Gå til innhold

Skal kjøpe mekanisk tastatur

Anbefalte innlegg

Heisan! Skal kjøpe nytt tastatur.

Ønskede egenskaper:

- MX red switches

- Dedikerte knapper for volum og media (trenger bare play og stopp play)

- Nordisk/Norsk layout

Bakgrunnslys hadde også vært fint, men er ikke helt nødvendig.

Jeg sliter med å finne et slikt tastatur i norske butikker. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om noen mekaniske tastatur med de egenskapene, men jeg kan anbefale Razer Blackwidow. Ettersom det har lyd kontroll, play og pause ved hjelp av en FN lignende egenskap fra laptopper. Men hvis du ikke har så stor nød med mekanisk, så vil Logitech G15 eller G19 være et godt valg på grunn av egen volumkontroll (hjul) play/pause taster og LCD skjerm som støtter enkelte spill som WoW.

Lenke til kommentar

Qpad MK-85, eller det rimeligere MK-50 uten bakgrunnsbelysning pluss noe annet smått. Jeg har hørt at tastene på MK-50 blir fort slitt, noe man fullstendig unngår på MK-85 pga. belysningen.

Glimrende tastaturer forresten. Nå her jeg ingen av disse, men det litt eldre MK-80 med MX-blue.

Lenke til kommentar

Qpad MK-85, eller det rimeligere MK-50 uten bakgrunnsbelysning pluss noe annet smått. Jeg har hørt at tastene på MK-50 blir fort slitt, noe man fullstendig unngår på MK-85 pga. belysningen.

Glimrende tastaturer forresten. Nå her jeg ingen av disse, men det litt eldre MK-80 med MX-blue.

Virker bra dette. Men jeg skulle ønske det hadde helt dedikerte mediaknapper, og ikke mediaknapper som må brukes i kombinasjon med funksjonsknapp.

Har sett litt på CM Storm QuickFire Rapid PRO. Dette virker ganske likt som det du nevner, bare at det ikke er helt belyst. På dette tastaturet trykker man en knapp som gjør at du kan bruke mediaknapper helt til du trykker på funksjonsknappen igjen. Tingen er at jeg kommer til å bruke f-knappene og mediaknapper om hverandre.

Lenke til kommentar

Corsair K60 og K90 oppfyller alle kravene, utenom at det har rullehjul for volum fremfor knapper (men rullehjul er overlegent uansett, so who cares?)

Eneste du bør være obs på er at ikke alle knappene er mekaniske. macro knappene (på K90) , F knappene insert/page down o.s.v. clusteret er ikke mekaniske samt mediaknappene.

Om dette er en dealbreaker for deg så må du lete videre.

Lenke til kommentar

Corsair K60 og K90 oppfyller alle kravene, utenom at det har rullehjul for volum fremfor knapper (men rullehjul er overlegent uansett, so who cares?)

Eneste du bør være obs på er at ikke alle knappene er mekaniske. macro knappene (på K90) , F knappene insert/page down o.s.v. clusteret er ikke mekaniske samt mediaknappene.

Om dette er en dealbreaker for deg så må du lete videre.

Jeg var på tur til å velge dette, men liker ikke at det er så mange knapper som er rubber-dome. Til den prisen synes jeg alle knappene burde vært mekaniske. Leste om mange andre som også ungikk dette tastaturet på grunn av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...