G2Petter Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Noen som har en idé om hvordan jeg kan få farge ut av en blekkpatron som har blitt så lite brukt at punktene hvor blekket kommer ut har tørket igjen? Lenke til kommentar
John P. Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Tja....du kan jo prøve å rense med isopropanol eller white spirit; noe som løser opp farge. Hvis ikke fargen inne i patronen er tørket inn også da. Lenke til kommentar
capy Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 eddik på sprittusj virker i alle fall. er ikke med på hva slaks punkter du mener.. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Høres helt forferdelig ut, men i bruksanvisningen på en sånn refill sak jeg kjøpte sto det at man skulle la patronene stå med dysa ned i vann en liten stund. Deretter trykke den ned mot et tørt papir flere ganger helt til patronen gir fra seg jevne farge/sort merker på papiret.......tørte aldri å prøve dette da det hørtes helt horibelt ut. Nå er for lengst den gamle Lexmarken på dynga.....trives godt med min Canon I850 Lenke til kommentar
Daron Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 vær for all del forsiktig med dysene.. Hvis du skal presse den ned mot noe som helst, bruk noe mykt papir.. linsepapir e.l. tror vann skulle klare å løse blekket fint opp.. Skriv ut et par 3-4 test sider etter rens for å fjerne alle rester av hva du nå måtte bruke.. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Høres helt forferdelig ut, men i bruksanvisningen på en sånn refill sak jeg kjøpte sto det at man skulle la patronene stå med dysa ned i vann en liten stund. Deretter trykke den ned mot et tørt papir flere ganger helt til patronen gir fra seg jevne farge/sort merker på papiret.......tørte aldri å prøve dette da det hørtes helt horibelt ut. Nå er for lengst den gamle Lexmarken på dynga.....trives godt med min Canon I850 Funka SINNSYKT bra!! Må prøves, men pass på at den ikke blir stående for lenge, da en del blekk kan renne ut... (Jeg brukte forresten varmt vann.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå