tom waits for alice Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Vi kan desverre ikke utvise ekstremisme, og bare unntaksvis ekstremister. Men oppe i det hele får vi trøste oss med at de er få og uglesett, selv blant andre muslimer. Politiet antar at det er rundt 100 av dem, og bare et par har en voldelig/kriminell fortid. Til sammenligning har Hells Angels i Norge kanskje dobbelt så mange medlemmer, og av dem er 120 straffedømt mer enn 400 ganger til sammen. (Ikke medregnet brudd på våpenloven med mere.) Og min ungdoms revolusjonære ekstremister, AKP, hadde kanskje ti tusen medlemmer, og en oppslutning på mer enn en prosent av befolking. Jeg var en av dem, og det at jeg vokste ut av det gir kanskje håp for de unge radikale muslimer også. De er godt under 30 alle sammen, og vil forhåpentlig ta til fornuften når de blir voksne... Vi får starte med å ta dette på alvor i de miljøer de rekrutterer sine tilhengere fra. Geir 2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Stemmer nok det, og det er dumt at det er fakta.. Vi ser at ISI støtter terrorister, når myndighetene ikke gjør en drit med drapene på Hazaraere i Quetta og resten av Pakistan. Når en 16 år gammel jente blir skutt i hode, få hun verdens all oppmerksomhet; når 700 Hazaraere i Quetta blir skutt på samme måte; blir de ikke engang hørt i det internasjonale sammenheng.. HRW har laget er rapport som ber Pakistans myndigheter beskytte Hazarafolket og andre Shia muslimer; men faktum er at ingen blir beskyttet, og myndighetene griper ikke inn når det skjer attentat/terroraksjoner, hadde vare Peverz Musharraf forsatt vært ved makten... http://no.wikipedia....folket_i_Quetta Det stemmer. Dette er fordi alle overgrep "fienden" begår blåses ut av alle proporsjoner, mens alle overgrep som begås av oss og våre allierte dysses ned. Velkommen til informasjonssamfunnet. Men tilbake til Topic; er det ikke på tide for de Pakistanske myndighetene å begynne å ta denne trusselen på alvor? Om du mener det jeg tror du mener, så har du simpelten ikke satt deg inn i saken. Pakistans stammeområder i nord-vest har alltid vært i praksis nokså autonome. Nå bedriver Pakistans myndigheter krig der, for å forsøke å legge dem inn under sin kontroll, Amerikas krig mot Afghanistan kom som en gylden anledning for Pakistan til å gjøre dette, med "krigen mot terror" som trumf. Endret 9. november 2012 av Aiven 1 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Det er Pakistan Taliban som skal destabilisere Pakistan, så skal atomvåpnene beslaglegges av FN? ... dvs.USA. Det opplegget vil fungere, når FN vedtar at atomvåpnene må fjernes fra Pakistan vil vestlige spesialstyrker okkupere atomvåpen-basene (et par stykker?) og demontere våpnene. Indisk etterretning vil være begeistret for dette opplegget. De kan bidra til Pakistan Taliban med våpen (indiske våpen, de produserer ikke AK-47 slik som USA / Israel) Endret 8. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Anwar Al Awlaki ble for rundt året siden drept i et amerikansk droneangrep angivelig for å være Taliban. Stemmer ikke, han var med Al-Qaida i Jemen da det skjedde, ikke med Taliban. Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Stemmer ikke, han var med Al-Qaida i Jemen da det skjedde, ikke med Taliban. Samme greia. Finnes heller ingen beviser for at så var tilfellet. Du burde høre på han, han har masse fornuftig å si.... muslim. 1 Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Det jeg lurer på er på hvilket grunnlag flere av disse får stønader fra NAV. Forsåvidt har jeg ingen rett til å etterse dokumenter, men som skattebetaler vil jeg at NAV,s regler gjelder for alle. Sykepenger: Da skal man være syk, reiser i inn og utland tyder ikke på dette. Arbeidsledighetstrygd: Man skal være en aktiv arbeidssøker. Jeg mener man IKKE er en aktiv arbidssøker når man oppholder seg i Syria eller Pakistan - til fjells med eller uten våpen. Man skal endog gi beskjed til NAV ved utenlandsreise.... Avklaringspenger: Bygger på sykepenger og er en mellomting mellom sykepenger og uføretrygd. Uføretrygd: Må være bygd på feil grunnlag enten det gjelder somatiske lidelser eller psykiske. En med somatiske lidelser gir seg neppe hen til "ørkenvandring" hverken i Pakistan eller Syria. En med psykiske plager - oppsøker neppe områder der det er krigslignende tilstander - endog stiller selv opp med våpen. Uansett så har NAV ett stort forklaringsproblem for Norske og for den del alle skattebetalere her i Norge. 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Jaja ellers så ser jeg i propagandartikkelen din at det er det samme språket og påstandene som ble benyttet når vesten bestemte seg for å bombardere Libya sønder og sammen. Påstander om at sivilbefolkningnen ble utsatt for massive overgrep og at den eneste måte å kontre dette på var ved hjelp av.. hold på hatten.. massive overgrep i form av bombarderinger. Det var nå ikke dette som var grunnlaget for at vi gikk inn i Afghanistan i utgangspunktet, men at man hjalp og klarte å redde så mange sivile fra å lide en smertefull død, enten gjennom sult eller mishandling fra Taliban var jo en fin bonus, synes du ikke? "Bevisene" for dette eksisterer kun i form av utsagn om at katastrofen ble avverget og derfor finnes det heller ingen spor av den. Nei bevisene kom fra hjelpearbeidere fra FN som advarte gjennom FN apparatet at flere hundre tusen mennesker stod i fare for å sulte ihjel. Så de er nok ikke upresise. Talibans brutalitet er ganske godt dokumentert forøvrig. Det var til og med såpass ille at terrorkompisene i Al-Qaida syntes Talibans håndtering av sivilbefolkningen var ille og at deres tolkning av koranen var for streng. Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Hvor mange mennesker har "dere" greid å redde? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Det jeg lurer på er på hvilket grunnlag flere av disse får stønader fra NAV. Forsåvidt har jeg ingen rett til å etterse dokumenter, men som skattebetaler vil jeg at NAV,s regler gjelder for alle. Sykepenger: Da skal man være syk, reiser i inn og utland tyder ikke på dette. Arbeidsledighetstrygd: Man skal være en aktiv arbeidssøker. Jeg mener man IKKE er en aktiv arbidssøker når man oppholder seg i Syria eller Pakistan - til fjells med eller uten våpen. Man skal endog gi beskjed til NAV ved utenlandsreise.... Avklaringspenger: Bygger på sykepenger og er en mellomting mellom sykepenger og uføretrygd. Uføretrygd: Må være bygd på feil grunnlag enten det gjelder somatiske lidelser eller psykiske. En med somatiske lidelser gir seg neppe hen til "ørkenvandring" hverken i Pakistan eller Syria. En med psykiske plager - oppsøker neppe områder der det er krigslignende tilstander - endog stiller selv opp med våpen. Uansett så har NAV ett stort forklaringsproblem for Norske og for den del alle skattebetalere her i Norge. Kan det være at vi gjennom media ble utsatt for en løgn for å svekke troverdigheten til ekstremistene? Altså at PST eller en annen nøkkelperson syntes at å stoppe veksten deres var verd en "hvit løgn" for Norges innbyggere? Lenke til kommentar
Cxz Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg er også svært interessert i hvorfor Bhatti mottar NAV-støtte. Bhatti må for all del få lov til å ytre det hjernedøde sprøytet sitt, men at han skal kunne dra på studietur til Pakistan for å få terroropplæring på norske skattepenger, er ikke annet enn hårreisende. Dessuten er jeg interessert i det juridiske. Er det virkelig tillatt for nordmenn å dra til utlandet og få opplæring hos terrororganisasjoner? Hvorfor endres ikke i så fall loven? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Har ikke NAV og/eller NRK brutt personopplysningsloven ved å gi fra seg informasjon om hvor mye støtte Bhatti og kompani mottar og meddele opplysningene på riksdekkende TV? Vil i så fall noen få forelegg? Eller er det som jeg drøftet, en "hvit løgn" på politisk nivå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Du burde høre på han, han har masse fornuftig å si.... muslim. Takk for den, tydeligvis mener du at alle muslimer er lik Bhatti og Bin Laden... Uvitenhet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Da var klovnebroren til Bhatti også i Asia for å bedrive "Jihad": http://www.dagbladet.no/2012/11/09/nyheter/krig_og_konflikter/innenriks/islamisme/ekstremisme/24275704/ Endret 9. november 2012 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Takk for den, tydeligvis mener du at alle muslimer er lik Bhatti og Bin Laden... Uvitenhet. Å ja? Hvorfor det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Å ja? Hvorfor det? Hvilket spørsmål er det? Du forstår ikke den setningen om at jeg mener du er uviten da du sitter alle muslimer over en kam, har du lært deg at det ikke er greit? Hvis jeg hadde sagt at "alle nordmenn er dumme" (det inkludere meg da jeg er født og oppvokst i dette fantastiske samfunnet) tror du ikke det er lavmål? Jeg synes du skal skamme deg! Jeg mener at Bhatti, Osama Bin Laden, og Mohyeldeen er like ille som Anders Behring Breivik, og jeg vil sitte de over samme kam da de står for akkurat det samme: drepe uskyldige og sivile uten grunn. Endret 9. november 2012 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Om de mister sin NAV støtte er vel sosialkontoret det neste.. Men her kan de forlange at stødnadsmottaker møter opp hver dag. Ergo ikke de lengre utenlandsopphold. Selv mener jeg de bør miste sitt statsborgerskap selv om de er født her i landet. Ikke fordi de kriger mot tyranner f.eks. i Syria, men pga av hele den holdningen de har til sitt eget land som i dette tilfellet er Norge. Tap av statsborgerskap på grunn av fravær fra Norge Dersom du ikke har bodd i Norge i til sammen to år, eller i Norden i til sammen minst syv år mister du automatisk ditt norske statsborgerskap når du fyller 22 år. Som botid regnes sammenhengende opphold av minst seks måneders varighet. http://www.udi.no/te...ma.aspx?id=8539 Jeg vil tro det kan la seg gjøre å ta fra dem det Norske statsborgerskap. Skal sjekke lover angående landsforræderi. Rikets sikkerhet http://www.regjering....html?id=371048 Endret 9. november 2012 av Vårbris Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Nå er det vel ikke lenger noen sosialkontor som ikke er lagt inn under NAV? Så da møter de vel strengt tatt de samme saksbehandlerne... Geir Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) De som reiser ned til Syria skal ikke lønnes av NAV selvfølgelig. Det skal gå over PSTs budsjett, "demokratiutvikling" eller hva de kaller det Jeg bør vel minne folk på at Krekar er "asset" for Mossad og Advokat Brynjar Meling er globalist (->. beskytte globalistiske "assets"). Globalister er Anti-muslimske, Krekar jobber for Anti-muslimer (En Quistling som vil komme med uttalelser ment å skape anti-muslimske holdninger) Det er mange islamister som jobber for anti-muslimer (hele "Al Qaida") Når Krekar truer Erna Solberg da er det ikke tomme ord. Hun kan få "hjerteinfark" slik som enkelte tyske politikere (avslørt i "Ved hjelp av bedrag") Endret 10. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Om de mister sin NAV støtte er vel sosialkontoret det neste.. NAV = Sosialkontoret Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Tror kanskje Vårbris mente sosial stønad? En av de få satsene som er styrt på kommune plan og ikke statlig (som feks AAP osv). Sosial stønad har *alle* rett til så lenge visse vilkår er fylt opp, dog såvidt jeg vet så skal det mye til for å miste retten på denne. Men får nå håpe at fornuften er høy nok i byråkratiets tilstand i (spesielle) situasjoner som dette. Endret 10. november 2012 av Smokeeye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå