MrMeteor Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Hei, trenger virkelig hjelp til å finne ny pc. Jeg lurer på om noen kunne hjulpet meg med å finne den opptimale spill-pc'n, om det belir en ferdig byggd pc eller en lista over pc deler jeg kan sette sammen selv har ikke noe å si Lurer også på om det går ann å velge ut deler og få det levert ferdig sammensatt takk Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Det går an å kjøpe ferdigbygde PC-er, men disse koster litt mer enn å bygge selv. Har du skjerm, tastatur, mus, headset og operativsystem fra før? Lenke til kommentar
MrMeteor Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 ok ja, det har jeg Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Se på linken under din egen tråd. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1468740 Endret 6. november 2012 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Hva med dette? 7970 GHz edition er det beste skjermkortet på markedet (hvis du ser bortifra de overprisede toppkortene 690 og 7990). 250GB SSD og 1TB HDD gir nok av lagringsplass. i5-3570k er en fantastisk CPU som også kan overklokkes om det er ønskelig. Du har også noen hundrelapper til overs som du eventuelt kan bruke på en ordentlig CPU-kjøler hvis du har lyst til å overklokke. Lenke til kommentar
MrMeteor Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 tusen takk dette er alltså allt som trengs? Vil en vanlig strømledning være nok eller trenger jeg å kjøpe en ? Lenke til kommentar
MrMeteor Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Se på linken under din egen tråd. http://www.diskusjon...owtopic=1468740 vet ikke om de delene er utdaterte, bedre eller dårligere ._. Endret 6. november 2012 av MrMeteor Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 tusen takk dette er alltså allt som trengs? Vil en vanlig strømledning være nok eller trenger jeg å kjøpe en ? Strømledning, altså til psu? Det følger med. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Hva med dette? 7970 GHz edition er det beste skjermkortet på markedet (hvis du ser bortifra de overprisede toppkortene 690 og 7990). Nja, det er å kaste bort penger om du går for GHz-utgaven av HD 7970. For som du selv sier, GTX 690 og 7990 er overpriset. Og på samme måte som at GTX 690 er overpriset, og gir ca 12 % mindre pris/ytelse enn GTX 680. Så gir altså HD 7970 GHz-ed. ca 12 % mindre pris/ytelse enn en vanlig HD 7970. For 500kr billigere, så får du altså tilnærmet identisk ytelse om du går for denne: http://prisguide.har...-edition-154523 Forskjellen fra den vanlige utgaven som kjører på 1GHz og GHz-verjsonen er at GHz verjsonen har en 50 MHz boost, som kicker inn i spill som er dårlig til å unytte seg av hele grafikkprosessoren. In other words: For 500kr ekstra så får du tidvis 5 % ekstra ytelse når du minst trenger det. Ellers ser resten rimelig bra ut på oppsettet. Ville nok investert i en større harddisk, da harddisken du har valgt gir dårlig valuta for pengene. En dobbelt så stor disk koster deg bare en hundrelapp ekstra, og er absolutt å anbefale, da 1 TB blir brukt opp nesten over natta. F. eks en slik en: http://prisguide.har...0-14-2tb-153037 Endret 7. november 2012 av Andrull Lenke til kommentar
MrMeteor Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 nice så.. jeg får så og si den samme ytelsen med dette, bare billigere Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Du får selvfølgelig ikke den samme ytelsen med et billigere kort, men det er riktig som Andrull sier at den lille ekstra ytelsen betaler du godt for. Jeg tenkte bare at når oppsettet endte på 9k, så kunne jeg velge en litt dyrere utgave av 7970 med litt mer ytelse. Men du kan gjerne investere i en større harddisk i stedet hvis det er ønskelig. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 nice så.. jeg får så og si den samme ytelsen med dette, bare billigere Så og si. Begge to opererer på 1 GHz, bare at den billigere mangler en såkalt boost-funksjon. Du får altså lik ytelse når skjermkortet belastes tungt, mens i mindre grafikktunge spill så vil boosten føre til at du får 5 % ekstra ytelse (maks). Men ekstra ytelse når det trengs minst, og det for 500kr er dyre greier og ikke verdt det. Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Styr unna XFX sine kjøleløsninger!! Gå heller for dette.. Edit: Du bør kjøpe en cpu-kjøler i tilegg. Se på disse: CM Hyper 212 Evo s Noctua nh-d14 Phanteks PH-TC14PE Endret 8. november 2012 av noctua_nh-d14 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Styr unna XFX sine kjøleløsninger!! Gå heller for dette.. Nåja, den er nå ikke dårlig, men det kan godt hende gigabyte sin løsning er bedre. Ifølge Anandtech og Maximumpc så var kjøleløsningen en god del mer stillegående og mer effektiv under last enn den originale kjøleren som AMD bruker, samt at den var ganske stillegående under IDLE også. Lenke til kommentar
gangpc Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Passer Noctua NH-D14 CPU Kjøler til hovedkorte ASUS Crosshair V Formula, Socket-AM3+ ??? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Bare pass på at du ikke velger noen andre minnebrikker med høye kjøleribber. Lenke til kommentar
MrMeteor Skrevet 15. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2013 Hei igjenn, og takk for hjelpen Her er den endelige listen over komponentene jeg valgte å kjøpte: https://prisguiden.no/liste/136662 Det eneste jeg ikke har montert enda er en vifte du finner i listen (Jegvet ikke hvor jeg skal montere den ). Håper på at noen kan svare på om det var et godt/middels/dårlig valg av komponenter, og murligens skrive en komentar om hva jeg muligens burde valgt i stede for det jeg valgte P.S. Om noen har noen tips om hvordan innstilinger som anbefales for skjermen "EIZO FORIS FS2333" eller tips om software eller andre driver ting jeg bør skaffe o.l. er jeg svært takknemlig for det Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Ser bra ut det der. Synd at du valgte referansekortet, da det har betraktelig dårligere kjøling enn andre kort, som gjør at det egner seg dårlig til overklokking. Men men, uansett en bra PC Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Ser bra ut det der. Synd at du valgte referansekortet, da det har betraktelig dårligere kjøling enn andre kort, som gjør at det egner seg dårlig til overklokking. Men men, uansett en bra PC Referansekort? Ligger en Matrix der som jeg ser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå