dag1234 Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Dette er en mye brukt og ganske god grovsortering på om en er deprimert, og i fall hvor behandlingstrengende man antakelig er. Ikke alltid like lett å ta på seg selv - som mange diagnoseinstrument, men kan like vel gi en pekepinn. http://nhi.no/forsid...madrs-3271.html 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Sum: 28 Medikamentell behandling samt samtale-terapi. Høres ikke bra ut, ser for meg at ting er bedre enn det. Anonym poster: fd5b71c8672640ed6958e0e2b8ca9f56 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Det kan være at MADRS gir for mange falske positive når en tester seg selv. Det går an å gå inn på hver av spørsmålene og se hva som hva gitt størst utslag, og se om det kan være en målefeil der. Men med skåre på 28 ville jeg tenkt gjennom om det ikke var en idé å søke hjelp, i alle fall en grundigere utreding enn en slik screening kan gi. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Det kan være at MADRS gir for mange falske positive når en tester seg selv. Det går an å gå inn på hver av spørsmålene og se hva som hva gitt størst utslag, og se om det kan være en målefeil der. Men med skåre på 28 ville jeg tenkt gjennom om det ikke var en idé å søke hjelp, i alle fall en grundigere utreding enn en slik screening kan gi. 1. Synlig tristhet: 2 2. Tristhet: 1 3. Indre spenning: 2 4. Redusert nattesøvn: 2 5. Svekket appetitt: 3 6. Konsentrasjonsvansker: 4 7. Initiativløshet: 4 8. Svekkede følelsesmessige reaksjoner: 5 9. Depressivt tankeinnhold: 3 10. Suicidaltanker: 0 Sum: 26 Medikamentell behandling samt samtale-terapi Anonym poster: fd5b71c8672640ed6958e0e2b8ca9f56 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå