2ke Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Hei Eksisterer det en formel (til nød macro) som finner og kopierer en celle? Jeg importerer data inn i excel, og disse dataene inneholder forskjellige mengder data. Jeg vil søke etter en celle i ark4, Cellen inneholder ordet "Varsel" samt en verdi som er forskjellig fra gang til gang. Denne cellen skal kopieres til feks ark4 O1. Har problemer med dette da cellen jeg vil ha kontroll på ikke er på samme rad hver gang dataene importeres. Håper forklaringen ga mening. Takker Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Formel i cella du vil ha resultatet i, gitt at du bruker norsk Excel og at varslet ligger i B-kolonnen: =INDEKS('Ark4'!B:B;SAMMENLIGNE("Varsel*";'Ark4'!B:B;0)) HTH. Beste hilsen Harald 2 Lenke til kommentar
2ke Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Nydelig. Det fungerte perfekt. Jeg bruker til vanlig norsk pakke, men testet nå på engelsk, med index og match, noe som gjorde susen. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå