Oddey86 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Har nå fått et problem på min nylig innkjøpte pc, den har hvert i bruk ca i 3 uker. nå på søndag som var ville den ikke starte plutselig. Hovedkortet er et Asus Maximus V Gene m-ATX. feilkoden som kommer opp på led'en på hovedkortet er 72 noe som indikerer på at grafikk delen er køddete ifølge fyren på komplett. så jeg har prøvet å resete CMOS, fjerne bios batteri (ja, satte det tilbake før jeg startet...), startet opp pcn uten skjermkort, samme feilkode. uten minnebrikker og skjermkort fikk jeg feilkode 20, ikke sjekket hva det var, men alt i alt virker det som HK eller CPU er deffekt da jeg får feilkoden selv om skjermkort er fjernet. Eller er jeg helt på jordet? noen måte å finen ut av dette? Glemte forresten at pcn starter og går, bare får null bilde på skjermen. Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Har nå fått et problem på min nylig innkjøpte pc, den har hvert i bruk ca i 3 uker. nå på søndag som var ville den ikke starte plutselig. Hovedkortet er et Asus Maximus V Gene m-ATX. feilkoden som kommer opp på led'en på hovedkortet er 72 noe som indikerer på at grafikk delen er køddete ifølge fyren på komplett. så jeg har prøvet å resete CMOS, fjerne bios batteri (ja, satte det tilbake før jeg startet...), startet opp pcn uten skjermkort, samme feilkode. uten minnebrikker og skjermkort fikk jeg feilkode 20, ikke sjekket hva det var, men alt i alt virker det som HK eller CPU er deffekt da jeg får feilkoden selv om skjermkort er fjernet. Eller er jeg helt på jordet? noen måte å finen ut av dette? Glemte forresten at pcn starter og går, bare får null bilde på skjermen. Prøv å koble skjermen rett i hovedkortet, hvis du da får bilde og at er greit indikerer dette at skjermkortet ditt er ødelagt. Lenke til kommentar
Oddey86 Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 kommer opp null bilde når jeg prøver med hdmi til HK også. Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 kommer opp null bilde når jeg prøver med hdmi til HK også. Har du da tatt ut skjermkortet fra hovedkortet? Lenke til kommentar
Oddey86 Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 ja, får "no cable connected". har prøvet å koblet skjermen til laptopen med samme kabel og funker fint. ikke noe bilde fra stasjonære. Asus Maximus V gene Kingston HyperX 2400 Mhz Radeon Hd 7970 Intel 3570K Benq xl2420.. Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Hvis du har et skjermkort i reserve så kan du prøve å bruke det istedet for å se om du da får bilde. Hvis ikke det funker da vet ikke jeg.... Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Vel hvis du ikke får bilde fra hovedkortet heller, så er det nok nok hovedkortet som det er noe feil med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå