Gå til innhold

liten spill pc

Anbefalte innlegg

Har selv bygd meg en pc som jeg tar utgangspunkt(ikke spill pc) i når jeg skal bygge en liten og nett spill/surfe pc til min bror. Ettersom denne skal være ”enda” mer på lavbudsjett enn den jeg bygde til meg selv, så kom gjerne med forslag til der jeg eventuelt kan spare inn litt uten at det går nevneverdig utover kvaliteten.

Han spiller muligens ikke de tyngst spill, han nevner for eksempel Minecraft.

Innspill taes i mot med stor takk! :)

https://prisguiden.no/liste/136034

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal nok ikke overklokke nei,så takk for tips:)

Tror det skjermkortet skal gå,men ikke helt sikkert,eventuelt andre forslag til skjermkort,dog i samme pris klasse eller billigere:)

Hva ned ram og strømforsyning,er dette greit?

Noe dere savner?

Lenke til kommentar

kommer bare med alternativt etter det bruke som du skriver ned at pcen skal brukes til :)

Ser også at jeg har lagt ved 2 stk cpuer der, så det blir enda billigere den totale summen :)

Men se på kabinett og strømforsyning hvertfall :)

Det er kvalitet pluss så og si ikke noe lyd :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

da trur jeg du ikke trenger å endre noe som helst bortsett fra cpu-en som i 2. post.

men i fremtiden kan det være gøy å overklokke maskina til den kneler.

@Stalthy

ssd gjør mer en å være rask. den får OS-et til å oppføre seg mye mer responsivt. noen spill vill også flyte bedre. hva godt gjør mer skjermkort eller cpu om de må vente på data fra hdd?

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Fortsatt mener jeg at man burde kutte ut ssd. Spill laster inn raskere, maskina starter raskere. Men er det ikke mer kos å ha bedre grafikk framfor å vente 5 sekunder til på innlastingstiden? Fordi ssd påvirker ikke grafikken på spill. Bare innlastingstid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...