allak Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Har selv bygd meg en pc som jeg tar utgangspunkt(ikke spill pc) i når jeg skal bygge en liten og nett spill/surfe pc til min bror. Ettersom denne skal være ”enda” mer på lavbudsjett enn den jeg bygde til meg selv, så kom gjerne med forslag til der jeg eventuelt kan spare inn litt uten at det går nevneverdig utover kvaliteten. Han spiller muligens ikke de tyngst spill, han nevner for eksempel Minecraft. Innspill taes i mot med stor takk! https://prisguiden.no/liste/136034 Lenke til kommentar
PerChristianH Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 mye bug med ati kortene kan også spare et par hundre kroner hvis han ikke skal overklokka hvis du får for i5 3570 og ikke 3570k Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) hvor har du det fra at det er mer bug med amd kortene enn nvidia kortene? edit: vet du om kabinettet støtter så store ekspansjonskort som 7850? Endret 7. november 2012 av kjeLL// Lenke til kommentar
Pydien Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Liker slike random påstander. Mye bugs.... Lenke til kommentar
allak Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Skal nok ikke overklokke nei,så takk for tips:) Tror det skjermkortet skal gå,men ikke helt sikkert,eventuelt andre forslag til skjermkort,dog i samme pris klasse eller billigere:) Hva ned ram og strømforsyning,er dette greit? Noe dere savner? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Hvilke spill er det snakk om ? Er det vanlige nettbaserte spill så kan man gjøre pcen mye billigere Feks gå for AMD sin FM1/2 plattform Lenke til kommentar
allak Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Han spiller vel litt av hvert, men det han nevnte som et eksempel var Minecraft, vet ikke hvor store krav det stiller? Tror uansett jeg holder meg til Intel.... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Okei trenger ikke eget skjermkort då Lager en liten pakke til deg jeg fra dustin.no her får du skikkelig kraftpakke og en veldig stille pc. Kabinettet er lyddempet og PSUen er vifteløs og fra Seasonic. Sier seg selv kvaliteten. Lenke til kommentar
allak Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Takk for innspill! Tenkte jeg skulle holde meg noenlunde til den pakken jeg linket til, med små forandringer som dere eventuelt mener kan byttes ut, enten fordi det er for dårlig eller jeg kan spare litt Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) kommer bare med alternativt etter det bruke som du skriver ned at pcen skal brukes til Ser også at jeg har lagt ved 2 stk cpuer der, så det blir enda billigere den totale summen Men se på kabinett og strømforsyning hvertfall Det er kvalitet pluss så og si ikke noe lyd Endret 8. november 2012 av sveibuen Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Er det virkelig vits med ssd? jada den er billig og alt går mye raskere, men er det ikke bedre å putte pengene i hovedkort/skjermkortet? Det er jo trossalt 1/6 av budsjettet som går på noe man ikke trenger Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) da trur jeg du ikke trenger å endre noe som helst bortsett fra cpu-en som i 2. post. men i fremtiden kan det være gøy å overklokke maskina til den kneler. @Stalthy ssd gjør mer en å være rask. den får OS-et til å oppføre seg mye mer responsivt. noen spill vill også flyte bedre. hva godt gjør mer skjermkort eller cpu om de må vente på data fra hdd? Endret 8. november 2012 av kjeLL// Lenke til kommentar
allak Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Takker for svar! 8Gb ram, trenger ikke mer enn det til skissert bruk? når er det virkelig ram begynner å spille inn? skal sjekke ut kabinettet og strøm Takker Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Viss du holder på med video redigering o.l. så trenger du nok mer ram. Men ellers så holder faktisk 4GB Men kjekt å ha litt å gå på. Noen av de store spilla som BF3 kan trekke mer en 4GB. Så 8GB skal holde lenge Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 4GB holder faktisk ikke om spillet har mulighet til ekstra høy tekstur-størrelse, som f.eks skyrim. da trenger du mer enn 4GB gå for 8 eller 16. med 16 har man mulighet til å lage en liten ramdisk også som kan være nyttig i noen tilfeller. =) Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Som eg skrev, i noen spill så bruker spillet mer en 4GB Lenke til kommentar
allak Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Med tanke på bytte ut cpu. noen med link til den anbefalte som jeg kan spare 200 på? Endret 8. november 2012 av Allak Lenke til kommentar
allak Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 Med tanke på det lille kabinettet, er det i det hele tatt dumt å bruke et slikt et til spill-pc med tanke på varmgang, eller er det uproblematisk? Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Fortsatt mener jeg at man burde kutte ut ssd. Spill laster inn raskere, maskina starter raskere. Men er det ikke mer kos å ha bedre grafikk framfor å vente 5 sekunder til på innlastingstiden? Fordi ssd påvirker ikke grafikken på spill. Bare innlastingstid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå