Ka2 Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Hei Er interessert i å finne ut om Strukturingeniør arbeidet eller annet godt betalt ingeniør arbeid. Har 2 år på vgs(teknisk induestriell produksjon, og 2. året produksjon- og industriteknikk). Mitt største spørsmål er vel hvordan jeg kommer meg der. Andre ingeniør untannelser er også en mulighet, men vil helst velge de som utgir mest gryn. Tenker selvfølgelig også på trivsel. Far min sier at jeg bør ta fagbrev innen platearbeiderfaget da jeg har 6mnd tilgode der, og så ta 2 år fordypning på skole for å oppnå en ingeniør grad. Selv har jeg hørt at generel studiekompetanse må til og så 3 år skolegang, kansje begge veier er mulig? Onkel er sjef over en del ingeniører i india og mener at struktur ingeniører trengs, hvis ikke kommer til å trenges veldig snart, Og at de har god lønn. Noen som kan opplyse meg? -Hvilke godt betalte ingeniør jobber finnes det? -Hva er veien til en slik jobb? -Strukturingeniør? Setter pris på all mulig relatert informasjon MVH Cato Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Det er hovedsaklig to måter å bli ingeniør på. Den eine er generell studiekompetanse med fordjupning i matte og fysikk, den andre er gjennom det som går under navnet y-veg. Y-veg er ei ordning der dei som har fagbrev kan kan bygge på sin eksisterande utdanning og dermed oppnå ei ingeniørgrad. Men dersom du går denne vegen så vil du ikkje stå like fritt til å velge mellom alle typer ingeniørutdanninger. Strukturingeniør ser ikkje ut til å stå på lista over utdanninger som er tilgjengelige gjennom y-veg. Generellt sett så er det stor mangel på ingeniørar, så det er ikkje så veldig stor forskjell på kva type ingeniørutdanning du tar. Dei fleste ingeniørar kan også jobbe på tverrs av sine fordjupningsfag. Mange arbeidsplasser sattser på å opprette eit team av ingeniører, då er det ofte ein fordel å ha ingeniører med litt forskjellig bakgrunn. Strukturingeniør kjenner eg desverre ikkje til. Har du vurdert andre typer ingeniørutdanningar? Branningeniørar har gode tider sidan det det er så få som blir utdanna kvart år (under 30 personar i året). 1 Lenke til kommentar
.Andre Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Det er også mulig å ta forkurs for ingeniør ved en høgskole. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå