Gå til innhold

[Løst] Trenger jeg en bedre PSU?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg opplever lag på enkelte spill som jeg egentlig ikke skal lagge noe på.

Har en liten mistanke om at jeg trenger en bedre PSU, stemmer dette?

spec:

Intel® Core™ i7-2600K

Corsair TX 750W PSU

ASUS GeForce GTX 670 2GB

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB

Har også en del vifter og SSD + 2 HDD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, maskinen din trekker mindre enn halvparten av hva PSU leverer. Vifter trekker rundt 3-4W hver. En SSD bare noen få watt, og harddisker litt mer. Du kunne ha koblet til enda et GTX670 og hatt til overs. Så det er noe annet som får systemet ditt til å lagge i så fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det dette hovedkortet du har?

------------------------------

* Se om du må oppdatere DirectX.

Nå vet jeg heller ikke hvilken chipset driver du har, dette kan du finne ut av selv på følgende måte:

Start -> skriv inn REGEDIT -> HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> INTEL -> mappen "INFIST" og se på "Version" i høyre rubikk.

* Har den en mindre verdi enn 9.3.0.1021 så laster du ned siste fra her.

* BIOS versjon 4.2 kan du laste ned her

Alt utenom DirectX linken er forbeholdt at du har det hovedkortet jeg lenket til i første setning.

Så kan du også laste ned Realtemp (måler temperatur på CPU) og MSI afterburner (måler temperatur på GPU) og se hva gradene ligger på når du har spilt i ca 15-30 minutt, begge måler i sanntid og viser hva maks temperatur har vært den siste økten.

Endret av Smokeeye
Lenke til kommentar

Er det dette hovedkortet du har?

* Se om du må oppdatere DirectX.

Nå vet jeg heller ikke hvilken chipset driver du har, dette kan du finne ut av selv på følgende måte:

Start -> skriv inn REGEDIT -> HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> INTEL -> mappen "INFIST" og se på "Version" i høyre rubikk.

* Har den en mindre verdi enn 9.3.0.1021 så laster du ned siste fra her.

* BIOS versjon 4.2 kan du laste ned her

Alt utenom DirectX linken er forbeholdt at du har det hovedkortet jeg lenket til i første setning.

Så kan du også laste ned Realtemp (måler temperatur på CPU) og MSI afterburner (måler temperatur på GPU) og se hva gradene ligger på når du har spilt i ca 15-30 minutt, begge måler i sanntid og viser hva maks temperatur har vært den siste økten.

Skal jeg avinstallere MSI Live update 5? hver gang jeg prøver å oppdatere fra den så bare lukker programmet seg, hver gang.

Lenke til kommentar

Jeg personlig installerer alltid drivere manuelt, uansett, period. ;) Men jeg tør ikke å uttale meg så mye om MSI sin løsning, kjører for det meste ASUS av hovedkort selv, og den ryker raskt vekk fra pc(ene) mine iallefall.

Hehe, høres smart ut, men jeg får ikke helt til å installere BIOS, jeg har lagt det inn på en minnepenn, så velger jeg AFUWIN64, og da kommer det opp CMD greier, så trykker jeg enter til den forsvinner?

Lenke til kommentar

For å oppdatere BIOS, flashe så fint det heter, så må du inn i BIOS først, altså under oppstart av PC så må du (i de fleste tilfeller) trykke "delete" for å komme inn. Der bruker det å ligge en egen knapp som f.eks system og under der vil du finne noe som ligner FLASH BIOS, ergo oppdatere BIOS. Du vil nok miste alle innstillinger du har gjort, hvis noen, og bør ha litt kunnskap før du gjør dette da du *kan* kødde med pc'n.

Det aller første er å vite om det faktisk er ditt hovedkort det jeg lenket til(?). Og kanskje lese en kortfattig guide om hvordan flashe bios for ditt hovedkort. :)

Lenke til kommentar

For å oppdatere BIOS, flashe så fint det heter, så må du inn i BIOS først, altså under oppstart av PC så må du (i de fleste tilfeller) trykke "delete" for å komme inn. Der bruker det å ligge en egen knapp som f.eks system og under der vil du finne noe som ligner FLASH BIOS, ergo oppdatere BIOS. Du vil nok miste alle innstillinger du har gjort, hvis noen, og bør ha litt kunnskap før du gjør dette da du *kan* kødde med pc'n.

Det aller første er å vite om det faktisk er ditt hovedkort det jeg lenket til(?). Og kanskje lese en kortfattig guide om hvordan flashe bios for ditt hovedkort. :)

Ok, skal få gjort det, men fikk en liten melding;

"The PCB version of this board does not match with the new BIOS. The tool will exit.

Lenke til kommentar

Hvordan utarter "laggen" seg?

Er det generellt dårlig FPS?

Går spillet fint og innimellom stopper opp et lite halv-sekund?

Hvilke spill lagger? Er det kun multiplayer?

Har du kjørt benchmarks å sett om du får fornuftige resultater?

3Dmark evt unigine heaven?

(unigine er ikke så stor dl btw)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...