f00b Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Heisann! Jeg lurte på hva som egentlig er forskjellen på windows update, og service pack.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Windows Update er en tjeneste som Microsoft driver på internett hvor de legger ut sikkerhetsoppdateringer. Security Pack er en av disse oppdateringene MS legger ut. Kan også hentes ned fra andre sider. Lenke til kommentar
f00b Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 ok, men det forklarte ikke forskjellen på de.. f.eks. er det noe vits å laste ned service pack hvis man har tatt windows update? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 altså en service pack inneholder de oppdateringer som er utgitt før utgivelsen av servicepacken..hvis du har installert sp1 til xp for eksempel, og søker etter nye oppdateringer på winupdate, da skal ikke de om inngår i servicepack 1 vise seg.. knotete forklart, men orker ikke strukturere.. venter på kaffe Lenke til kommentar
John P. Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 En Service Pack er en hovedoppdatering; en samling av oppdateringer som blir samlet i én pakke. Inneholder også av og til funksjoner man ikke kan laste ned individuellt trur eg(USB 2 støtte f.eks.). Hvis du går inn på Windows Update og prøver å laste ned oppdateringer etter at en SP er kommet ut, og man ikke har denne SP'en innstallert, får man vel beskjed om at man må laste ned SP'en før man kan laste ned de andre oppdateringene. Når man da gjør det, og så går tilbake til Windows update etterpå, vil man se at de fleste oppdateringene som sto oppført der i sta var inkludert i Service Pack'en. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 ok, men det forklarte ikke forskjellen på de.. Heh, det jeg prøvde å få frem er at SP1 er en FIL. WU er ikke en fil, men en internettside. (Som forsåvidt er en fil, men ja, dere skjønner ) Sikkerhetspakker er alltid smart å ha installert, uansett hva. Så har du ikke SP anbefaler jeg at du laster den ned, uansett hva annet du måtte ha. De kan nemlig innholde annet en kun sikkerhets-oppdateringer. Lenke til kommentar
f00b Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 takker folkens Lenke til kommentar
notarget Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Altså du kan ikke laste ned windows update. Men du kan laste ned service pack fra windows update, windows update er da en slags nedlastnings sentral som legger ut de siste oppdateringene til windows... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå