Gå til innhold

Utkikk etter en tattovering - gir 500,-


Anbefalte innlegg

Jeg har altså nå bestemt meg for å skaffe meg en tattovering.

Men jeg har ingen ideer om hvilken/hvordan tattovering jeg skal ha, og derfor spør jeg dere etter tips til tattoveringer.

Jeg er villig til å betale 500,- til den tattoveringen jeg eventuelt velger.

-Jeg er en såkalt gotisk/emo-type. Så en tattovering som går under denne "kategorioen" er en selvfølge.

-Tattoveringen skal kunne dekke hele halsen (da det er her den skal ligge).

- Favorittfargen min er rød og svart, så ta gjerne dette med i betraktning.

Takker for tips :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har altså nå bestemt meg for å skaffe meg en tattovering.

Men jeg har ingen ideer om hvilken/hvordan tattovering jeg skal ha, og derfor spør jeg dere etter tips til tattoveringer.

Jeg er villig til å betale 500,- til den tattoveringen jeg eventuelt velger.

-Jeg er en såkalt gotisk/emo-type. Så en tattovering som går under denne "kategorioen" er en selvfølge.

-Tattoveringen skal kunne dekke hele halsen (da det er her den skal ligge).

- Favorittfargen min er rød og svart, så ta gjerne dette med i betraktning.

Takker for tips :D

En tatovering som dekker hele halsen for 500 kr får du neppe. Husk på at tatoveringen skal skygge legges, farges osv. Selv har jeg en svart tribal tatovering fra underarmen og ned til håndleddet. Denne betalte jeg 5000 kr for og den er kun skyggelagt og helt svart. Ingen farger. Så lykke til med det budsjettet :)
Lenke til kommentar

Dette høres ut som en utrolig dårlig idé. En tatovering rundt hele halsen er noe som er spesielt vanskelig å skjule. Attpåtil vil du ha "emo" preg over den og i svart og rødt. Hvor gammel er du? Tenk NØYE gjennom dette før du eventuelt gjør det, da mener jeg flere år. Er du ung? Mye forandrer seg over tiden. Når jeg var tretten ville jeg ha Slipknot symbolet tatovert på underarmen, hadde jeg hatt det i dag hadde jeg vært mindre fornøyd. For å si det mildt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enig med innlegget over, halsen er noe man ikke vil begynne med..

For det første er du ukjent med smerte, og for det andre så bør du være 201% sikker på hva du skal ha.

 

Skulle jeg selv hatt noe på halsen, så hadde det blitt noe med vinger eller blader. Noe inspirert av bildene under.

 

Anatomihjerter med vinger og roser er jo klassikere. Men jeg ville nok tenkt NØYE gjennom dette før du tattoverer halsen. Hvis du absolutt må ha en tattoo, så ville jeg vurdert å begynne med noe simpelt på armen som du kan dekke til med en genser/skjorte.

Roser er som sagt en klassiker og enkelt å bygge rundt etterhvert, eller noe ala sugar skulls, santa muerto ol. Meld deg inn i masse random tattoo-grupper på Facebook for mer inspirasjon. "Tattoo Lovers" og "Tattoos and Tattoo Art" er mine favoritter. Og legg til de lokale sjappene i tillegg :)

 

Det er ihvertfall lett å finne på en unnskyldning for roser og sugar skulls når du vokser fra emo-stilen, i motsetning til tekst og andre ting - hvis du skjønner :)

 

 

converge_individ10.jpg

 

beauty-of-a-rose-by-holdfastphotographic.jpg

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Fraråder deg på det sterkeste å ta tattovering på halsen, det ser ikke bra ut.

 

Men sett vekk ifra moralpreiken, så blir det enklere å finne motiv om du forteller litt om stilen din, alder, musikksmak, hobby, hvilket miljø du henger i, andre interesser osv.

 

Edit: Glemte at du sa du har en gother/emo-stil.

 

Dette er noe en vanligvis vokser fra...

Endret av Tiugama Kaa
Lenke til kommentar
-Jeg er en såkalt gotisk/emo-type. Så en tattovering som går under denne "kategorioen" er en selvfølge.

-Tattoveringen skal kunne dekke hele halsen (da det er her den skal ligge).

 

Jeg vil bare komme med en liten preken her :tease:

Husk at en tattovering på halsen, kan limitere ganske mange jobb tilbud for deg. Det lønner seg å ta en tattovering på steder du kan skjule den, ettersom mange arbeidsgivere helst ikke vil at arbeidstakeren har tattoveringer synlige for kunden.

 

Du har "emo / gother" utseende NÅ, men hva om 5 - 10 - 15 - 20 år? Tenk langsiktig!!!!

Når du tar tattovering, er det egentlig ikke noe du burde ta utifra hvordan du føler deg akkurat NÅ, hvertfall ikke når den er så synlig som det du vil ha.

Hadde du kanskje skulle hatt den på overarmen, så hadde det KANSKJE vært greit å ikke se så langsiktig, men hvis du tattoverer hakekorst, satan merker, hodeskaller, masse blod og drit å gørr på halsen (Kun ett eksempel), så kommer du mest sannsynlig til å angre LENGE før du når ideal alderen for å bygge en solid karriere innenfor valgte yrker.

 

Det er bare ett tips såklart, men du kan jo alltids reise til en tattoverer, og spørre han om han kan tegne opp noe han tror kunne passet deg, det er de fleste ganske flinke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm.. kanskje noen av dere har et poeng.

Jeg burde kanskje begynne med armene. Problemet er bare det å finne en tatovering som er stor nok til å dekke hele armen.

Vil nemlig helst ikke bare ta en og en tatovering med gangen da det (i mitt hode iallefall) kan ende med at det blir en del mellomrom når hele armen er ferdigtatovert.

 

Uansett, noen som har forslag?

Endret av screenman
Lenke til kommentar

Til Trådstarter, ingen av oss har kommet med tips om at du burde tattovere HELE armen, de som har litt fornuft kommer med tips om at du burde ta tattovering som er litt personlig, og lett å skjule, i forhold til kariere valg.

 

Det virker som du akkurat har fylt 18, og nå "endelig" får lov til å ta tattpovering på egenhånd, men du burde også tenke nøye på det. Det er dyrt å ta, og enda dyrere å fjerne igjen hvis du angrer, og det er ikke alltid det blir ett vellykket resultat.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...