Redaksjonen. Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Apple tjener etter sigende bra med penger på sine nye nettbrett. Så mye koster det å lage iPad Mini Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Er vel ingen som er overrasket over at Apple tar seg godt betalt? 2 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Jeg ble ikke overassket i det hele tatt faktisk.Trodde faktisk det kostet dem mindre enn dette og lagedem også. Kanikke helt se ut fra summen at dette er så mye å skrive hjem om. 2 Lenke til kommentar
666 Lucifer Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Jeg tror ikke de tallene stemmer, som du over antyder, er det nok billigere. Jeg tror ikke de tallene stemmer, som du over antyder, er det nok billigere. 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Apple har nok rimelig gode avtaler med leverandørene sine, men til forskjell fra andre produsenter som produserer flere av komponentene selv må Apple sette bort produksjonen av alt. Det fordyrer det nok litt igjen. Det skulle vært morsomt å se den virkelige profittmarginen til de forskjellige mobilprodusentene, Apple inkludert. 1 Lenke til kommentar
Scuirus Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Endret 7. november 2012 av Scuirus Lenke til kommentar
Allsider Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Tipper rundt en femtilapp. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Siden ingen utenforstående kjenner de reelle tallene har man dessverre bare kvalifiserte gjetninger. Hvor mange enheter må f.eks Apple selge for å gå i null hvis man tar med alle relaterte utgifter? 2 Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Jeg skljønner virkelig ikke hvorfor vi skal ha intresse av å vite dette her? Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Jeg skljønner virkelig ikke hvorfor vi skal ha intresse av å vite dette her? Haha.. Virkelig? Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Spiller ingen rolle hvor mye det koster å produsere enheten. Man må regne inn alle faktorer: produksjonskostnad, software, utvikling av software og hardware, lønn til alle som jobber med dette ++++ Da har man et virkelig regnestykke. I tillegg skal selvsagt Apple tjene penger, ellers blir det ikke fler produkter. Jeg er på ingen måte en Apple-fanboy, har aldri hatt et Apple-produkt og kommer kanskje aldri til å skaffe meg det. Sjekk et hvilket som helst annet produkt og se hvordan det ligger an med kostnader. Lenke til kommentar
Scuirus Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Hva som bør være interessant for dere som kjøper Appleprodukter, som jo som kjent ikke tar SD kort, er at Apple tar 10 gangern på eMMC (Flash) minne. Jeg livnærer meg på å utvikle elektronikk, så jeg er interessert i kostnadene ved å masseprodusere elektronikk av profesjonelle årsaker. Har faktisk akkurat fått tilbud på eMMC i store volum etter norske forhold, men sikkert bare nok til å dekke Apples behov en dag før lunch. Lenke til kommentar
paiduden Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 vel apple er som kjent dyrt litt idioti at folk betaler for det Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Men tenk at selv om Apple i følge noen er overpriset og dårligere enn konkurrentene, selger produktene deres ganske bra og Apple tjener flusst med penger. Tenk hvor mye de kunne tjent hvis de bestemte seg for å lage enda bedre produkter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg