bippib Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Hei. Har en pc med litt bugs. Komponenter: Asus rampage IV extreme intel core i7 extreme 3960x corsair vengeance 1600 C9 32gig 8x4gig ocz agility 120gig ssd asus nvidia geforce gtx 690 ocz zx series 1250w psu corsair H100 hydro cpu kjøler saken er at innimellom helt tilfeldig så får jeg den litt for kjente ''blåskjermen''. har lest at med rampage iv extreme med x79 og alt det der, bør man holde seg langt unna de ram brikkene jeg bruker. noen som vet om det er noe hold i dette? kjørte memtest86 og før den rakk å nå 40% og jeg avbrøt, hadde den finni noe sånt som 500k errors, så noe kan jo tyde på at rammen ikke er helt i ''vater''. Tips? evt til hvem ram jeg bør bytte til evt. http://www.komplett....sku=755450#info <--- er dette noe og satse på kanskje? tenkte at jeg la inn en tråd her for og sjekke hva folk med litt mer erfaring på området mener før jeg kaster meg uti og bare kjøper på måfå etter de 1M google ''tipsene'' på forhånd takk for svar Endret 7. november 2012 av bippib Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Først, finn ut hvilke rambrikke som er gir deg blåskjerm 1 Lenke til kommentar
bippib Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 har sjekka og sjekka ooog sjekka litt til, tatt ut ram brikker og satt inn brikke etter brikke, memtest86 finner feil uannsett tror nok det er ram typen som ikke er helt fornøyd med resta av oppsettet men bestilte nye 4x8gig ripjaws z til x79 plattform nå så får vi se om det hjelper. gir update når de nye er på plass.. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Hvis ikke det hjelper, muligens en av minne sockettene dine er ødelagt på en eller annen måte. Lenke til kommentar
bippib Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 heisann hoppsann, da har jeg satt i 32G ripjaw z og memtest86 fant 0 errors, så da var saken løst, de nye var cl10 da i forhold til de gamle som var cl9, men det er vel ikke veldig merkbart? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Ikke merkbart i praksis. Kan kanskje være at du ser små forskjeller i benchmarkprogrammer. 1 Lenke til kommentar
bippib Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 ok,takker for alle innspill folkens. som det virker er faktisk maskinen enda mer responsiv nå, men det er jo kanskje ikke så rart med ram som funker som de skal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå