Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste på face?

Anbefalte innlegg

Jeg og "kjæresten" min har vært sammen nå i 2 måneder. Eller vi er hvertfall sammen som et vanlig kjærestepar er, men vi har ikke hatt den praten hvor vi har bestemt oss for at nå er vi kjærester. Jeg vil gjerne bli sammen med han på facebook. Hvordan går jeg fram?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Que?

Let me guess, Troll?

Hva er det du snakker om? :hmm:

Troll? Hæ?

Altså. Det jeg mener er hvordan skal jeg ta opp at jeg vi skal bli sammen på face uten at det blir kleint?

Endret av Tsaft
Lenke til kommentar

Det høres egentlig ut som om dere ikke har bestemt at dere faktisk er i et forhold. Anbefaler å ta en prat med han, der du så enkelt og greit spør om du kan kalle han kjæresten din.

Personlig så var det slik jeg gjorde det, enkelt og greit, og gikk bra det, selv om det tok litt tenketid fra den bedre halvdel, som jo er helt naturlig og forventet.

Om/når dere har tenkt å gjøre det facebook-official kan fort komme som en naturlig samtale etter at dere har tatt denne praten. :)

Men som sagt, om det ikke har blitt definert at dere faktisk er kjærester i det virkelige liv, så ville jeg ikke spørt om man kan gjøre det på nettet. Det kan kjapt misstolkes, selv om man faktisk opplever det som et forhold, så er det greit å få på plass det tekniske. :)

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er det viktig for deg at dere er sammen på facebook?

Hvis man er sammen med noen som ikke ønsker å markere seg som «i et forhold» på Facebook begynner man jo fort å lure på hvorfor han/hun ikke vil. Er partneren flau? Vil partneren fremstå som singel? Ser ikke partneren på forholdet som noe seriøst?

Jeg vet dog ikke om dette gjelder i trådstarters situasjon ettersom hun gir uttrykk for at de egentlig ikke er sammen. Det bør avklares før man markerer seg som i et forhold på Facebook.

Lenke til kommentar

Hvis man er sammen med noen som ikke ønsker å markere seg som «i et forhold» på Facebook begynner man jo fort å lure på hvorfor han/hun ikke vil. Er partneren flau? Vil partneren fremstå som singel? Ser ikke partneren på forholdet som noe seriøst?

Jeg vet dog ikke om dette gjelder i trådstarters situasjon ettersom hun gir uttrykk for at de egentlig ikke er sammen. Det bør avklares før man markerer seg som i et forhold på Facebook.

Dette er jeg sterkt uenig i. Jeg ønsker ikke å være i forhold med noen på facebook for jeg syntes facebook er korrupterende og idiotisk. Bruker det KUN for å ha kontakt med de som har gått vekk fra tradisjonelle kontaktmetoder (som å ringes / møtes for en kaffe). Hvis en jeg hadde vært sammen med hadde spurt "Skal vi være kjærester på facebook" hadde jeg sett dumt på henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jeg sterkt uenig i. Jeg ønsker ikke å være i forhold med noen på facebook for jeg syntes facebook er korrupterende og idiotisk. Bruker det KUN for å ha kontakt med de som har gått vekk fra tradisjonelle kontaktmetoder (som å ringes / møtes for en kaffe). Hvis en jeg hadde vært sammen med hadde spurt "Skal vi være kjærester på facebook" hadde jeg sett dumt på henne.

Jeg forstår ditt syn på saken, og det viser bare at folk ser på Facebook på ulike måter. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg går egentlig ut fra at en slik vurdering ville blitt gjort av trådstarter om det var tilfellet. Altså om kjæresten hater/missliker facebook sterkt, så må det også forventes at han heller ikke vil ha noe med kjærestestatus på facebook å gjøre.

Som sagt så er det oftere at facebook mer brukt som et "mini-giftemål" ja. Har eksempel hvor et par som ønsker å gå sakte frem, "bare er" kjærester i virkeligheten, men ikke på facebook. Har i hvert fall opplevd at dette er tilfelle. :)

Veldig mange har egne liv på nettet, og da er ofte facebook å regne som din digitale ID.

Lenke til kommentar

Om FB ikke betyr noe for deg er det jo den letteste sak i verden å glede noen ved å sette dem som kjæreste der.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Om FB ikke betyr noe for deg er det jo den letteste sak i verden å glede noen ved å sette dem som kjæreste der.

Veldig sant, men jeg ønsker ikke at min fremtidige kjæreste skal bry seg om det heller. Folk som snakker om facebook offentlig virker mindre intelligente. (min mening)

Lenke til kommentar

Veldig sant, men jeg ønsker ikke at min fremtidige kjæreste skal bry seg om det heller. Folk som snakker om facebook offentlig virker mindre intelligente. (min mening)

Og der gav du vel egentlig svaret jeg ville ha gitt og. Tenk å få en kjæreste som legger ut livet sitt på FB og forventer at du skal være en del av den pakka. *grøss*

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og der gav du vel egentlig svaret jeg ville ha gitt og. Tenk å få en kjæreste som legger ut livet sitt på FB og forventer at du skal være en del av den pakka. *grøss*

Hvis dette ikke var sarkastisk så er jeg helt enig. Hater folk som legger ut livet sitt på facebook.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis dette ikke var sarkastisk så er jeg helt enig. Hater folk som legger ut livet sitt på facebook.

Jeg var ikke sarkastisk, nei. Men jeg vil ikke selv gå så langt som å egentlig hate tror jeg. Har tross alt både familie og gode venner som driver med det der som stort sett er helt ok sånn ellers. Men jeg abbonerer ikke på oppdateringene deres.

Men dette var veldig off topic. On topic: Du får snakke med typen din om det, Tsaft. Alternativt får du bare slenge ut en kjæresteinvitasjon til ham og håpe på det beste, men det blir sikkert jævlig kleint om han avslår.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...