1Dr.E Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Hei, Har en maskin fra HP med 2 av disse brikkene i: http://www.micron.com/parts/modules/ddr3-sdram/mt8jtf25664az-1g6 Skal kjøre en del krevende saker (SQL Server, Reporting, SCADA, Historian archiver etc etc), så skulle hatt mer enn de 4GB som står i i dag. Kjøpte et sett med 2x8GB forleden som jeg testa, men maskina ville ikke starte opp med disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752764 Trodde disse skulle passe, så før jeg bestiller noe nytt og driter meg ut, så tenkte jeg å høre om noen kan kaste lys på hva jeg trenger (og evt. hvorfor ovennevnte ikke fungerte) På forhånd takk! Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Hmm, fant part nummeret på minnebrikkene på HP sine sider, og der står de beskrevet som "2GB, PC3-12800, CL=11, Dual Inline Memory Module (DIMM)" På produsentens sider står det CL=10 Minnebrikkene som jeg testa er CL=9. Lenke til kommentar
ole a Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Har du prøvd med Bare de nye brikkene, uten de som sto i fra før av? Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Jepp, er det jeg har prøvd. Har ikka blanda og miksa, kun kjørt med like brikker. Lenke til kommentar
ole a Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Sikker på at maskinen klarer 8GB per slot da? Hvordan hovedkort er det i den? Du kan jo også prøve med 1 og 1 brikke Endret 8. november 2012 av ole a Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Never mind. Funker som tusan Viser seg at skjermkortet ikke viste noe bilde før Windows har boota opp. Tok ut skjermkortet og kjørte VGA fra HK istedenfor. Ved boot står det en melding om hardwareendring, og trykk F1 for å boote. Gjorde det, og den booter til Windows og har 16GB minne. Dah, har brukt en halv arbeidsdag på dette tullet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå