Mephisto- Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 hoi hoi, Først, bilen er en Ford Mondeo Ghia, 2001 modell, altså mk3. Vinteren drar på og jeg har et lite problem som har stått alt for lenge på "to do" lista mi. I sommer presterte jeg noe artig, jeg tok nøkkelen ut av tenninga med takluka åpen. Jeg tenkte at det bare var å trykke på knappen men strømmen var tydeligvis kutta. Etter litt mye trykking på bilnøkkel og knappen i taket måtte jeg skru på bilen igjen. Problemet nå er derimot at takluka ikke lukker seg skikkelig. Den vipper seg opp og nesten helt ned, men åpnes ikke helt eller lukkes helt. Noen som har gode forslag til en løsning? Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 Ingen gode ideer? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Prøv å smøre opp mekanismen med noe tynntflytende gugge. Gummipakningene kan godt få seg en runde med sillikonspray. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 16. november 2012 Forfatter Del Skrevet 16. november 2012 helt enig i det, men jeg har nok gjort noe med systemet som lukker luka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå