Latmann Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Heisann! Idag så jeg en video på youtube som handlet om en ganske så kjent ''gamer.'' Han forklarte i videoen at han er homofil, hvordan det er å være homo og om hvordan han har hatt det den siste tiden. Det gjorde så at jeg som person har fått et helt annderledels syn på homoer enn det jeg har hatt tidligere! Stor respekt til denne karen! Jeg syntes det er tull av andre mennekser å mobbe andre for deres legning og jeg mener det at alle, homo, bifil eller hetro, skal bli behandlet likt og med like stor respekt. Jeg har selv vært en av de som har brukt homo, fag, gay osv. som skjellsord og etter denne videoen føler jeg skam! Jeg har rett og slett ikke visst hva jeg har gjort. Etter videoen Storm Lasj (på YouTube) la ut har jeg lært det at jeg ikke skal dømme folk etter seskualitet. Selvom jeg selv opplever det at de finnes en del feminine homoer som jeg mener ødelegger ryktet til homofile, skal man ikke dømme etter legning, men heller måten en person opptrer på (Slem, frekk, snill, hyggelig osv.) Dette er mitt syn på homofile! Ikke vær redd for å komme med motargumenter osv. -Latmann 4 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Hva er problemet med en feminin homofil? Hvordan ødelegger det ryktet til homofile? For min del så kan jeg godt kalle min søster ''fag'' eller noe sånt. Det er som om disse type ord ikke betyr det de faktisk betyr lenger, og er gått over til å være noe man småmobber en person man kan skitkaste mens den personen i tillegg kan skitkaste deg. 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Jeg står fast på at hvis jeg kaller noen "fag" mener jeg "sigarett"! 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Can I haz a fag? 1 Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Sa ikke du akkurat at man ikke skal dømme andre personer for legning og at alle skal behandles likt? Hvorfor går du da tilbake på feminine homofile? Skal jeg si deg noe morsomt? Det er mest sannsynlig større forskjell mellom enkelte homofile enn det det er mellom deg og en homofil 1 Lenke til kommentar
fervent Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Til trådstarter: Jeg fikk opp øynene for heterofili etter å ha sett Titanic. Etter det skammet jeg meg for å ha gjort narr av heterofile med skjellsord som streiting o.l. Men dessverre er det noen hetero folk som ødelegger for alle andre. Disse superharry rånerne med en tube shockgel i håret, piercing i brynet og en hel garderobe fra jack&jones mørkeste hjørne. Synes du dette henger på greip? Å dømme en hel gruppe med en bestemt legning ut ifra hvordan en liten gruppe ser ut/oppfører seg? 2 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) fervent: Jeg tror ikke trådstarter er den eneste som har dømt en stor gruppe basert på en mindre gruppe innenfor denne. Om du tar en titt på politikkdelen av forumet vil du blant annet finne ut at en god del brukere er svært skeptisk til innvandring, og noen er helt imot det, ofte begrunnet i kriminalitetsstatistikk. F.eks. i Oslo har 100% av overfallsvoldstekter de siste tre årene en ikke-vestlig forbryter. Link. Fra artikkelen: "Det er menn med kurdisk eller afrikansk bakgrunn som dominerer statistikken, og politiet mener det trengs mer forebyggende arbeid blant menn med innvandrerbakgrunn." Betyr dette at alle kurdiske eller afrikanske menn er voldtektsmenn? Så klart ikke. Men hadde jeg vært jente og bodd i Oslo, ville jeg vært ekstra forsiktig om jeg gikk forbi en gjeng ikke-vestlige innvandrere en kveld. Det har vel å gjøre med assosiasjoner. Jeg vil tippe at trådstarter aldri har hatt noe imot homofile pga gruppen menn (som ikke nødvendigvis er homofile) som oppfører seg "feminint". Jeg tror det skyldes holdninger han har arvet fra omgivelsene sine, litt som oppdragelsen sin. Jeg hadde en slik "oppdragelse" fra min skole og mine kamerater, homo var et skjellsord og det ble slengt rundt veldig mye. Man ville absolutt ikke bli kalt homo. Jeg skjønte likevel tidlig at det, for meg, faktisk var greit om noen er homofil, og det er ikke noe man skal eller kan gjøre narr av uten å gjøre minst like mye narr av seg selv i prosessen. EDIT: Forresten, gratulerer med holdningsoppdateringen trådstarter Endret 16. november 2012 av Sitronsaft 1 Lenke til kommentar
fervent Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 At du sammenligner homofile med overfallsmenn og har behov for å uttrykke at homo er okey poengterer det jeg sier. At folk i vårt samfunn og vår tidsalder ennå har behov for å si "jeg synes det er greit du er homo, jeg har ikke noe imot det". Jeg er homofil selv og møter hele tiden folk som absolutt skal si at de ikke har noe imot det. Ikke deres feil, men samfunnets tenker jeg. Overfallsmennsammenligningen er smakløs. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Edit: Ser at denne er satt som løst, så jeg sendte en pm isteden. Endret 17. november 2012 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg