Fhorc Skrevet 7. november 2012 Rapporter Del Skrevet 7. november 2012 Hei ! Jeg fikk tidligere idag en splitter ny pc fra komplett, men! Skjermkortet fungerer ikke helt optimalt, det er ett saphire radeon 7970 kort. Når jeg starter pcen kommer den seg igjennom bios og frem til Windows flagget. Men, da blir skjermen helt sort, jeg har prøvd både hdmi, og dvi. Men problemet oppstår fortsatt, siden det er første dag denne blir fyrt opp så sitter jeg som ett spørsmålstegn igjen, og er litt tom for ideer over hva som kan være problemet. Er det noen som har tips eller kan hjelpe meg med dette problemet?? Takk ! Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 7. november 2012 Rapporter Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Det behøver ikke være skjermkortet. Elle vet du om pcen booter windows, eller restarter den etter "flagget"? Prøv å kjør sikkermodus ved å trykke f8 gjentatte ganger, før du ser "flagget" Endret 7. november 2012 av lucky666 Lenke til kommentar
Fhorc Skrevet 7. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. november 2012 Nei, den rebooter ikke etter start. Den står og går, men det Ingen bilde. Men i bios og i Windows oppstart rett føre flagget forsvinner, så er det noen farge streker, med lilla pixler som blinker usynkronisert. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. november 2012 Rapporter Del Skrevet 7. november 2012 Nei, den rebooter ikke etter start. Den står og går, men det Ingen bilde. Men i bios og i Windows oppstart rett føre flagget forsvinner, så er det noen farge streker, med lilla pixler som blinker usynkronisert. Fargete streker og lilla pixler som blinker er et typisk tegn på VRAM-problemer. Har hovedkortet støtte for integrert skjermkort kan du prøve dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå