Tristus`- Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hei..! Jeg har telenor adsl og bruker den cd`en som fulgte med til å koble opp.. Trenger jeg den cd`en? Kan jeg koble til adsl uten den? hvordan skal innstillingene være? Mvh Tristus`- Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Har du ikke fått et brev også hvor det står 100% alt du skal gjøre fra du skrur på PCen til du er online? Huskern kamerat av meg fikk det. Lite brev hvor det står hvordan finne frem til internet settings samt brukernavn og passor Lenke til kommentar
DomoArigato Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 For Gud i himmelen og jesus den mektige , ikke bruk adsl cd'en som fulgte med. pppoe driverene som følger med er noe herk , last heller ned raspppoe driverene fra : http://www.raspppoe.com/ :wink: Lenke til kommentar
froebe Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Bruker du XP? I så fall skal du ikke bruke CD'en som fulgte med, men lage en oppkobling manuelt. Dette sto det ikke noenting om i papirene jeg fikk fra Telenor, men fikk derimot vite dette av kundeservice. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hei..!Jeg har telenor adsl og bruker den cd`en som fulgte med til å koble opp.. Trenger jeg den cd`en? XP har innebyggd PPPoE-støtte, det finnes en egen guid for dette som heter bredbåndstilkobling med brukernavn og passord, husk @online.no etter brukernavnet bruker du noe annet enn TN sin programvare. Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Online.no's Installasjonsveiledninger til RASPPPoE. :wink: Lenke til kommentar
steira Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Eneste du trenger er netverkskort driver. Ellers går alt veldig greit. :wink: Lenke til kommentar
Tristus`- Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Jeg gjor det som sto i den boka, og da kommer det opp" kan ikke koble til, feil 609, bla.bla.bla" Hva skal jeg gjøre? Tritus`- Lenke til kommentar
lceger Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hvilket os har du?, er litt forskjellig fremgangsmåter avhengig av det. men cd en til Telenor ville jeg ikke brukt Lenke til kommentar
Tristus`- Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 jeg har XP Lenke til kommentar
lceger Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 da er det i grunnen bare gå inn på nettverk i kontroll panelet, velge ny forbindelse og velge 1. koble til internett 2. manuelt oppsett 3. koble til bredbånd som forlanger brukernavn og passord (pppoe) 4.velge navn på tilkobling 5. legge inn brukernavn og passord. NB husk @online.no etter brukernavnet Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Telenors cd skal ikke brukes på xp fikk jeg beskjed om fra telenor da jeg hadde problem med installasjon av adsl første gang. bruk raspppoe (er best) Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Les følgende på http://www.raspppoe.com/ under; FAQ 3. Windows XP/.NET comes with builtin PPPoE support, why use RASPPPOE instead? Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Sorry for innblanding men; ...er online cd'n grunnen til at jeg ikke har den vanlige oppkoblingsboksen fra IE 6.0 lenger? Det må det jo egentlig være, den forsvinner hver gang jeg installerer ADSL. Kjører Win XP Home E J**** fint at Telenor opplyser om at man ikke skal inst. med cd når man har XP! Lenke til kommentar
60C Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Fiksa en telenor adsl oppkobling for en kompis med cd`n. Han har Xp på pc`n sin. Som sagt tidligere, ikke bruk cd`n, dette sto seff ikke i oppkoblings infoen, men vi fant det ca 4 timer forseint i et sånt kosehefte med masse flott familiebilder med hygge foran compen. Fikk ikke koblet opp, mistet conen osv osv. Ringte telenor støtta, de sa seff det med xp, prøvde og lage ny oppkobling med telenor på tråden, funka fett. (Selfølgelig den samme oppkoblingen jeg selv hadde lagd sikkert 5 ganger). Reboota, funka ikke. Enkelt, jeg brukte systemrestore fra før jeg la inn oppkoblingen med cd`n. Satte opp ny oppkobling i xp, funka....funker fortsatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå