Gå til innhold

DVD+R plater og prisforskjeller

Majka

Anbefalte innlegg

Jeg har vært innom en Elkjøp-butikk og kikket på DVD+R plater. De har f.eks. en 5-pakn. Verbatim til 149,- i dataavd., mens i lyd/bilde-avd. har de 1 stk. TDK til 89,-.

Verbatim-platene koster altså 30,- pr. stk., mens TDK koster 89,- pr. stk.

Er det en enorm kvalitetsforskjell her, eller er det bare et forsøk på å flå uvitende kunder?

Jeg vet at CD-R plater finnes i spesielle utgaver for bare musikk (wav-filer), uten en sektor 0, som visstnok er nødvendig for databruk. Disse platene har i tillegg en tykkere coating for bedre motstand mot slitasje/riper. De koster dobbelt så mye som data-CD-R plater, men om denne sammenhengen kan overføres til DVD-plater, vet jeg ikke noe om.

Noen andre som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det har mest med om butikken generelt fører DVD plater (=kjøper inn store kvanta).Eller om de har det kun som en nødvendighet.

Ekksempel .

Jeg var innom Spaceworld i Drammen og så at de hadde veldig rimelige DVD+ plater (merke Memorex) til kun 25 Kr stykket.

Dette syntes jeg var svært rimelig,ikke minst med tanke på at Spaceworld ikke akkurat er "spesial butikk" for data.

Han bak disken sa da at de hadde en god avtale med importøren (eller noe lignende).

Så det har vel mye å si,om butikken/kjeden kjøper inn mye av en vare,for å få det billig.

Lenke til kommentar
Jeg har vært innom en Elkjøp-butikk og kikket på DVD+R plater. De har f.eks. en 5-pakn. Verbatim til 149,- i dataavd., mens i lyd/bilde-avd. har de 1 stk. TDK til 89,-.  

Verbatim-platene koster altså 30,- pr. stk., mens TDK koster 89,- pr. stk.

Det er vel ikke tilfeldigvis Elkjøp på Vinterbro?

Lenke til kommentar

off topic: ELKJIP,smak på det ordet......

De vet stort sett ikke hva de selger en gang når det gjelder pc-utstyr.Min erfaring er at jeg kan likegodt gå i skogen og snakke med en bjørk,som snakke med en elkjip ansatt.

Beklager at dette ikke var et konstuktivt innlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...