Jonny Bruvik Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Er nå godt igang med å bygge ferdig min første PC det som jeg nå er usikker på og det eneste som gjenstår er : Hvor skal jeg gjøre av desse? Finner liksom ingen passende sted til de.: 1: 2 PCI-E kabler fra strømforsyning som ikke ser ut til å passe noen steder på HK 2. Noe led greier til tårnet tror eg Legger og ved bilder av den som jeg har koblet til strømknappen osv til... Endret 6. november 2012 av Jonny Bruvik Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 De 2 ekstra PCI-E kablene du har til overs er til enda ett grafikkort, noen liker å kjøre SLI/Crossfire 1 Lenke til kommentar
Jonny Bruvik Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 Så det er to stykker til ekstra skjermkort ja. Tusen takk for hjelpen! Da slipper jeg å bekymre meg for akuratt det! Lenke til kommentar
fflex Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Ser jo ut som du har brukt splittere til grafikkortet ditt istedet for PCIe kablene rett fra strømforsyning til grafikkort. Det er jo ikke god stemning, mye rot for ingenting. Ser også ut som du har montert CPU kjøleren slik at den blåser den varme luften ned i kabinettet igjen. Den bør blåse ut ved den bakre kabinettvifta. Hvor PWR switch, HDD LED etc skal kobles på finner du i hovedkortmanualen din. Endret 6. november 2012 av fflex Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Etter å ha åpnet bildet ditt i større format ser jeg du har en form for overgang for strøm på grafikkortet ditt, er langt i fra noen ekspert men det ser ut til at det er feilkoblet. De 2 kablene du har til overs skal kobles på grafikkortet ditt. Ut ifra det jeg kan se har du Corsair tx650 strømforsyning og den har kun 2 PCI-E kabler, noen må gjerne rette meg her... Edit: leifs Endret 6. november 2012 av untouch4ble 1 Lenke til kommentar
Jonny Bruvik Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 Ser jo ut som du har brukt splittere til grafikkortet ditt istedet for PCIe kablene rett fra strømforsyning til grafikkort. Det er jo ikke god stemning, mye rot for ingenting. Ser også ut som du har montert CPU kjøleren slik at den blåser den varme luften ned i kabinettet igjen. Den bør blåse ut ved den bakre kabinettvifta. Hvor PWR switch, HDD LED etc skal kobles på finner du i hovedkortmanualen din. Se der ja! Takk for svar Ser koblingen på dette bildet riktig ut? Jeg vet hvor den PWR switch osv skal kobles. Det eg er usikker på er hvor den P-led + og - skal kobles.. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Har du en 6 pin og 8 pin på grafikkortet ditt? Uansett, begge PCIe må kobles i 1 Lenke til kommentar
Jonny Bruvik Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Jeg prøvde og feilet litt igår. men nå er PC'en up and running Tusen takk for hjelpen folkens! Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Og du har snudd cpu kjøleren riktig? ref; http://www.google.no/imgres?q=hyper+212+installed&um=1&hl=no&sa=N&biw=999&bih=606&tbm=isch&tbnid=6mOkK3ahmyiiwM:&imgrefurl=http://www.thebestcasescenario.com/%3Fq%3Dnode/422%26page%3D0%252C2&docid=J1hBxNgN16RoNM&imgurl=http://thebestcasescenario.com/oneslowz28/front_page/cmhyper212plus/IMG_7541.jpg&w=650&h=490&ei=TxOaUL2CDPDJ0AXk14GQAg&zoom=1&iact=hc&vpx=109&vpy=298&dur=309&hovh=195&hovw=259&tx=153&ty=119&sig=112479124725170040941&page=1&tbnh=137&tbnw=197&start=0&ndsp=12&ved=1t:429,r:4,s:0,i:80 Lenke til kommentar
Jonny Bruvik Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Og du har snudd cpu kjøleren riktig? ref; http://www.google.no...29,r:4,s:0,i:80 Det har jeg også gjort ja Men sliter litt med en ting nå. Når jeg kjører spill, så kommer det en irriterende summende lyd ifra selve PC'en. Noen tips om hvordan jeg kan sjekke om ulyden kommer ifra grafikkortet eller psu? (de jeg mistenker nå til å begynne med) Lenke til kommentar
pstub Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Tipper det bare er vifta på grafikkortet som snurrer fortere for å kunne kjøle tilstrekkelig under hard belastning. Helt naturlig og ikke så mye å gjøre noe med! :-) Lenke til kommentar
Jonny Bruvik Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Tipper det bare er vifta på grafikkortet som snurrer fortere for å kunne kjøle tilstrekkelig under hard belastning. Helt naturlig og ikke så mye å gjøre noe med! :-) Det er det? Det høres ikke direkte ut som om det er en vifte som gir lyden. er på en måte en "elektrisk summing" høyfrekvent... Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Se der ja! Takk for svar Ser koblingen på dette bildet riktig ut? Jeg vet hvor den PWR switch osv skal kobles. Det eg er usikker på er hvor den P-led + og - skal kobles.. Ser du i manualen til hovedkortet så vil du fort finne det ut. eller fortell hvilket hovedkort det er så ser vi fort det. Lenke til kommentar
Jonny Bruvik Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 http://www.dustinhome.no/product/5010642086/msi-z77a-gd55-z77-s-1155-atx-ivy/#intcmp=searchProvider_dacsa der har du det. Tror jeg klarte å finne ut av det. er hvertfall lys i panelet Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Da har du pled + og - rett forsiden av. og det står i manualen. + pled lys har en hake på baksiden.den går på + og den andre på - . verre er det ikke.om du forveksler du de så kan du ikke ødelegge noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå