Jonny Bruvik Skrevet 7. november 2012 Rapporter Del Skrevet 7. november 2012 Kjøpte meg dette skjermkortet nå nylig: http://www.dustinhome.no/product/5010621917/gigabyte-radeon-hd7970-oc-3gb-pci-e-dvi-dp/ Ved kjøring av spill kommer det en høyfrekvent og irriterende summelyd ifra kortet. Etter litt leting rundtom så kan det se ut som om det har såkalt "Coil buzz" Kommer til å levere kortet tilbake for å få ut ett nytt ett, eventuellt en annen type. Det jeg lurer på er om det er andre som har hatt lignende problemer? Er det ett kjent problem med denne typen kort? Noen alternative kort som er like gode og som kanskje er mindre plaget av dette? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. november 2012 Rapporter Del Skrevet 7. november 2012 Er nok mest av alt snakk om uflaks, men standarddesignet av 7970 skal visstnok være litt mer plaget av dette enn normalt. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 7. november 2012 Rapporter Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Hadde dette problemet i en pc jeg brukte Mist 600W strømforsyning. Satte inn en Mist 1000W, og problemet var borte. Jeg er ikke i tvil om at noen gpu/psu komboer forårsaker disse ulydene. BTW 7970 kortet mitt er standard... Endret 7. november 2012 av lucky666 Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 7. november 2012 Rapporter Del Skrevet 7. november 2012 http://www.dustinhome.no/product/5010637931/gigabyte-geforce-gtx-670-oc-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/ Høy lyd når jeg spiller Dead Island og beveger jeg på personen jeg spiller så endre lyden også... Svært irriterende Windows experience index update lav høyfrekvent lyd Borderlands 2 ikke en lyd kan ikke høre viftene engang! Hvilke spill har dere spilt når problemet har vært der? Kontaktet Gigabyte og de sa at vist det bare var lyd i spillet(Dead Island) så måtte jeg kontakte produsenten, men når jeg sa at det var lyd når Windows experience index kjørte så fikk jeg beskjed om at jeg måtte kontakte leverandøren av kortet da det var vanskelig å si på mail! Lenke til kommentar
Jonny Bruvik Skrevet 7. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. november 2012 http://www.dustinhom...-e-dvi-hdmi-dp/ Høy lyd når jeg spiller Dead Island og beveger jeg på personen jeg spiller så endre lyden også... Svært irriterende Windows experience index update lav høyfrekvent lyd Borderlands 2 ikke en lyd kan ikke høre viftene engang! Hvilke spill har dere spilt når problemet har vært der? Kontaktet Gigabyte og de sa at vist det bare var lyd i spillet(Dead Island) så måtte jeg kontakte produsenten, men når jeg sa at det var lyd når Windows experience index kjørte så fikk jeg beskjed om at jeg måtte kontakte leverandøren av kortet da det var vanskelig å si på mail! Jeg har kun prøvd på dishonored og anno 2070, lyden kommer på begge spillene. Og ja, den lyden kommer ved windows experience index hos meg også.. Hadde dette problemet i en pc jeg brukte Mist 600W strømforsyning. Satte inn en Mist 1000W, og problemet var borte. Jeg er ikke i tvil om at noen gpu/psu komboer forårsaker disse ulydene. BTW 7970 kortet mitt er standard... Hmm... Har ett 650W i min nå.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. november 2012 Rapporter Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Fenomenet kommer av at kondensatorene vibrerer med "riktig" frekvens så du får et høyfrekvent hvin, grunnen til at det oppstår vil jeg tro kommer av at "riktig" rippelverdi og spenning kommer fra PSU. Det er altså kombinasjonen skjermkort og PSU som skaper problemet, skifter du ut en av delene med noe tilsvarende kan det forsvinne igjen. EDIT: Coil whine oppstår også oftere om man får høy framerate i min opplevelse. Endret 7. november 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 7. november 2012 Rapporter Del Skrevet 7. november 2012 Det bør heller ikke være trangt om plassen inni kabinettet da dette kan være med på å skape interferens mellom de ulike komponentene (Tenker da på strømkabler som ligger mot/inntil hk osv...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå