linte Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Hei! Jeg skal kjøpe min første bil og jeg har ikke tenkt å bruke så veldig mye helt enda, jeg skal ha en bil som får meg fra A-B i første omgang for deretter å spare opp til en bedre bil. Jeg har falt på en Audi A4 1996 modell. Den var eukontrolert med følgene annmerkninger: Verdi: 1 Dårlig retningsstabilitet 2 Selvpakering deffekt 1 Foraksel- defekte drivakselmansj venstre ytre (ulyd) Dette er det som står på kontrollseddelen. Selger mener det er bare nummer to som må gjøres noe med for å få den godkjent, siden den har verdi 2. Men hva med de to andre? Blir bilen godkjent uten å utbedre dette? Og er de andre store problemer? Eller bare begynnende problemer siden de har verdien 1? Lenke til kommentar
trooghaap Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Hei! Jeg skal kjøpe min første bil og jeg har ikke tenkt å bruke så veldig mye helt enda, jeg skal ha en bil som får meg fra A-B i første omgang for deretter å spare opp til en bedre bil. Jeg har falt på en Audi A4 1996 modell. Den var eukontrolert med følgene annmerkninger: Verdi: 1 Dårlig retningsstabilitet 2 Selvpakering deffekt 1 Foraksel- defekte drivakselmansj venstre ytre (ulyd) Dette er det som står på kontrollseddelen. Selger mener det er bare nummer to som må gjøres noe med for å få den godkjent, siden den har verdi 2. Men hva med de to andre? Blir bilen godkjent uten å utbedre dette? Og er de andre store problemer? Eller bare begynnende problemer siden de har verdien 1? 16 år gammel Audi med disse feilene?? Min første tanke her er: Løp vekk fort som bare fy. Bilen blir godkjent med 1 er feil, men disse feilene blir ikke borte av seg selv. Dette er dyre reparasjoner. Drivaksel, styrestag, endeledd og diverse foringer. Regner med 2 er feilen(blir ikke godkjent med denne feilen) er vindusviskeren som ikke går tilbake til utgangstilling? Kan være bare å skifte visker motor, men kan også være elektrisk feil. Kan også bli dyrt. Søk opp diverse Audi forum, så skjønner du hva jeg prater om.............. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 bare 2'ern som hindrer EU ok, men begge de andre må også fikses. og høres dyre ut, litt avhengig av hvordan den er ellers vil jeg ikke si den bilen er verdt mer enn 10000. Lenke til kommentar
linte Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Han vil ha 2500 for dem om tingene er utbredd, men usikker på om han mente at han skulle fikse alt eller bare den som var 2er på. For dersom han vil ha 4500 mer (står 8.000 på finn.no) bare for å ordne vindusviskeren løper jeg. Vil ikke ha en bil som må ha så mye gjort med den. Så takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå