mener at forskerne sier det når de sier at alt er på vei bort fra hverandre - men det der med big bang må dem nesten slippe taket på snart, for det holder ikke vann. Hvordan kan universet enda øke farten ? Se denne linken om mørk masse (energi) http://www.forskning.no/artikler/2002/november/1037267078.53 Dette er Vakumenergi, eller zero point energi (se Nikola Tesla) http://www.panacea-bocaf.org/zeropointenergy.htm Samme energi er blitt observert her: http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/107521/ Denne energien er det Gud har tatt i bruk, i Bibelen heter den stormvind (se uforeportasjen i Esek.1), uvær eller hvirvelvind (se linken over) - Esek.10.13: Og jeg hørte hjulene ( drivverket) ble kalt en hvirvel, Esek.1.15: Jeg så på skapningene, og se! – det sto et hjul på jorden inntil dem på alle fire sider. 16 Hjulene så ut som de var laget av noe som lignet krysolitt, og alle fire hjul var like. Det så ut som de var laget slik at det ene hjulet var inni det andre... Hva tyder dette på? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Blind tro på en eller annen gud man tilfeldigvis måtte tro på, ofte ikke på annet grunnlag enn geografisk (Der man blir kristen i USA og muslim i Iran...) er vel ikke det samme som samfunns utvikling, er det vel? Så sant som det er sagt... Og har man ingen gud er det et produkt av rasjonalitet, ikke at man ikke har noe... Du snakker som om at alle troende tror på akkurat det samme viset. Og det tror jeg ikke stemmer. De fleste jeg kjenner, og da gjelder det flere forskjellige arter religioner, holder verdiene og etikken som rettesnor for hvordan de skal leve, og ikke mer enn det. Men så finnes det de som later til å tro at de selv er Guds gave til menneskeheten. De finner jeg bare på nett, og grunnen for at jeg bare finner dem der, er kanskje fordi jeg ikke oppsøker de mer ekstreme og fundamentalistiske miljøene. Hvem som har mest rett av disse to gruppene, er det vel liten tvil om, og det er synd at du synes alle passer i den samme bedritne båsen. Jeg har den formeningen at jo lengre man kommer på høyresiden i poltikken, jo flere fundamentalister finner man. Derfor kan man vel trygt si at samfunnsutviklingen driver frem det ekstreme, på alle måter. Når det gjelder det rasjonelle humanistiske sekulære mennesket - synes jeg det mennesket har funnet seg sine former for fantasifulle guder, så som; "økt kjøpekraft og økt forbruk" Og det er i hvert fall helt på viddene å tro på. Endret 22. november 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Jeg har den formeningen at jo lengre man kommer på høyresiden i poltikken, jo flere fundamentalister finner man. Det tror folk. Jeg tror ikke Breivik engang er kristen (å bryte det mest fundamentale i bibelen tyder på det) Endret 22. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Det tror folk. Jeg tror ikke Breivik engang er kristen (å bryte det mest fundamentale i bibelen tyder på det) Da er det i så fall mange ikke-kristne kristne rundt om i det ganske land, for det er faktisk en del som tror at Breivik ble brukt som et redskap av gud for å straffe ateistiske norge... For ikke å snakke om i USA, der de stadig vekk forsvarer slike handlinger som noe godt for sin gud, en tjeneste om du vil... Så grunnen til at du sier dette må rett og slett være at du aldri har lest bibelen og derfor ikke har peiling for hva slags sint og ond gud du faktisk driver og tilber... For Breiviks handlinger blir faktisk forsvart av et sjokkerende antall kristne her i landet.... Men de er altså ikke kristne de kanskje? Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) For Breiviks handlinger blir faktisk forsvart av et sjokkerende antall kristne her i landet.... Men de er altså ikke kristne de kanskje? Igjen, du tror de er "kristne" de som vil "moderere" 22/7-terroren. La oss få en referanse her så vi kan sjekke hvor "kristne" de er.... (på dette forumet tror ikke jeg at de er "kristne") Endret 22. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Det tror folk. Jeg tror ikke Breivik engang er kristen (å bryte det mest fundamentale i bibelen tyder på det) Han er uansett en smågutt;) Du kan jo lese hva gud gjorde når han var uenig med faraos politikk... Han drepte ikke bare 70 og noe uskylige ungdommer. Han drepte samtlige førstefødte. Så Breivik burde jo være reservert plass i himmelen, for han og gud er jo to alen av samme stykke.... Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Du likestiller kristendom med jødedom. Jeg forstår det slik at jødedom stammer mye fra babylon ... men utenfor mitt kompetansefelt Endret 22. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Du likestiller kristendom med jødedom. Jeg forstår det slik at jødedom stammer mye fra babylon ... men utenfor mitt kompetansefelt Det er samme gud.... Med mindre du vil påstå at bibelen er direkte feil? For der står det svart på hvitt at gud berdret myrdingen av Egypts guttebarn. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Du likestiller kristendom med jødedom. Jeg forstår det slik at jødedom stammer mye fra babylon ... men utenfor mitt kompetansefelt Hvis du mener at den jødiske krigsguden som kristne har rappet fra nettopp jødene kommer i en annen versjon i den kristne utgaven så sier du jo direkte i mot bibelen, da den hevder at gud er uforandelig og evig... Men det er kanskje ikke det du mener.... jeg tror du faktisk har så liten greie på den guden du tilber at du faktisk tror at den kristne guden ikke er yahwe, den gamle jødiske krigs guden, i det hele tatt? Den nye og gamle pakt liksom, der kristne bort"forklarer" grusomhetene til yahwe i GT med at folk ikke forsto så mye da og måtte "læres" på den harde måten mens man i dag er intelligent nok til å forstå at gud vil oss bare vel.... Joda, har hørt det før... Problemet er at 98% av kristne aldri har lest bibelen, de har KUN fått de gode kristne bitene der gud er kjærlighet, godhet og ondskapen er det satan som står for... Hadde de faktisk lest bibelen ville det vært krystal klart hva for en hevngjerrig og tilbednings kåt jævel de tilber... For gud er, i følge bibelen, uforanderlig og evig, men huppsann, DET har de kristne glemt... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Igjen, du tror de er "kristne" de som vil "moderere" 22/7-terroren. La oss få en referanse her så vi kan sjekke hvor "kristne" de er.... (på dette forumet tror ikke jeg at de er "kristne") Det er ikke engang snakk om å moderere dette, de mener ærlig og oppriktig at gud brukte breivik som redskap for å liksom "åpne" øynene til folk slik at de kunne se hvor galt det er å ikke tro på disse påstandene og bli ateister... De er med andre ord ENIGE i det som skjedde og det hjelper sikkert på disse menneskenes kognitive dissonans at de tilhørte et parti som ikke lenger setter disse påstandene høyt... En hevn fra gud med andre ord. Men de mener faktisk at dette er guds straff fordi så få i norge tror på jesus og bibelens løse påstander om gud. Den tanken er ganske gjennom syret i sekt miljøene ihvertfall... Ytterst på den høyre fløy, der breivik også befinner/befant seg. ... Helt utrolig hvor tåpelige folk blir bare de tror på slikt visvas skjønenr du, da klarer de å rettferdigjøre de groveste overtramp med at gud er jo sjefen, det er han som liksom har skapt oss og han gjør derfor hva han vil med det skaperverket... Noe som gjør dem enda frommere. Enkelte ser helt rødt fordi demener at gudsfrykten er for lav her i landet... Totalt idioter... og det er flere av dem selv her i landet enn det som ønskelig er.. Tips: Ta deg en tur inn på www.verdidebatt.no og kikk litt på div uttalelser der... Garantert bakover sveis for kristne deg tenker jeg, for der er det i sannhet mye rart... Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Det er samme gud.... Med mindre du vil påstå at bibelen er direkte feil? For der står det svart på hvitt at gud berdret myrdingen av Egypts guttebarn. Jesus var ikke mye populær blant jødiske yppersteprester. Og kristne er ikke mye populær blant judaister. Kristne er ikke "Guds utvalgte". Tips: Ta deg en tur inn på www.verdidebatt.no og kikk litt på div uttalelser der... Garantert bakover sveis for kristne deg tenker jeg, for der er det i sannhet mye rart... Vi kan ikke forholde oss til alle deltakere på et forum, verken her eller der. Vi får ta en om gangen. Hvilken "kristen" sympatiserer med Breivik (det blir full kollisjon med bibelen). Endret 22. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Jesus var ikke mye populær blant jødiske yppersteprester. Og kristne er ikke mye populær i judaisme. Kristne er ikke "Guds utvalgte". Hva i svarte har det emd saken å gjøre? I den kristne bibelen står det klart og tydelig at Gud drepte alle førstefødte i Egypt. Dette er guden som er del av den kristne treenighet, Faderen, sønnen og den hellige ånd. Dette ahr ingenting med jøder kristne eller muslimer. Guden til alle tre religionene er den samme. Abrahams gud. Hvorvidt man er enige om slutten på boka er urelevant. Gud drepte alle guttebarna i Egypt. Likeså drepte Brevik barna på utøya. Benekter du at den kristne gud drepte i Egypt?? Eller for å omformulere: Benekter du det gammle testamente? (som du selv har sitert fra tidligere??) Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Dette ahr ingenting med jøder kristne eller muslimer. Guden til alle tre religionene er den samme. Abrahams gud. Da kan vi konkludere at her hjelper det ikke mye med å påberope "det er samme gud". Her har vi tre religioner, og de driver krig mot hverandre. Disse religionene er alle i gjeld til babylonsk kunnskap. Religioner er noe som utvikler seg. Endret 22. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå